|
Post by puuhapete on Oct 10, 2012 23:05:25 GMT 4
mulla kuvat aijaa.com issa, on mun mielestä ainakin helppo käyttää. Jaa onko sullakin linkku tulossa vai mikä? Joo aloitin keväällä huhtikuussa hetken mielijohteesta ja nyt olis runko,keskinivel,etuaisat,moottorin kiinnikkeet ja orbi sylintereineen paikalla.Fordin isoilla Atlaksilla kavennettuna mennään...
|
|
|
Post by rajamikko on Oct 11, 2012 12:56:30 GMT 4
miskah laitoin sähköpostia.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Oct 11, 2012 14:21:19 GMT 4
mulla oli vanha sähköpostiosoite profiilissa! nykyinen on hanninenmiska@gmail.com
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Oct 14, 2012 11:06:47 GMT 4
tuli laitettua perä paloiks ja vähän mallasin sitä paikoilleen, nyt vasta huomasin että kardaanin lähtö ei ole leveys eikä korkeus suunnassa keskellä, onko tästä aiheutunut ongelmia kenellekkään? leveyssuunnanhan saa kohdalleen kun lyhentää toista vetarin putkea enemmän, mutta tuolle korkeudelle ei oikein voi mitään vielä en laittanut vetareita poikki, saa nähä miten ne nyt kaventaa. yksinkertaisin olis kai jos putkea vain päälle mutta jos laakerin haluaa vielä vaihtaa niin siihen ei saa kuin 2,5 mm seinämällä olevaa putkea...
|
|
|
Post by puuhapete on Oct 14, 2012 22:43:42 GMT 4
Toi rungon "eritasoisuus" voi aiheuttaa käännettäessä jotain ylimääräisiä liikkeitä... Kardaanien lähdöillä ei suoranaisia vaikutuksia,onhan monissa autoissakin ne epäkeskeisesti.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Oct 15, 2012 12:21:11 GMT 4
jaa niin meinaat tuota että takarunko on ylempänä. meinasin siihen tehä ensin rapun alaspäin mutta totesin että turhaa, on yksinkertaisempi noin. nyt kun tuo takarunko on ylempänä niin tuo nivelen alempi laakeri ei jäänyt rungon alapuolelle, ja taas toisaalta taka akselin keinu vaatii kuitenkin tilaa ylöspäin. eli tuo runko tulee kulkemaan suorassa, eikä siis "keuli" koko ajan ;D
|
|
|
Post by puuhapete on Oct 16, 2012 23:01:56 GMT 4
Totta toinen puoli... Jotenkin vaan tuntuu et menee "geometriat" poskelleen käännettäessä. Mut sitä vartenhan nämä palstat on niin hyviä kun on paljon mielipiteitä ja ajatuksia.Iso osa hyviäkin...enkä nyt tarkoita omia
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Oct 17, 2012 0:57:21 GMT 4
kyllähän ne voikin mennä ihan kuinka sattuu ja eikä pelkästään suunnitteluvirheiden takia ;D Mutta hei, missäs ne sun koneen kuvat on? Nyt äkkiä sitä omaa topickia tekemään ja kuvia sinne niin nähdään mitä oot saanu aikaan!
|
|
|
Post by puuhapete on Oct 18, 2012 13:02:52 GMT 4
Perhana ku olen käsi noitten kuvien liittämisessä.Tietokoneet ja mä on huono yhdistelmä... Mut pitää "opiskella" niin laitan kuvia kyllä.Ja jutuntynkääkin.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 2, 2012 17:14:21 GMT 4
|
|
pinpi
Junior Member
|
Post by pinpi on Dec 5, 2012 20:15:26 GMT 4
mitenkäs meinasit muuten ohjauksen toteuttaa?orbitrolilla vai? ite ajatellu tota omaa konetta niin luultavasti yritän alussa pärjätä tehostetutlla hammastangolla ja sit jos rahaa jää niin ostaa orbin jossain vaiheessa. ja itellä myös mielessä et josko tekiskin vaan ihan laatikkovälitteisen eli hommais jonku automaatin ja siitä koneet yms.hilppeet. hydr.moottorit itellä jo valmiina mut taidan heittää ne myyntiin..
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 5, 2012 21:28:34 GMT 4
orbitroolia olen kattellut ja sopivaa ohjaussylinteriä, jos ei löydy niin kyllä mulla on astran hammastanko irtonaisena jo. joo mekaaniset ratkaisut on aina halvempia kun osia saa ilmaiseksi auton romuista, hydrauliikka kallista käytettynäkin.. minkäslainen voimansiirto siihen laatikkovälitteiseen sitten tulisi?
|
|
pinpi
Junior Member
|
Post by pinpi on Dec 5, 2012 21:46:03 GMT 4
oon tossa katellu yhtä automaattifiestaa niin ottais siitä ohjauksen ja koneen ja laatikon ja akselit niin ne sovittais sitten tohon härveliin. vähän samaa tyyliä ajatellu kuin Lumihärdellin koneessa..taitais olla nopein ja helpoin ratkasu ku kolaan en stna enää koske!
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 5, 2012 21:50:15 GMT 4
joo joo ;D painoahan silleen ei kovin taakse saa mutta jos se ei haittaa niin miksei. ja et sää siis linkkua ainakaan enää ole tekemässä?
|
|
pinpi
Junior Member
|
Post by pinpi on Dec 5, 2012 21:56:09 GMT 4
joo tarkotus ei oo tehä mitään catepillarin kokosta vehjettä millä ajellaan soramontuilla vaan näppärän kokonen pihakone lumenluontiin ja mahdollisesti myös eteen pieni kaivuupää. ja kyl mulla tossa tallissa runko on valmiina ja linkun näkönen se on pitää ny katella viel vaihtoehtoja ja funtsia, jospa siitä tekis kuitenki mehuvetosen.. mut vaan yhdellä ajomoottorilla..eli luultavasti etuvetovehje tulossa..
|
|