|
Post by Jee jee on Sept 21, 2007 19:12:12 GMT 4
Ei tuommosta päättötyötä kannata edes alottaa jos tosiaan mennään köyhänmiehen budjetilla, kotihärveliksi semmoset käy muttei päättötyöksi. Eli jos tuommosen päättötyön meinaa alottaa niin tekee siitä sitten kerralla hyvän kunnon osista eikä mitään riipasua. Saa kuitenkin helpolla paremman numeronkin työstä. Ostat vaan kunnon koneen joka varmasti toimii niin laitteesta on iloa myös koulun jälkeen, eikä vain heitetä johonkin autotallin perälle asenteella että tulipa tommonenkin tuossa riipastua päättötyöksi en mä sillä enää mitään tee. Niin, noh.. Riippuu, miltä kantilta asiaa katsoo. Mitä vähemmän laitteessa on valmisosia, sitä vähemmän ainakin minä sitä arvostan. mitä enemmän on itse tehtyä ( ja tällä en tarkoita mitään rimpulaa, vaan tosissaan itse tehtyä ja kunnollista osaa), niin sitä arvokkaampi se työ on minun silmissä. Kuka vaan osaa kiertää pulttia paikalleen. Harvempi tekee ne pultit itse. Metaforahan tuo, mutta kärjistettynäkin kertoo, mitä asiasta ajattelen.
|
|
|
Post by Jee jee on Sept 21, 2007 19:14:29 GMT 4
Mitä vähemmän laitteessa on valmisosia, sitä vähemmän ainakin minä sitä arvostan Korjataan ajatusvirhe Näin 39 kuumeessa ai kaikki oikein suju. Siis : Mitä enemmän laitteessa on valmisosia, sitä vähemmän ainakin minä sitä arvostan...
|
|
juzzi
Junior Member
|
Post by juzzi on Sept 21, 2007 21:07:30 GMT 4
Totta tuokin, siinä näkyy oma kädenjälki. Mutta kannattaako sitä nyt alata pulttia uudelleen keksimään? Tarkoitin lähinnä tuossa edellisessä kirjotuksessa sitä että sijoittaa hiukan enemmän niihin osiin mitä ei voi/kannata tehdä itse, lopputulos huomattavasti parempi.
|
|
|
Post by hornetf200s on Sept 22, 2007 12:07:12 GMT 4
Ootkos muuten harkinnut että ostaisit vaikka 200cc mönkijän ja ottaisit siitä tarvitsemasi osat? Itse sain juuri idean tästä kyseisestä putki autosta jos vaikka ostaisin 110 mönkjän (hinta noin 500-800 kun kiinalainen on) ja ottaisin siitä jouset,jarrut,renkaat, ja muut tarpeelliset osat ja sitten ostaisin ruttutukusta 500e jonkun 500-800 moottoripyörän ja siitä ottaisin koneen. Katsos kannattaa ostaa ennemin tuollainen mönkijä kun kone pääsee paljon halvemmalla.
|
|
|
Post by ff on Sept 22, 2007 12:08:49 GMT 4
korjataan: Siis kannattaa ennemin ostaa koko mönkijä kuin pelkkä kone niin pääse halavemmalla.
|
|
|
Post by Jee jee on Sept 22, 2007 14:47:26 GMT 4
Totta tuokin, siinä näkyy oma kädenjälki. Mutta kannattaako sitä nyt alata pulttia uudelleen keksimään? Tarkoitin lähinnä tuossa edellisessä kirjotuksessa sitä että sijoittaa hiukan enemmän niihin osiin mitä ei voi/kannata tehdä itse, lopputulos huomattavasti parempi. Niin, riippuu tekijän taidoista. Smokien bulletti on hyvä esimerkki nollabudjetista, jolla varmaankin olisi päättötyöstä hyvät pojot irronnut. Päällepäinhän se ei kovin kummoiselta vaikuta, mutta jos keskittyy siihen mitä sille on tehty, on nostettava hattua. ja mopon Smokie rakensi siis yhtä ainoaa kiihdytyskisaa varten. Sen jälkeen se sai kunnian olla koristeena tallin seinällä.Ja mitä tulee muutoksiin, niin ulkoiset seikat on helposti nähtävissä, eli muokattu runko ja mikroauton pyörät. Koneesta löytyy itse rakennettu 5:s vaihde (käyttäen toisen pv:n vaihteiston osia) ja mm. muutettu ensiöveto, joka alunperin on vinohampaisin rattain. Nykyään siis suorahampaisin. Sylinteri on casereed mallinen ja pakokanavakin on nyt entisen sivulle suuntautuvan sijaan suoraan eteenpäin lähtevää mallia. ja lisäksi se on porattu maksimikuutioiden saavuttamiseksi. Smokien tunnusmerkki, eli stroukkausta se ei ehtinyt tähän tehdä. Yhteen toiseen PV:koneeseen Smokie kyllä taikoi 111cc. Nämä kaikki muutokset on tehty noin viikon sisällä ja vain siis yhtä ainoaa kisaa varten. Pakoputki oli vain kokeilu ja edes moottorin säätämistä ei keritty suorittamaan. Pahimman pullonkaulan kisassa menestymiselle aiheuttikin juuri putki, joka tekijänsä mukaan oli aivan hanurista. Smokiella on kyllä kunnollisenkin putkentekokin hyppysissä.Asian pointi on siinä, että varsin paljon pystyy itse tekemään ja lopputulos on sitä kunnioitettavampi, mitä enemmän se oma kädenjälki näkyy. Se ei vaadi välttämättä suurta budjettia.
|
|
|
Post by qurdis on Sept 23, 2007 18:37:39 GMT 4
Aijon tehdä luotettavan ja toimivan pelin, käsin aijon tehdä rungon muut systeemit aijon ostaa muualta, moottorin hankinnassa olen miettinyt monia vaihtoehtoja ja olen päätynyt siihen että puran meidän ruohonleikkurin nyt on siis hankinnassa kulmavaihde ja keskipakoiskytkimen teko... mutta rungon kokoominen olkoon ensimmäinen urakka moottori sitten, kokoominen myöhästyi viikolla rahan puutteen takia.
Rungonkasaamisen jälkeen on vielä paljon edessä mutta nyt olisi tarve pyörille , kellään olisi myytävänä?
|
|
|
Post by qurdis on Sept 23, 2007 23:25:10 GMT 4
Taiston aikasemmin puhuma johtosarja ihmetyttää, mikä tämä on ja mistä niitä saa?
|
|
|
Post by paavoke on Sept 23, 2007 23:44:14 GMT 4
Ettei ollut minun puhuma? siis johto sarjalla meinaan vain kaikkia johtoja, jotka härvelissä on, yleensä kun niistä puhutaan johto sarjoina. Niitä saa kaupasta, mutta todennäköisesti parempi olisi ite tehdä hyvästä johdosta, ja kutistesukkaa liitoksiin, tai juotos, ei kavahda ekaa sadetta. Ja sitten siististi nippuun vaikka letkulla tai nippu siteillä.
|
|
|
Post by qurdis on Sept 24, 2007 15:32:44 GMT 4
Eli näitä ei kannata ostaa kaupasta.. pitää siis kysellä että tuleeko mukana johdoituskaavio (helpottaa pikku asentajan elämää)... En tosin tiedä onko se kovin vaikea muutenkaan mutta silti...
|
|
|
Post by paavoke on Sept 25, 2007 12:45:13 GMT 4
Todennäköisesti johtotyöt tuottaa kirosanoja, mutta kun rauhassa tekee vaikka johto kerrallaan, niin ei ongelmaa, eriasia jos sulla älytön nippu erivärisiä johtoja ja ei hajuakaan mikä menee mihinkin. Sitä vaan meinasin, että jos kaupasta ostat, niin saa olla melkonen sattuma että jokainen johto on tarpeeksi pitkä ja johtoja on oikea määrä, niin parempi itse tehdä kokonaan.
|
|
|
Post by qurdis on Sept 25, 2007 18:09:55 GMT 4
Juu siis on jonkun näköistä tajua sähköjen vetämisestä (koneenasentajaksihan tässä valmistutaan)
|
|
|
Post by paavoke on Sept 27, 2007 11:43:07 GMT 4
Ne on aika yksinkertaisia kytkentöjä mitä tulet tekemään, mutta jos alat hifistellä niin johtoja voi tulla paljonkin.
|
|
|
Post by qurdis on Sept 28, 2007 0:29:32 GMT 4
en vielä ainakaan, mutta joo, piirustusten tilaus jäi koska olen rahaton ja tilisiirto takkusi joten teen itse..
|
|
|
Post by qurdis on Oct 8, 2007 23:36:25 GMT 4
Rahan, osaamisen ja ajan puutteen vuoksi päätin karsia jousituksen tästä härvelistä pois.. helpoitan omaa työtäni kovasti..
|
|