|
Post by jojel on Mar 19, 2007 23:49:36 GMT 4
hienoa syökö paljon tehoa tuo tela? ja mites hyvin se menee iha kunnon hangessa?
|
|
uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Mar 20, 2007 9:22:28 GMT 4
ei syö tehoa kun pyörii ketjunpäällä toi tela. välitin sen tarkoituksella niin että ei kulje kovaa mutta vääntää pirusti. umpihangessa varmaan kulkee kun saan suksen tehtyä ja telaan vähän kireemmän jousen...
|
|
mpm
New Member
|
Post by mpm on Apr 6, 2007 21:27:12 GMT 4
terve. ite olen alkanut rakentelemaan tuollaista snowhawkia mut tuli yksi ongelma koska laitan kelkan koneen siihen ja ei ole sitä kelkan vaihelaatikkoa siihen mut variaattorit on eikä kakkos varii voi pistää suoraan kiinni vetoakseliin. joten kertokaapas miten saisin sen laitettua?.
|
|
miksu
New Member
|
Post by miksu on Apr 7, 2007 16:33:55 GMT 4
ketjulla niiku normi kelkassakii
|
|
mpm
New Member
|
Post by mpm on Apr 8, 2007 22:11:41 GMT 4
mut ois mukavempi saaha tarkempaa tietoo esim. kuvia =)
|
|
|
Post by antti the lumimies on Oct 20, 2007 1:59:39 GMT 4
nostetaanpa topiikki takaisin talven taas tultua. onko kenelläkään telahirviötä jo valmistunut? itse suunittelin jo viime vuoden puolella, ja melkein teinkin, mutta möin pyörän ja nyt ei ole mitään vehettä minne laittaa kyseinen telasysteemi. tela on tehty ohuesta kumihihntasta, jossa on kangskudosta sisällä. kestää, on kevyt ja taipuisa. pokiiprofiilit on terhi kelkasta. tela on muutenkin, toiminnaltaan lähes samaanlainen kuin terhi 10 -kelkassa. suksikin oli hommattu tuohon projektiin. nimittäin alkuperäinen suksi snow hawkista. kaikki nämä olen ajalla rakentanut, telapyöriä ostellut, akseleita, laakereita, pultteja, ja tietysti telna tei. nyt pitäs kummiskin tehdä uus telasto, koska entinen runko on aika painava ja turhan jämerä. piäs varmaa kuvia pistää tänne ensi viinko puolella kun saan kameran käsiini. vähän motivaatio kadoksissa kun ei ole pyörää mihin iskeä kyseinen lähes valmis härpäke. siksi ei innosta oikein jatkamaan. rahaahan noihin osiin on uponnut noin 200 suksi mukaanlukien. kuvia lähiaikoina.
|
|
|
Post by hovimesta on Nov 15, 2007 19:46:17 GMT 4
Nyt olis mulla telamopossa telasto valmis. Mitä nyt tuossa jonkun aikaa rälläsin hallia ympäri niin voi sanoa että ajettavuus on parempi kun mitä odotin. Alussa kovalla alustalla ajaessa tuntu että tela määrää suunnan mutta kun oppi käsittelemään niin sehän kääntyy ihan vaivatta. Välitykset sattuivat just kohalleen. Jaksaa vääntää tyhjäkäynniltä asti ja nopeutta saa varmasti toista sataa.. ei oikein vielä uskaltanu koittaa kun pyörätietä pitkin vedin=) .Myöskin jousitus pelasi kuin unelma ;D Seuraavaksi ois tarkotus työstää suksi paikalleen.. sit vaan viimeistelyt ja maalia pintaan. Kaikki tarvittava on hommattu tämän foorumin osta/myy osiolta, putkia lukuun ottamatta Kuvia löytyy täältä: bomber.fi/modules.php?name=gallery2&g2_view=core.ShowItem&g2_itemId=58018
|
|
|
Post by n44bw4rr10r on Nov 17, 2007 15:50:44 GMT 4
Aika pirun nätti vehjes
|
|
|
Post by Tuoppi on Nov 17, 2007 18:55:00 GMT 4
Hieno peli! Onko telaston kanssa paljon teho häviötä?
|
|
|
Post by supercross on Nov 17, 2007 23:09:22 GMT 4
olisko mahdollista mitenkään tehdä tommoista kapeaa telaa itse jostain materiaalista tai voisiko sen korvata jollakin. Voisi vaikka joskus suunnitella tommoista pvseen:D ;D
|
|
|
Post by hovimesta on Nov 18, 2007 1:53:58 GMT 4
Alku viikosta kerkeen ajamaan paremPia testejä mutta noilla vähillä ajoilla tuntui että tehohäviö on melko pientä. Ihan jaksaa tyhjäkäynniltä asti jo lähtee liikkeelle. nelosta isompaa en oo päässy vielä kokeilemaan. ainut ongelma on oikeestaan se että kovalla alustalla tela puskee perkeleesti ja kääntyminen vaikeaa, mutta kun on enemmän lunta niin ihan kohtuu hyvä on kurvailla. Jäätys vaan nuo järvet niin pääsis kokeilemaan huippuja.. Renkailla kyseinen pyörä kulkee 145kmh eli olettaa voi että paljoo yli satasta ei maha kulkea.
|
|
|
Post by Jggi on Dec 2, 2007 13:47:03 GMT 4
Tämmöinen pisti nettimotosta vastaan: www.nettimoto.com/545261Siinähän olis jo valmis kapea telasarja valmiina. Ja piikitkin näyttäs olevan sellaset että pitäis vaikka jäällä. Laskeskelin kanssa että ei mahda paljoa halvemmalla saada jos alkaa ite rakentamaan telastoa. tuossahan on kuitenkin laakerit, pultteja monta kiloo, ja sitten itse tela... Mielenkiintoinen vekotin siitä vaan joku koittamaan. Erillisiä lastenkelkan teloja kun yritin katella niin taitaa hinnat pyöriä siinä 500 ---> uusissa siis ja nyt en puhu kiinalaispaskoista. Siitä joku rohkea kaupaa tekemään ja yrittämään. Omat taidot ei taida riittää tuohon porojektiin.
|
|
|
Post by crosboy on Mar 6, 2008 11:13:14 GMT 4
Hei nostetaas vanha tropicci ylös nyt talven vihdoin tultua ... itse rupesin miettimään että jos tekis telan vanhasta 16" auton renkaasta ja siihen piikit... Telan sijoituskohteena aattelin vanhaa helkama ax:än runkoa johon laittais yhen suksen eteen ja kelkan koneen pyörittämään rengastelaa:D ... Mitäs mieltä te olete tästä??
|
|
|
Post by Humppamies on Mar 7, 2008 1:09:11 GMT 4
Älä laita teräsvyötä, on aika raskas pyörittää, muuten aivan käyttökelponen idea.
|
|
salkku
Junior Member
|
Post by salkku on Apr 6, 2008 20:28:52 GMT 4
|
|