|
Post by kranz1 on Dec 21, 2014 0:29:23 GMT 4
|
|
yamaha550
New Member
Aina pärjää ku on vaan kätevä käsistään
|
Post by yamaha550 on Dec 21, 2014 1:43:54 GMT 4
On kyllä hieno! Aiva kateeksi käy! ?
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 21, 2014 16:39:19 GMT 4
Oikeen pelotti katella, että koska tuo mustekala räpsähtää tuosta välistä. Meinaan joskus vastaavanlaisessa tilanteessa meni aika läheltä silmää ohi kun napsahti. Kaverilla ei ollu yhtä hyvä tuuri.
|
|
jarski
Junior Member
|
Post by jarski on Dec 21, 2014 18:31:56 GMT 4
Komeasti pelaa, varmaan mukava työnnellä lumet tuolla sisältä käsin jos ei ulos jaksa mennä
|
|
|
Post by kikkailija on Dec 21, 2014 21:00:44 GMT 4
Oikeen pelotti katella, että koska tuo mustekala räpsähtää tuosta välistä. Meinaan joskus vastaavanlaisessa tilanteessa meni aika läheltä silmää ohi kun napsahti. Kaverilla ei ollu yhtä hyvä tuuri. joo se oli sen kaksi vetoa sit loppu meikältä usko siihen. Seuraavana päivänä piti käydä narukaupoilla.
|
|
|
Post by kikkailija on Dec 21, 2014 21:02:23 GMT 4
Komeasti pelaa, varmaan mukava työnnellä lumet tuolla sisältä käsin jos ei ulos jaksa mennä katotaa mitä pukinkontista löytyy. Jos ensi vuonna ei tarvitsisi mennä edes ikkunaan kuikuilemaan vaan näytön kautta ajoa
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 22, 2014 18:01:37 GMT 4
Niin tosiaan tuossa kauhistellessa unohtui kokonaan ihastella itse konetta. Paljonko tuolla on noine varusteineen painoa ja toisaalta pintapainetta? Ja paksumman lumen testivideoita olis kanssa kiva nähdä.
|
|
|
Post by kikkailija on Dec 22, 2014 18:27:56 GMT 4
Niin tosiaan tuossa kauhistellessa unohtui kokonaan ihastella itse konetta. Paljonko tuolla on noine varusteineen painoa ja toisaalta pintapainetta? Ja paksumman lumen testivideoita olis kanssa kiva nähdä. haha sais edes sitä lunta kone painaa 216kg.
|
|
|
Post by skuida on Mar 8, 2015 18:12:30 GMT 4
Katsos! Sattui silmään tälläinen härveli, itse olen aloittanut samantyylisen laitoksen suunnittelun. Paljonko on noiden mottoreiden tehot? Mitä itse olen noita pyörätuolien moottoreita katsellut niin tehot jää yleensä alle 350w / moottori. Tuntuu ettei näin pienillä tehoilla kovinkaan isoa laitosta liikutella. Voi olla, että tilaan Asiasta jotkut E-scootterin moottorit tms. www.dimensionengineering.com/products/sabertooth2x60Tollaisella värkillä ajattelin moottoreita ohjata.
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Mar 8, 2015 18:36:19 GMT 4
|
|
|
Post by kikkailija on Mar 8, 2015 21:40:46 GMT 4
Katsos! Sattui silmään tälläinen härveli, itse olen aloittanut samantyylisen laitoksen suunnittelun. Paljonko on noiden mottoreiden tehot? Mitä itse olen noita pyörätuolien moottoreita katsellut niin tehot jää yleensä alle 350w / moottori. Tuntuu ettei näin pienillä tehoilla kovinkaan isoa laitosta liikutella. Voi olla, että tilaan Asiasta jotkut E-scootterin moottorit tms. www.dimensionengineering.com/products/sabertooth2x60Tollaisella värkillä ajattelin moottoreita ohjata. Siis liikutellaanhan sitä kahdella 260wattisella tätäkin vehjettä. Oon kyllä huomannut että kun tota vauhtiakin haluaa koneessa olevan ei nuo moottorit ole tarpeeksi suuret nuoskalumen jatkuvaan työntöön. Ylikuumenemissuojaakin pukkaa vähän väliä. Olen kyllä miettinyt että päivitän moottoreidenohjauksen pikkaisen järeämpään.
|
|
|
Post by skuida on Mar 8, 2015 22:57:34 GMT 4
No ei ole kyllä hinnalla pilattu, tuolla varmaan ohjataan yhtä moottoria kerralla? Entäs pakki? pitääkö rakentaa kytkimillä/kontaktoreilla? Pistä ihmeessä kokemuksia ohjaimesta, kunhan olet ensi savut ottanut
|
|
|
Post by skuida on Mar 8, 2015 23:04:45 GMT 4
Katsos! Sattui silmään tälläinen härveli, itse olen aloittanut samantyylisen laitoksen suunnittelun. Paljonko on noiden mottoreiden tehot? Mitä itse olen noita pyörätuolien moottoreita katsellut niin tehot jää yleensä alle 350w / moottori. Tuntuu ettei näin pienillä tehoilla kovinkaan isoa laitosta liikutella. Voi olla, että tilaan Asiasta jotkut E-scootterin moottorit tms. www.dimensionengineering.com/products/sabertooth2x60Tollaisella värkillä ajattelin moottoreita ohjata. Siis liikutellaanhan sitä kahdella 260wattisella tätäkin vehjettä. Oon kyllä huomannut että kun tota vauhtiakin haluaa koneessa olevan ei nuo moottorit ole tarpeeksi suuret nuoskalumen jatkuvaan työntöön. Ylikuumenemissuojaakin pukkaa vähän väliä. Olen kyllä miettinyt että päivitän moottoreidenohjauksen pikkaisen järeämpään. No aika hyvin liikkuu noinkin pienillä moottoreilla. Eikö moottorit lämpeä jos kovasti rasittaa? Muutin pojan polttomoottori mönkkärin sähkömönkkäriksi, laitoin siihen 800w kiinalaisen moottorin ja moottori kyllä lämpeää aika reilusti kovassa ajossa.
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Mar 8, 2015 23:49:28 GMT 4
harvelit.proboards.com/thread/2675/hk-mpij-inentuolla tarkempia specsejä. suunnanvaihtoahan tuossa laudassa ei ole, joten teen sen kahdella 5 naipaisella 60A releellä. jos tuo nyt toimii jotenki eikä heti pala nii vois pari kolme tilata lisää, halpaa ko makkara ja on jo seuraava projekti suunnittelussa =P
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Mar 8, 2015 23:55:27 GMT 4
itellä on tuossa värkissä 1200w motti, mutta ei sitä liene tartte käyttää ko puolella teholla jatkuvasti, jos siitä nyt tulee perässä käveltävä kottikärryn tyylinen niinkuin nyt mietin, niin puolella teholla jo menee 6-7 km/h ja täydellä 9 km/h, jotenka jos kuormaa on niin puolella teholla ehkä kävelynopeus saavutettu. tuosta pesuri värkistä jäi vielä 2kpl 400w moottoreita rajuilla välityksillä, olikohan 140 rpm mitä se akseli pyörii, nii niistä vois hyvinki jonku telavehkeen tehä, kaks tuomosta kiinalaista controlleria ja jokunen rele suunnanvaihtoon ja joysticki ohjaus nii johan ois näpsäkkä postilaatikolla käydä sillä =)
|
|