|
Post by Humppamies on Apr 7, 2008 23:24:09 GMT 4
Voin kyllä lämpimästi suositella tuota Telwiniä.
|
|
|
Post by Pepe on Apr 13, 2008 20:19:18 GMT 4
Mulla myytävänä tuo telwini Kerran kokeiltu. tarjouksia kehiin. peli.manni@suomi24.fi
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Apr 13, 2008 20:51:38 GMT 4
elikkäs... kerran käytit pimp-pimaxia, ja nyt myyt sen kun appiukko antoi kempin kyllä mä vaan pitäisin kakskin miggiä, siltä varalta et toinen hajoaa tuossa on vaan paha puoli, ettei sinne saa kuin viiden kilon langan, ja niitä epätavallisempia kokoja (0,7 ja 0,9mm) vakionahan siinä on 0,7mm ydintäytelanka ja siinä on yksi paska puoli, kun olen koittanut muutaman kerran kaverin bimaxia: langansyöttö on niin helvetin tarkka siinä kun samalla siinä säätyy suojakaasu, ja lanka. mut on siinä hyviä puoliakin siihen saa erikseen sarjoja alumiinin, ruostumattoman ja mustan (yleismalli) hitsaukseen. kaasupulloksi tuohon on tarkoitettu sellainen 1litran pullo, joko argonia, tai 18% misonia (ArCO2), mistä 18% argonia ja 82% hiilaria
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on May 6, 2008 18:39:34 GMT 4
|
|
|
Post by KapteeniSolisluu on May 25, 2008 8:47:52 GMT 4
millainen vehe tuo on vaikka oon myynyt 2vuotta hitsauskoneita, niin ikinä en oo tuommoisesta kuullut ettei vaan olisi scout 130E Scout tulee korvautumaan Delta-sarjalla, Scout on jo jäänyt pois tuotannosta. Viimeisiä koneita myydään nyt kaupoista ulos.
|
|
|
Post by madboro on May 27, 2008 23:41:16 GMT 4
Devil666:*Migatronic ja Kemppi on hyviä,...*. Tähän asiaan vielä sen verran että kun tossa jokin aika sitten olin hitsauskone-korjaajan apulaisena niin voin kertoo että sen vikasempaa konetta ei oo ikinä tehtykään kun (m)vikatronic. Esimerkiksi jokainen kemppi joka tuli korjaukseen oli väh10v vanha kun taas migat max vuoden. Ja sen verran vielä että migatroniceissa on jo tehtaalta tullessaan väärin kytketyt pistotulpat, Jotka muuten migatroniceissa kytketään L1-ruskea L2sininen L3musta Ntyhjä ja Maa normaalisti, EI siis normaalilla vaihejärjestyksellä! T:Die Migatronic Die
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on May 28, 2008 8:27:22 GMT 4
hei madboro. meillä on 25vuotta kemppi, mikä hajosi kevättalvella ekan kerran. magneetikela paskaks. muuta vikaa ei oo ollut. ja migatronicitkin on helvetin hyviä. riippuu onko se käytetty, vai uus, ja noita migoja toimitetaan ILMAN pistokkeita. eli sä jöudut ite asentaan sen.
|
|
|
Post by KapteeniSolisluu on May 28, 2008 23:33:29 GMT 4
Tähän asiaan vielä sen verran että kun tossa jokin aika sitten olin hitsauskone-korjaajan apulaisena niin voin kertoo että sen vikasempaa konetta ei oo ikinä tehtykään kun (m)vikatronic. Kerrotko, mikä huolto näin on sanonut? "Esimerkiksi jokainen kemppi joka tuli korjaukseen oli väh10v vanha kun taas migat max vuoden." Kemppihän on monelle samanlainen tunne juttu, kuin Mersukin... eihän Mersu ikinä mene korjaukseen vaan huoltoon ;D ;D ;D
|
|
|
Post by esab miggy on Jun 11, 2008 13:34:16 GMT 4
Saako esab miggyn toimimaan ydintäyte langal
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Jun 11, 2008 19:26:17 GMT 4
saa, kun ostat vielä sopivan virtasuuttimen, mut mitä vitun järkee ostaa ydintäytelanka? sanohan mulle
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Jun 11, 2008 23:55:55 GMT 4
onkos muuten kammteil sun deltassa niitä pieniä ''monttuja'' kyljessä?
|
|
|
Post by kammteil on Jun 12, 2008 8:21:17 GMT 4
Deltassa on montut kyljessä. Hyvin on vehe pelannu ja puikkoa on palanut neljä pakettia. Kertaakaan ei ole lämpörele naksunu vaikka pääasiassa olen hitsannut 120A virralla. Ja tuohon "vitun" ydintäytelanka kommenttiin niin kaikille systeemeille on aika ja paikka johon ne sopivat. Aktiivikaasu+ydintäytelanka on käytetty menetelmä esim telakkahitsauksessa. Välineet tosin on vähän toista kun einhell+tarjoustalon ydintäytelanka. Nyt täytyy tosin vetää kommenttia takaisin sillä tarjoustalon myymät Lincolnin Conarc emäspuikot on erittäin hyviä hitsata, mielestäni jopa Esabin 48:a parempia. Sauman lujuudesta tosin ei ole vielä paljoa kokemuksia... www.esab.com/fi/fi/education/processes-fcaw.cfm
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Jun 12, 2008 12:36:14 GMT 4
Noista puikoista vielä, että mä käytän 2,0 ja 2,5 millisiä muuntajan Strong-Line rutiilipuikkoja. Suttyy ihan helkkarin hyvin -maalinkin läpi ja pystyy vähän jopa peltiäkin hitsaan. Muuten käyttäisin Elgalaisia, mut hinta. Strong-Line: 12,50 ja Elga: 40,40. Mut eihän toi ydintäyte jäähdytä paljon mittään kun ei tuu kaasua. Ja sehän on tosi tarkka säädöistäkin. Ja jos on ennen hitsannut vaikka 0,6millisellä, ja haluaa vastaavan ydintäytelangan, niin tarvii kuljetinpyörät ja 0,7millsen virtasuuttimen
|
|
|
Post by Nassikka on Jun 16, 2008 0:24:14 GMT 4
Ydintäytelangalla saa kyllä hyväää jälkeä. Esim ulkona hitsatessa jos tuulee, kaasut lähtee tuulen mukaan. Froniuksen mikälie TransPocket 1500 on tallis ollu jonku vuoden, nyt vasta on enemmän tullu hitsailtua, ja koneesta ei voi pahaa sanaa sanoa! Saa todella hyvää saumaa, vaikka hitsata ei osaisikkaa
|
|