|
Post by Humppamies on Dec 29, 2006 20:30:11 GMT 4
Mites kestää nuo minisukset tuolla eessä? Ei varmaan kovin kovaan penkkan kestä tölvätä...?
|
|
|
Post by yamahaenticer on Jan 1, 2007 0:32:15 GMT 4
Hyvinhän ne kesti, kun oli nuo ohjainraudat tukemassa.
Nyt siinä onkin jo erilaiset sukset, ja valotkin...kuvia ehkä tässä joskus.
|
|
|
Post by jtapio on Feb 12, 2007 23:07:45 GMT 4
mistäs tuo tela on? ja miten teit siitä tuollasen?
|
|
|
Post by pepe on Mar 5, 2007 19:59:14 GMT 4
ei mahda kauaa kestää noilla tukivarsilla...
|
|
|
Post by Jamahaentiiseri on Mar 15, 2007 0:45:12 GMT 4
Yllättävän hyvin se kesti, kunnes jysäytin kiveen ;D Oli niin vähänluminen tuo alkutalvi, että testiajelut olisi ollut syytä jättää myöhemmäksi.
Joo, pitkittäistukivarret olisivat must. Tai A-tukivarsilla toteutettu. Ehkä joskus, ehkä ei...
-yamahaentiiseri
|
|
|
Post by luttinen on Mar 17, 2007 23:12:39 GMT 4
|
|
|
Post by hornetti on Nov 24, 2007 22:26:40 GMT 4
Ootkos sä osannu ennustaa mun ajatukset? ;D Mä olen ajatellut tässä viime päivät ihan samanlaista runkoa tosin lehti imurin moottorilla , hihna kytkimellä ja auton renkaat teloina.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 24, 2007 23:37:04 GMT 4
Niin sitä piti kysyä että vieläkös sulla on tämä härveli?
|
|
|
Post by yamahaenticer on Nov 26, 2007 20:27:50 GMT 4
Onhan tuo. Nyt tosin ilman konetta, mutta joulukuun aluksi on sovittu kaupat 125 cc koneesta, ja tuohon vehkeeseen meinasin sen istuttaa. Meinaisin hiukan muuttaa rakennetta, sillä tuo on liian etupainoinen. Vien kuskin istumapaikan enemmän telan päälle, kuten oikeissakin kelkoissa.
Ja uusi keulasysteemi on myös kyhättävä, entinen on aikansa elänyt ja huono.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 26, 2007 21:32:53 GMT 4
Selevä.. Minäkin tänään edistyin rojektin kanssa ja nyt on etutukivarret paikallaan ja vielä meinaan kohta jatkaa ja tehdä hieman tuota ohjausta lisää. Mä teen tuon vaan yhdellä vahvalla putkella tuon etu tukivarren ja jouset luultavasti mankin takajouset. Niin piti kysyä että miten tuo telan vetopyörä on tehty? Saiskos siitä mahollisesti kuvaa?
|
|
|
Post by hornetti on Nov 27, 2007 20:09:32 GMT 4
Niin sitä kanssa piti kysyä että mistä ihmeen härpyttimestä tämä tela on peräisin?
|
|
|
Post by yamahaenticer on Nov 27, 2007 22:28:16 GMT 4
Ostin varaosana sen vetopyörän, vaikeapa sitä on hyvää itse tehdä. 35 euroa maksoi. Näissä on sitten eri jakoja, kannattaa olla tarkkana, kun ostaa.
Tela on leikattu vanhasta työkelkan matosta.
Itsekin aloitin tänään kelkan parantelun, saapa nähdä mitä tulee...
|
|
|
Post by hornetti on Nov 27, 2007 23:17:04 GMT 4
Hahaa.. Eli telaa on siis kavennettu? No sehän avaa mulle mahdollisuuksia kun mulla on 600 jammun lyhyt telasen sporttikelkan matto. Sitä kaventaa semmottin sopivaks. Sorvasitkos siit sille vetopyörälle akselin ja siihen joku adapteri ja kiinni? Ja hyvinkö tuo kone jaksaa tuon telan kanssa vetää? 40km/h on muuten aika hemmetin kova nopeus tommoselle omatekoselle härpyttimelle. ;D Hmm.. Mahtaskohan jotkut kottikärryn renkaat toimia ihan jopa omilla laakereillaan noina välipyörinä ja kiristin pyöränä?
|
|
|
Post by hornetti on Nov 27, 2007 23:34:14 GMT 4
Mutta hetkinen... Eikös kelkoissa ole yleensä telassa kahdelle vetopyörälle ura? Niin ainakin kaikissa minun näkemissäni?!?!
|
|
|
Post by yamahaenticer on Nov 28, 2007 0:32:05 GMT 4
Niin on, mutta vitsihän on just siinä, että leikkaat siitä sivusta semmoisen 25 cm levyisen palan. Silloin jää YKSI vetoura käyttöön.
On toki olemassa myös keskivetoisia telamattoja, eli vain yhdellä vetouralla, mutta ne ovat harvinaisia.
Lisäinfoa:Nykyisin telamatot kelkoissa eivät ole läpivetoperiaatteella, vaan sisävetoisia, siksi niissä on niitä nyppylöitä sisäpuolella melko paljon. Tosin tehokkaimmissa kelkoissa on nykyään ruvettu käyttämään taas läpivetäviä vetopyöriä, ettei tela hypi yli. Pelkillä sisävetopyörillä pitäisi tela kiristää niin tiukalle, että se vaikuttaisi jo kulutukseen ja tehonhukkaankin. Läpivetävillä vetorattailla mattoa voi pitää paljon löysemmällä.
|
|