|
Post by supercross on Jan 6, 2008 19:03:50 GMT 4
se mua vieläkin haittaa että miten kummassa noi akselit pysyy paikallaan.. ;D Kun ei kait tuota akselia kannata hitsata nuihin laakereihin kiinni... vai onko ton rungon ja hampin välissä jokin putkiholkki että se ei akseli pääse siinä heiluun ees akasi... ja tota malliahan ei taida saada purettua(siis tuota telastoa jota tässä topikissa esitellään) ilman rälläkkää kun vaijja noi laakeripukit irrotas ja kaikki mitä voi niin akselihan ei pääse tulemaan pois nuista reijistä jotka on ilmeisesti porattu nuihin putken päihin jonka päällä on noi laippalaakerit kun esteeksi tulee noi hamppien viressä olevat kiekot jotka on hitsattu akseliin ja johin hampity kiinnitetään.. Eli itse aattelin tehdä niin että rungon teen samanlailla kun UVH mutta tekisin sillain että poraisin niinkuin nuille laippalaakereiden kiinnikkei8lle reijät niinkuin pitääkin että saa ne kiinnitettyä.. ja stekisin akselin juuri sen mittaiseksi kuyn on nuitten sivuputkie nvälinen matka.. sitten hitsaisn aivan tuollain niinkuin UVH: kin että sopivat kiekon hamppien viereen ja sitten ne hitsais akseliin.. ja sitten pulttais hampit kiekkoihin ja laittas niinkuin ne laippalaakerit niihin akseleiden päihin ja painais koko systeemin putkien sisäpuolelle ja kun ois porannu jo nuille laipoille jo ne tarvittavat reijät että ei tarvisku pultti laittaa sisäpuolelta ja mutteri putken ulkopuolelle ja kirentäs niin se ois siinä. Mutta ongelmahan ois että kun akseli oi s niin tarkasti sovitettu putkien väliin niin akselin päät hinkais väkisellä kokoajan putken kylkeen... muuten toi ois ainakin minusta hyvä idea mutta tuo homma siinä on ongelmana.. ja jos nuin tekis kun UVH niin pitäis porata nuihin sivuputkiin akselin vahvunen reikä ja se heikentäs kestävyyttä ja pitäs sitte tehä kaiken näkösiä holkkeja yms... ELI JOS JOLLAKIN OLISI TÄHÄN ONGELMAAN HYVÄ RATKAISU NIIN OLISIN HYVIN TYYTYVÄINEN
|
|
juzzi
Junior Member
|
Post by juzzi on Jan 6, 2008 21:39:41 GMT 4
Helpoimmalla pääset kun sorvaat lukkorengasurat akseleihin ja laitat niihin lukkorenkaat.
|
|
|
Post by supercross on Jan 6, 2008 22:12:18 GMT 4
mistäshän nuita lukkorenkaita mahdollisesti saa ja millä hinnalla.. mä kun ajattelin, että pääsis tästä hommasta ilman sorvia
|
|
juzzi
Junior Member
|
Post by juzzi on Jan 7, 2008 11:36:56 GMT 4
IKHOOLTA saa vaikka mitä kun menee kysymään, ei ne paljoo maksa. Jos haluat päästä ilman sorvia niin leikkaat vaikka sopivasta paksulaitasesta putkesta holkit akselien molempiin päihin ja poraat vaikka 6mm reiän akselin ja holki läpi, sitten voit siihen lyödä vaikka putkisokan tai pistä pultin.
Kyllä vaihtoehtoja löytyy vielä lisääkin mutta noi on ehkä helpoimmat.
|
|
|
Post by supercross on Jan 7, 2008 17:12:37 GMT 4
niin vois melkeen tehdä
|
|
|
Post by supercross on Jan 7, 2008 18:08:08 GMT 4
ei ei ei ei eeeeeeehhhh ei niitä laippalaakereita löytynyt .... kävin kyselemässä yhdestä kaupasta joka myy ikhn tuotteita niin sano että ei ole yksittäisiä laakereita, sitten kävin puuilossa ja ei ollu ja sitte kävin rautiassa kysymässä niin ei ollu.... on sitte täällä pudiksella paskoja kauppoja Mutta löytyykö täältä netistä sivuja joilta voi tilata laippalaakereita ja että ei olisi ka.lliit postikulut
|
|
juzzi
Junior Member
|
Post by juzzi on Jan 20, 2008 16:40:15 GMT 4
Käsket tilata niitä laakereita ikhoolta, sieltä ikhoon jälleenmyyntiputkasta.
|
|
uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Apr 17, 2008 18:17:45 GMT 4
noissa laippalaakereissa on lukitusruuvit valmiina, ei niitä tarvitse hitsata akseliin kiinni, ihan normi kuusiokoloruuvit. ja on mulla kestänyt vaikka on porattukin läpi noista sivuputkista. ei mitään ongelmia.
|
|
uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Apr 17, 2008 18:29:00 GMT 4
JUU, terve vaan kaikille! tuli rakennettua taloa välillä niin ei ole kerinnyt käydä täällä. juu, ehdottomasti paremmat nuo yamaha enticerillä käytetyt pukkilaakerit, mulla vaan sattui olemaan noita laippalaakereita valmiina niin inssasin sitten niistä. ja tuolta saa tosihalvalla ihan kaikki laakerit mitä voi keksiä ja laskulla postin kautta! www.kentso.fi
|
|
ukkoperkele
Junior Member
The God That Failed
|
Post by ukkoperkele on Nov 8, 2008 13:08:35 GMT 4
kauhee huuto mut mihinkä ei liiku! kävellen pääsis ohi olisit jostai 110 rossista tollase tehny
|
|
|
Post by hornetti on Nov 8, 2008 18:03:38 GMT 4
Ja mikähän sinä olet arvostelemaan? Hyvin tuo pelaa ja helppo varmasti muuttaa johonkin muuhun. Pistäs ukkoperkele vähä omista härpäkkeistä näyttiä ennenko tuut muita arvosttelleen?
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Nov 9, 2008 0:47:05 GMT 4
niin juuri.-..ensinnäkää mikää city ei ehk oo hirvee vääntäjä...itelläki nyt työn alla telasto...suunittelen kait viel ens viikon ja sit hommii...teen telan mopon pääly kumista...mut lisää juttua siitä sitte ku on valmis...
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 9, 2008 23:04:31 GMT 4
Kun ei mopolla voi vetää asuntovaunua. Mutta ei se siihen ole tarkotettukaan. Saatiinko me nyt uus mikas sen nimi nyt olikaan, x:llä se kyllä alkoi... ei ole vähään aikaan näkynyt.
|
|
ukkoperkele
Junior Member
The God That Failed
|
Post by ukkoperkele on Nov 9, 2008 23:33:28 GMT 4
city on iha viimine peli mistä toi ois kantsinu tehä. kuulkaas ny emmää mitää muute vaa vittuile vaa arvostelen
|
|
jarski
Junior Member
|
Post by jarski on Nov 10, 2008 13:20:29 GMT 4
No jos rakentaja on itse tyytyväinen nopeuteen niin hyvä. Ainahan se tietty voisi olla nopeampi, mutta kyllä minulle tuommoinenkin kelpaisi :P
|
|