|
Post by Humppamies on Oct 7, 2008 20:51:56 GMT 4
Ei tarvi tulla ilman pysyvää nimimerkkiä aukoon muka puolivalmiista projekteista. Tuskin luit muuta kuin sivun 24 kolme viimestä viestiä. Ja tarviiko olla aina niin kiire johonki?
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Oct 7, 2008 22:43:25 GMT 4
vois mennä tollaset ite jauhaa paskaa jonnekkin muualle. sitä paitsi eikös se alkuperäinen tässä ketjussa esitelty vehje tullut jo kauan sitten valmiiksi?
|
|
|
Post by hornetti on Oct 7, 2008 23:46:29 GMT 4
Siis jos parisivua kelaa taakkeppäin niin on tämän topicin härveli valmiina. Masa on tehnyt juuri kuten pitääkin ja käyttänyt tätä foorumia kuten sitä pitääkin. Hän on rakentanut ensimmäisen masiinansa ja on tarvinnut neuvoja ja niitä hän on täältä kysynyt. Kaikki vaan eivät ole sellaisessa asemassa että on vanhempi tai joku muu neuvomassa ja opastamassa. Itseä on isäni ja isoisäni avustanut ja tukenut suurissa osin härvelirakennuksia. Silti olen tarvinnut apuja myös itse näiltä sivuilta.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 8, 2008 8:15:42 GMT 4
Siis jos parisivua kelaa taakkeppäin niin on tämän topicin härveli valmiina. Masa on tehnyt juuri kuten pitääkin ja käyttänyt tätä foorumia kuten sitä pitääkin. Hän on rakentanut ensimmäisen masiinansa ja on tarvinnut neuvoja ja niitä hän on täältä kysynyt. Kaikki vaan eivät ole sellaisessa asemassa että on vanhempi tai joku muu neuvomassa ja opastamassa. Itseä on isäni ja isoisäni avustanut ja tukenut suurissa osin härvelirakennuksia. Silti olen tarvinnut apuja myös itse näiltä sivuilta. pitää paikkansa sillä on huomattu ettei se insinöörikään kaikkea tiiä
|
|
|
Post by hornetti on Oct 8, 2008 9:22:17 GMT 4
Kyllä.. Mites se menee, insinööriä viisaampaa ihmistä ei ole... Tosin tuo on vaan mieltymys niiden suusta.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 9, 2008 9:12:17 GMT 4
näin on. nehän koittaa aina korvata jonkun osan halvemmalla versiolla. lopputuloksena se että ontetaan uusi osa. pysytääämpäs aiheessa
|
|
|
Post by hornetti on Oct 10, 2008 20:52:56 GMT 4
Koulussa alottelin jo tekemään vastaavan laitteen piirustuksia.. 110cc minicrossin moottorilla ja jäykällä taka akselilla ja mikroauton takarenkailla. Täytyy kahtoa antaako tehä. En nyt oikein muutakaan sielä keksinny..
|
|
|
Post by hornetti on Oct 13, 2008 18:05:09 GMT 4
Tänään tein oikein hyvät piirrokset ja fiilis nyt katossa, vähän aikaahan sitä sai taivutella mutta rakentaa saan!! Olin jo sahannut putkia valmiiksi ja opettaja sitten kysyi että niin sähän ajattelit tähän jonkun mopon moottorin vai? Vastasin että joo sellasen 110cc "hieman viritetyn" moottorin.. noin 14 heppasen.. Johan valahti opettaja kalpeeks. Ajattelin nyt väsätä oikein siistin ja sitten jos 9 luokan päättötyöksi saisi sitten. Maanantaina vien koululle sitten keulan joka rakennan kotona ja sitten tuon konepukin niin johan pääsee proju vauhtiin. Pitäisi oma projekti kertomus laittaa mutta pistetään kun perusrunko heftailtuna ja kuvat mukana!
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 13, 2008 23:43:31 GMT 4
Tee sitten huolella ja ilman kiirettä tulille, kivempi vouhottaa kavereille ja opettajalle ja ehkä parantaa sitten numeroakin.
|
|
|
Post by hornetti on Oct 14, 2008 0:04:17 GMT 4
Juu-u.. opettaja sanoikin että saat motivoitua projektiin kunnolla sillä tämä jatkuu vielä 9-luokalla. Eiköhän se tossa 8 keväällä ole jo ajokunnossa mutta sitähän sitten siistitään ja maalaillaan. Harjoitellaan peltisepän hommia kun koulussa siihen välineet ja tehdään katteet.
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Oct 14, 2008 9:07:40 GMT 4
Juu-u.. opettaja sanoikin että saat motivoitua projektiin kunnolla sillä tämä jatkuu vielä 9-luokalla. Eiköhän se tossa 8 keväällä ole jo ajokunnossa mutta sitähän sitten siistitään ja maalaillaan. Harjoitellaan peltisepän hommia kun koulussa siihen välineet ja tehdään katteet. Oon aina muistanu/luullu sua -93:seks,mutta oletkin -94? offtopickiksi menee...
|
|
|
Post by hornetti on Oct 14, 2008 9:19:27 GMT 4
Näin.. Olenkohan mokannut jossain sitten? No sillä sen suurempia merkityksiä.. Tossa eilen käväsin kysäsemässä kaverilta yhtä fillarin keulaa mutta se olikin täys ruho. No saan tässä syysloman aikana yhden keulan ainakin niin rakentelen sen sitten valmiiksi kotona ja vien koululle.
|
|
|
Post by hornetti on Oct 14, 2008 17:21:32 GMT 4
Juu kuhan kerkiin..
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 14, 2008 23:07:46 GMT 4
Juu-u.. opettaja sanoikin että saat motivoitua projektiin kunnolla sillä tämä jatkuu vielä 9-luokalla. Eiköhän se tossa 8 keväällä ole jo ajokunnossa mutta sitähän sitten siistitään ja maalaillaan. Harjoitellaan peltisepän hommia kun koulussa siihen välineet ja tehdään katteet. No onhan sulla sitten vielä aikaa.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 16, 2008 9:16:35 GMT 4
ei tommosella pudjetilla saa muutako renkaat ja kasan popniittejä. kannattaa varata ainakin 300 euroa... mulle makso pelkkä kone 99 euroa, laakerit 16 euroa... yhteensä meni jtn. 300 ja silti tuli aika paljon käytettyä nurkkiin jääneitä romuja...
|
|