Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 2, 2010 22:25:08 GMT 4
Sotamopoon räpläsin kaasuvaijerin kiinni, pelaa aikalailla perfecto. Vaatisi vaan suurempaa suutinta, mistähä sellasiaki toho kaasariin sais. Porailemaan en tahtois ruveta.. Siinä sitten iskin renkaatkin alle ja voimansiirron, ja melkeen olin lähtemässä ajamaan mutta kaasua painaessa ei mopo liikkunutkaan. Kierrokset nous, ketjut pyöri, mutta takarengas ei pyörinyt.. Wattafak? No joskus kauan aikaa sitten kun purkasin sotamopoa tms niin sieltähän poikkes ne kaks pulttia sitten navan sisälle, sen jälkeen mun piti ostaa kuusiokolopultit tonne pitämään rataskilpeä paikoillaan mutta enhän mä koskaan niitä sitten ostanutkaan. ;D Eli siis rataskilpi pyöri vaan navan ympärillä.. Juupajuu. Jokatapauksessa, tilannekuva
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 5, 2010 22:29:51 GMT 4
.....mun piti ostaa kuusiokolopultit tonne pitämään rataskilpeä paikoillaan mutta enhän mä koskaan niitä sitten ostanutkaan. Kuusiokolot ostettu ja asennettu, päistä piti vähän pätkästä pois tavaraa että ruuvautuivat täysin. Duunipaikan naapurifirmasta sain hiekkapuhallusvehkeet käyttöön, kävin sitten ostaa samalla 25kg säkin 0,1-0,6mm hiekkaa tosta paikallisesta rautakaupasta, 4e oli hintaa. Testipuhallukseks nyt otin sitten ton sotamopon ykkösmotin kannen jota porttailen ja pitäs täyttöhitsata, joten hakkasin venttiilinohjaimet veke. Sokat siitä iskua otti mutta uusitaan seekerisokkiin sitten jos nuo samat menevät takas kiinni.. Tälläsen vaneriboxin otin ottamaan edes suurimman osan talteen hiekasta, kallista kun on. ;P Mutta eihän siitä perkeleestä tullut yhtään mitään, pitää vähä aikaa kattella tuota masiinaa jotta saa paineet ja hiekansyötön kohdilleen, naamamaski ja tuo laatikko helvettiin. Kimpoo kaikki siitä naamaan. Tässä tänään sitten otin Sotamopolla rälläilystä videpätkää, tässä sitä:
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 6, 2010 23:35:45 GMT 4
Tänään kattelin tota hiekkapuhallusta hieman. Jätin boxit sun muut veke ja menin tohon yhelle hiekkakasan jämälle puhaltelemaan. Pari pyttyä, pari kantta ja Sotamopon ykkösmotin portattu kansi. Sitä kun pitäs täyttöhitsata. Pitää kattoo millon kerkee hitsailemaan. Pitäs perkele hiekkapuhalluskaappikin tehdä missä saa kunnolla suhittua osia puhtaaks.
|
|
|
Post by thund4t on Oct 7, 2010 19:57:46 GMT 4
Itsellä olisi suunnitteila myös samanlainen/saman tapainen mopotin mutta moottoriksi suunnittelin yamaha RD 125cc 2tahti konetta kysymys kuuluukin etta kannattaako tehdä rungosta pidempi ettei keula nouse niin herkästi?Kun tässä sunkin tekeleessä keula tuntuu nousevan ja tehot on hiukan eri luokkaa...Niin RD jammun koneesta irtoo noin 20hp.Olen ajatellut renkaiksi mankin renkaita niin olisi ehkä kestävämmät.
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 7, 2010 22:11:57 GMT 4
Itsellä olisi suunnitteila myös samanlainen/saman tapainen mopotin mutta moottoriksi suunnittelin yamaha RD 125cc 2tahti konetta kysymys kuuluukin etta kannattaako tehdä rungosta pidempi ettei keula nouse niin herkästi?Kun tässä sunkin tekeleessä keula tuntuu nousevan ja tehot on hiukan eri luokkaa...Niin RD jammun koneesta irtoo noin 20hp.Olen ajatellut renkaiksi mankin renkaita niin olisi ehkä kestävämmät. Toki kannattaa runkoa tehdä pidemmäksi, toki moottorin sijoitus runkoon, rungon korkeus, kuskin sijoitus jne kaikki vaikuttaa kaikkeen. Mun alla ei Sotamopo ittestään keuli, kyllä sitä pitää vähän nyppästä, siitä sitten keuliikin jo komeasti. Mikroauton renkaat alle, ois kovis. Wheelie bar ois kanssa. -> www.oldminibikes.com/forum/photopost/data/500/0082.JPG-> www.oldminibikes.com/forum/photopost/data/500/00111.JPG-> img541.imageshack.us/img541/8861/rm250minibike.jpgTeehän projutopicci niin päästään seurailemaan.
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 8, 2010 23:51:19 GMT 4
Tänään jäin duunin jälkeen hääräilemään omia hommia, siinä sitten suoritin ne Sotamopon ykkösmoottorin kannen täyttöhitsaukset. Karu kun perkele, mutta minkäs sille voi. AlumiiniMiggi käytössä. Kyllä se siitä siistiintyy kun siistii.
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 11, 2010 20:12:19 GMT 4
Duunin jälkeen jäin tälläsen vääntämään Sotamopoon kerran sillä menin töihinkin sen 4km ..Jos tästä ei kiinnikkeet ratkeis..?
|
|
|
Post by thund4t on Oct 11, 2010 21:00:27 GMT 4
Uskalsit lähteä toihin sotamopolla...ite en kyllä menis.
|
|
|
Post by rayton on Oct 12, 2010 18:17:40 GMT 4
Olikos tuskaisat 4km?
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Oct 12, 2010 19:13:10 GMT 4
Olikos tuskaisat 4km? Eipä se oikeastaan. Tosin kädet siinä tärinässä puutu vähä..
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Nov 25, 2012 19:35:50 GMT 4
Long time no see! Aika vähäselle huomiolle tuo Sotamopo jäänyt, mitä nyt pari kertaa notkistanut konetta ja höräyttäny käyntiin ajaen pikku lenkin. Vaivattomasti se lotkottaa menemään aina yhtä hyvin! Kattelin tota hitsattua kantta vähän kuosiin. Plaanasin tiivistepinnan ja pörräilin hitsauksia vähän parempaan muotoon.. Ilmaantu vaan sellanen homma että yhtä reikäjuustoahan se sauma oli. Pitänee jossain vaiheessa tigillä koittaa tökkiä sileempää saumaa tilalle. Sitten aikalailla kaikki työstöt taas uusiksi. Tarkotus olisi istuttaa tohon kanteen jotkut minicrossin tai vastaavan venttiilit, muistaakseni niissä on jotain 24-25mm kokoset venttiilit ja ~6mm varret. Nykyiset tais olla jotain 21/23mm ja 5,5mm varsi. Vakiovenoja yritin poranteroituslaitteessa hioa virtaavammaksi, mutta kerta eka kerta niin vituikshan se meni. Reunasta oheni liian ohueksi. Tulipahan testattua, josko seuraavalla kerralla vähän ajatuksen kanssa tekis homman uusiksi niille Minicrossin venoille. Parin sivun takaiseen postaukseen liittyvää: Tänään tuli postissa 15eurolla kiinalaisen nelariskoban vauhtipyörä ja staattori. Eli tarkotus ois ko. sähköt tuunata sotamopon moottorille. Se vaatii vähintään vauhtipyörälle uutta kartionapaa sekä aluslevyn tekoa staattorille. Vähän vertailua orkkissähköihin.. Kattelin tolle vauhtikselle teräsakselista uuden navan. Vielä pitää kiilaura työstää. Sitten staattorille aluslevyä. Pultit on M5 kokoa, 12.9 lujuusluokkaa. Vauhtiksessa ja navassa on itse M5 kierre johon ruuvi on kovan liiman kanssa liimattu, sen lisäksi vielä nyloc-mutterit. Eiköhän ne pidä. Vähitellen kaikenlaista, mutta eipähän tule niin helpolla juosten kustua.
|
|
|
Post by vaniljacreme on Nov 26, 2012 11:12:32 GMT 4
mulla on puutarha jyrsimessä saman näkönen kone. tilasin olikohan kone glanssilta alle 200€. käy niin pirun mukavasti että..
|
|