Post by t33mu on Sept 30, 2009 14:34:04 GMT 4
Joo, terve kaikki "härveli"-taudinkantajat
Tovinaikaa on tullu luettua näitä tein-itse-ja-säästin juttuja nettien palstoilta, ja pitää nyt rekkautua tännekin.
Oon tuossa aloitellu tai lähinnä keräillyt osia traktorin tekoa silmälläpitäen. Tällähetkellä ajatuksena perinteisen traktorin
näkoinen laite, johon myöhemmin sitten hytikkaa ja etukuormaajaa tms.
Takavetoinen tästä nyt kai tulee, mutta tuo nelivetoisuus kiehtoo tietysti.
Eturenkaiksi jotku perus 13-14" renkulat
Takapyöriksi olisi 9.00XR16 misukat, eli korkeus n.37"
Taka-akseliksi tulossa kaventaen joko Rangen taka-aksila 3.54 välityksin. Tai Land Rover serieksen vastaava 4.7 välityksin.
Moottoriksi on valittu Isuzun 2.2litran vapari diesel jonka uskon riittävän.
Päävaihteistoksi Isuzun nelivetolavurin laatikko jossa jakis samassa paketissa, tästä ensinmäinen alennusvaihde.
(etukardaanin laipalla voi sitten viedä voiman eteen )
Tuossa tekniikka pääpiirteittäin, nyt olisi vaihtoehtoina laittaa tuon isuzun laatikon perän ja taka-akselin väliin 544/amazon
volvon 3-lovinen laatikko joko suoraan tai siten että sopivuussyistä ne tulisivat alemmas kuin itse kone-laatikkopaketti.
jolloin voima pitäisi siirtää volvon loodan sisäänmenoon joko rattailla tai ketjulla. tässäkohtaa vopisi pelata vielä välityksilla
mikäli tuossa ei vielä ole tarpeeksi ?
Yhtenä ideana mieltä on askarruttanut laittaa isuzun loodan perään heti riittävän tukeva 1:1 tai 1:2 kulmavaihde ja siihen joku sierran perämurikka josta kardaanit eteen ja taakse ?
Tämä keskitasauspyörästö hoitaisi etu takarenkaiden kokoerotuksenkin. Jos mielisi laittaa siis nelivetoa....
Kokonaispituutta paketille tullee väkisinkin hiukan yli 2m
runkoaisojen leveyttä n.60-70cm.
Tulevan hytikkapumpun sijoittaisin nokalle ja teho kammelta ketjulla kuten täällä lumikoneessa on toteutettu.
Mutta mutta... paketti hakee tuolla vielä muotoaan ja kertokaa olisiko tuo nelivetoisuus kulmavaihteen avulla huono idea ?
Isuzun nelivetolaatikossa kun ei ole keskitasaus pyörästöä.
ja jos nelivedon ottaisi suoraan noilta isuzun kardaanilähdöiltä,
olisi välitykset liika nopeat. Alennukset pitäisi saada tukittua
koneen ja päälaatikon väliin... mutta miten ? Ketjulla ?
ideoita sitten kertomaan, kuvia en vielä laita, kun kaikki tietää minkänäköisiä palikoita noi on, laitetaan sitten kun on jotain saatu kasaa.
Tovinaikaa on tullu luettua näitä tein-itse-ja-säästin juttuja nettien palstoilta, ja pitää nyt rekkautua tännekin.
Oon tuossa aloitellu tai lähinnä keräillyt osia traktorin tekoa silmälläpitäen. Tällähetkellä ajatuksena perinteisen traktorin
näkoinen laite, johon myöhemmin sitten hytikkaa ja etukuormaajaa tms.
Takavetoinen tästä nyt kai tulee, mutta tuo nelivetoisuus kiehtoo tietysti.
Eturenkaiksi jotku perus 13-14" renkulat
Takapyöriksi olisi 9.00XR16 misukat, eli korkeus n.37"
Taka-akseliksi tulossa kaventaen joko Rangen taka-aksila 3.54 välityksin. Tai Land Rover serieksen vastaava 4.7 välityksin.
Moottoriksi on valittu Isuzun 2.2litran vapari diesel jonka uskon riittävän.
Päävaihteistoksi Isuzun nelivetolavurin laatikko jossa jakis samassa paketissa, tästä ensinmäinen alennusvaihde.
(etukardaanin laipalla voi sitten viedä voiman eteen )
Tuossa tekniikka pääpiirteittäin, nyt olisi vaihtoehtoina laittaa tuon isuzun laatikon perän ja taka-akselin väliin 544/amazon
volvon 3-lovinen laatikko joko suoraan tai siten että sopivuussyistä ne tulisivat alemmas kuin itse kone-laatikkopaketti.
jolloin voima pitäisi siirtää volvon loodan sisäänmenoon joko rattailla tai ketjulla. tässäkohtaa vopisi pelata vielä välityksilla
mikäli tuossa ei vielä ole tarpeeksi ?
Yhtenä ideana mieltä on askarruttanut laittaa isuzun loodan perään heti riittävän tukeva 1:1 tai 1:2 kulmavaihde ja siihen joku sierran perämurikka josta kardaanit eteen ja taakse ?
Tämä keskitasauspyörästö hoitaisi etu takarenkaiden kokoerotuksenkin. Jos mielisi laittaa siis nelivetoa....
Kokonaispituutta paketille tullee väkisinkin hiukan yli 2m
runkoaisojen leveyttä n.60-70cm.
Tulevan hytikkapumpun sijoittaisin nokalle ja teho kammelta ketjulla kuten täällä lumikoneessa on toteutettu.
Mutta mutta... paketti hakee tuolla vielä muotoaan ja kertokaa olisiko tuo nelivetoisuus kulmavaihteen avulla huono idea ?
Isuzun nelivetolaatikossa kun ei ole keskitasaus pyörästöä.
ja jos nelivedon ottaisi suoraan noilta isuzun kardaanilähdöiltä,
olisi välitykset liika nopeat. Alennukset pitäisi saada tukittua
koneen ja päälaatikon väliin... mutta miten ? Ketjulla ?
ideoita sitten kertomaan, kuvia en vielä laita, kun kaikki tietää minkänäköisiä palikoita noi on, laitetaan sitten kun on jotain saatu kasaa.