|
Post by buffalo on Aug 7, 2010 17:42:23 GMT 4
Oon kattellu näitä sivuja muutaman päivän ja alkoi himottaa tehä joku oma moottoritoiminen härveli En tiiä juuri mitää näistä hommista, niin kaikki ohjeet ja ideat kokemattomille tervetulleita. (Tulee olemaan varmaan hyödyllinen aihe myös muille kokemattomille/idean poikasta etsivälle) Oon miettiny moottorisahapyörän tekemistä, mutta kaipais kokeneemmilta ohjeita (En oo 100% varma onko oikea paikka aiheelle mut siirtäkää jos on väärä paikka)
|
|
|
Post by buffalo on Aug 7, 2010 20:37:18 GMT 4
Kysymys: Kannattaako tehä ketjuvetoinen että moottorisahan kettinki menee pyörän kettinkipaikalle, vai tällä tyylillä?
(näät idean noin 50sek kohalla/tos kuvas ennen ku laittaa videon pyöriin)
|
|
hene
New Member
|
Post by hene on Aug 7, 2010 21:55:39 GMT 4
Näyttäs et toi luistaa ties kuinka paljon..
Ite laittaisin välitysten kautta tonne vasemman polkimen tilalle/kylkeen rattaan niin vois sit pelata pyörän omien vaihteiden kanssa. Vaihteetkin pysyy luultavasti elossa kun on keskipakokytkimen kautta.
Siinä mun mutuilut aiheesta.
|
|
|
Post by buffalo on Aug 8, 2010 0:35:24 GMT 4
Kiitos kommentista Uudet kommentit/ideat toki tervetulleita, oon vasta suunnitteluasteella.
|
|
hene
New Member
|
Post by hene on Aug 8, 2010 0:42:16 GMT 4
Nyt tuli mieleen et ne polkimet pyöris aika hiton kovaa jos ne jättää siihen polkemista varten..
|
|
|
Post by rayton on Aug 8, 2010 0:45:21 GMT 4
Joo, kyllä se paras keino on pistää moottorista veto tuonne takarattaalle. Vaihteita ei sitten ole mutta laskee välitykset niin kiihtyy ja kulkee. Varmaan joku 50-60 MAX nopeus tommosella moottorilla. Joku tuollaisen rakentanut kertokoon.
|
|
|
Post by Humppamies on Aug 8, 2010 15:07:00 GMT 4
Mullä oli videon mukanen systeemi. Toimi helevetin hyvin kesällä kuivalla kelillä. Vähänkin jos oli sajetta niin ei. Sydeemissä oli vielä vanttiruuvilla paineensäätö rengasta vasten. Moottorisahan ketjun kun otat käteen niin huomaat että se ei sovellu voiman siirtämiseen. Jos teet ketjuvetoisen, hitsaa polkupyörän tai mopon ketjuratas kytkinkelloon teräketjun paikalle. Nykyinen sahapyörä on ketjuvedolla, toimii moitteettomasti, kun ketjut on linjattu. Löytyy topiikista Ikivanha saha ja ikivanhempi pyörä.
|
|
|
Post by buffalo on Aug 8, 2010 18:35:50 GMT 4
Kiva kuulla et toi videon systeemi toimii, mulle helpompi ratkasu koska ei oo kokemusta tämmösest.
PS: En löytäny tota "ikivanha saha ja ikivanhempi pyörä" topikkia. :/
|
|
|
Post by Humppamies on Aug 10, 2010 23:16:16 GMT 4
|
|