|
Post by tsiasentaja on Apr 14, 2007 16:21:10 GMT 4
semmonen onkelma olis kun että ois piha raktori työnalla niin noista hydrauli pumpun ja hydraulimoottorin tilavuuksista pitäs saada jotai tolkkua eli pitääkö pumpun tuoton ja moottorin kierrostilavuuden olla sama vai saako olla heittoja ?
|
|
|
Post by Pepe on Apr 22, 2007 11:53:17 GMT 4
Itse olen miettinyt että laittaisin tuohon meidän tekemään traktoriin jonku pienmoottorin 5-6,5hp ja hydraulivoimansiirron. noista hydrauliikkavehkeistä en kyllä tiedä mitään. traktori on reilusti isompi kuin tavallinen puutarhatraktori ja ilman moottoria painaakin n. 150-250kg?. siinä on takana takaveto sunnyn tai corollan perä (ei lukkoa)jota kavennettu jonkin verran, sen jatkeena alennusvaihde. Ennen siinä oli corollan 4lovinen laatikko ja 600 fiuden (seat) moottori. mistään ei tahdo täältäpäin löytyä kohtuuhintaista toimivaa konetta tai laatikkoa niin aattelin että jos siihen laittaisi jonku pienmoottorin ja nuo hydrauliikka vehkeet. Mitä kaikkea siihen tarttee? tuon ei tarttis kulkea ku jonku 15-25km/h.. onko mahdollista noilla hydrauliikkavehkeillä? pitäis kuiteni sen verran löytyä tehoja että lumeja pystyy puskea.
|
|
|
Post by maukka on Apr 22, 2007 20:56:48 GMT 4
Vähän toppuuttelisin tota hydrauliikka hommia. Hydrauliikka on kallista.Tarvitaan laskelmat pumpusta ja moottorista,(niiden yhteen sopivuudesta).Lähinnä jaksaako moottori pyörittää pumppua maksimipaineilla.Myöskin ajomoottorien valintaan kannattaa tehdä laskelmia. Oon korjannut yhden Avant pienkuormaajan ja tunnen sen hydrauliikan aika tarkkaan.Tossa oli 13hp Hondan kone (nykyisin 3-syl kubota diesel) ja tuplapumput. Voin antaa lisätietoja pumppujen tuotosta ja muusta tekniikasta jos joku haluaa.
|
|
|
Post by MirosHima on May 7, 2007 11:40:10 GMT 4
Itellä on suunniteilla tuollanen bobcat tyyppinen, ehkä 6 pyöränen yleiskone. Ajatuksena oli tehä hydrauliikalla liikkuminen yms, mutta idea tuli hylättyä suoraan hinnan takia.
1000€ sais just liikkumaan jo vehkeet, joten micra lihoiksi ja ketjua kiitos ;D
|
|