xeeda
New Member
|
Post by xeeda on Oct 25, 2006 9:27:23 GMT 4
Olen suunnitellu sellasta pikavenettä ku sais ostaa piirrustuksii netist niin ni sellasta ja sit suurentais mittoi ja koneeks tulis kaks hondan 80hp ois varmaa kova peli:D
|
|
|
Post by Humppamies on Mar 26, 2007 0:33:03 GMT 4
Ilma- vai ihan vesipotkureilla?
|
|
|
Post by petteriu on Mar 26, 2007 23:49:09 GMT 4
|
|
|
Post by Hornet200 on Sept 24, 2007 8:40:39 GMT 4
Lisäisin vielä ainakin yhden hyvän vene sivun missä on veneitä joka lähtöön ja aika selvät kuvat ja tarkat ohjeet niille ilmaiseksi. www.svensons.com Ajattelin itse ruveta tässä talven aikana rakentamaan tuota atomic venettä mutta kahtoo nyt saako mitään aikaiseksi. Vaneria kyllä jo olisi. ;D
|
|
|
Post by Hornet200 on Sept 24, 2007 8:41:44 GMT 4
Siellä on muuten perämoottorilla toimiva vesiskootteri jos kiinnostaa. ;D
|
|
pate
Junior Member
|
Post by pate on Sept 25, 2007 1:23:15 GMT 4
|
|
|
Post by Nassikka on Sept 26, 2007 18:37:58 GMT 4
Olen suunnitellu sellasta pikavenettä ku sais ostaa piirrustuksii netist niin ni sellasta ja sit suurentais mittoi ja koneeks tulis kaks hondan 80hp ois varmaa kova peli:D Ei kannata mennä muuttelemaan veneiden mittoja, menee ajettavuus ja muut ominaisuudet helposti vituralleen, vaikka muuttais mittoja joka suuntaan samas suhtees. Henkimaailman juttuja vähä. www.svensons.com Ajattelin itse ruveta tässä talven aikana rakentamaan tuota atomic venettä mutta kahtoo nyt saako mitään aikaiseksi. Vaneria kyllä jo olisi. ;D Kyllä kannattaa rakentaa, kohtuu vaivalla hauska menopeli kesän kuumaan. Rakensin kesällä sellasen ku vesimäkärä, tekniikan maailma 69 vuoden piirrustuksilla ja kuinka ollakkaan perässä 69vm 20hv mercury. On muuten hauska menopeli, mutta paljo en kerinny vielä ajella. Muutaman pikkuasian olis saanu tehtyä helpommin, hieman ohjeista poiketen, eikä silti olisi vaikuttanu käyttäytymiseen mitenkään. Mulla olis jonkillaiset piirrustukset ja teko ohjeet mäkärään koneella jos haluat? Ne olis suomen mitoilla niin helpompi tehdä ku ei tarvi mittojen kans takuta. Kohtuu hyvät ohjeetki rakennukseen. Mäkärä on 1,3m leveä ja 2,7m pitkä, 10hv moottorilla ja oikealla potkurilla menee jo 20s, 20hv moottorilla, moottorista riippuen, saattaa mennä jo reippaasti yli 30s, parhaimmillaan jopa 40s. Vanerin paksuudeksi mäkärään kelpaa 4mm, itse käytin 6.5mm. www.sunpoint.net/~juhal2007/Makara/Makara8.jpgJos haluat piirrustukset, tai alkeellisia neuvoja niin laita privaa.
|
|
|
Post by hornetti on Sept 26, 2007 22:35:55 GMT 4
Nyt en tuota venettä toistaiseksi vielä rupea rakentamaan kun rupesi mieli tekemään putkiautoa joten sellanen tässä nyt suunnitteila talven ajaksi mutta eiköhän tuonki kerkeä vaikka keväällä. Olis mulla muuten valmiiksi konekkin tohon veneeseen ku löytyy 5hp volvo penta. Sitä vähän viilailisi nii liikuttas kyllä tommosta paattia. ;D
|
|
|
Post by hornetti on Sept 26, 2007 22:39:02 GMT 4
Kyllä se voisi muuten ollakin nuo piirustukset muttakun mulla on aika pieni tuo meikäläisen paja missä rakentelen ja muutenkin paikka misssä ajelen on tuo lähijoki tossa. Mutta kahtoo nyt. Sori nyt kun tuli kaks postausta mutta huomasin tuon viestin yläosan tossa vasta äskön.
|
|
|
Post by Nassikka on Sept 27, 2007 13:47:07 GMT 4
Mäkärähän ei juuri kovinkaan isoa tilaa tarvi rakentamiseen, niitä o jopa rakenneltu keittiössä, olohuoneessa ja vielä ilman sähkötyökaluja, ym ym. Joki on ihanteellinen paikka ajaa mäkärällä, kun ei aaltojakaan oo.
|
|
|
Post by ilkkahe on Nov 22, 2007 13:00:36 GMT 4
Eiköhän. Sopiva potkuri joko mitoittamalla tai sit puhtaasti kokeilemalla...
Kyllähän se 20hp kone veneessäkin kiikuttaa jo montaakin henkilöä ihan kivasti, riippuu toki veneestä ja etenkin sen pohjan muodosta...
|
|
|
Post by Nassikka on Nov 27, 2007 8:48:53 GMT 4
Mulla kävi niin että tuli liikaa nousua en muista paljoko se oli mutta lähelle 2" vakio oli muistaakseni päälle 9" mutta saahan sitä aina takas. Nyt eri vaan pääse enää koeajolle, vähä kylmä.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 27, 2007 9:05:45 GMT 4
No joo nyt rupee oleen jo meleko kylmä kun meijän joestakin pinta tässä vähän väliä jäässä.. ;D
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Nov 28, 2007 0:08:53 GMT 4
itseltä löytyy tuollainen mökilta. vissiin enon joskus nuorena rakentama. viime kesänä hioin sen ja maalasin. moottorihärveliäni en saanut toimitaan kunnolla, niin ei päässyt koeajolle. kyllä se silti kelluu!
|
|
|
Post by Nassikka on Dec 27, 2007 2:41:19 GMT 4
jaa että oikea mäkärä? otappa joskus kuvaa, niin näkee kuinka paljo tos mun tekemäs on muodot vääri keula ei oo luultavasti ainakaa aiva sellanen ku pitäs, mutta toimii.
|
|