|
Post by kallez on Feb 3, 2011 21:02:05 GMT 4
tee kelkan teloista härveli,vanhoja kelkan teloja saa muutamalla kympillä ja niistä on helppo tehä,itekki oon nyt muutaman päivän ajanu tuolla härvelillä ja hienosti toimii...kertomusta mun härvelistä löytyy tuolta esittely osiosta "pieni telakone".
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Feb 3, 2011 22:49:58 GMT 4
kyllä mää niitä kelkan teloja oon aika paljon kans miettiny, nyt kallez ajovideota ja muutenki päivitystä sun härvelistä!
|
|
jaxz
New Member
|
Post by jaxz on Feb 8, 2011 11:55:12 GMT 4
Minkälaisia komponentteja sulla muuten tuohon koneeseen on tulossa? Hydraulivetoinenko? Miten paljon ajattelit saada tuon kulkemaan? Mikä on teho/vääntö tuossa Mitsun koneessa? Yks vaihtoehto on vielä jos pankun telojen pituus ei ole ongelma niin voihan niitä kaventaa jolloin saa jo aika paljon kevennetty, muistaakseni tällläkin foorumilla joku teki niin että leikkasi molemmilta puolilta 5cm pois, ei tosin ihan pieni homma sekään Minä kavensin teloja omaan koneeseen. Vinkkinä kaventajille: Parhaiten saa siivun pois katkopalaveitsellä (18 mm). Alkuun kun pääsee, niin vääntää pois lähtevää siivua irti telasta ja vetää veitellä siivua irti.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Feb 8, 2011 15:44:05 GMT 4
kyllä siitä pitäisi hydraulivetoinen saada. mitään komponentteja ei vielä ole. nopeus riippuu vähän siitä että saanko yksi vai kaksi osaisen pumpun. jos kaksi osainen ja saisi tehtyä kaksi nopeusaluetta niin nopeimalla vois kulkea ehkä kymmentä esim. tai kovempaakin. kun tuosta on tulossa sekä huvi että työkone. mitsussa max teho on 23 heppaa, en muista kierroksia, mutta max vääntö on 66Nm ja 2200 kierrosta.
|
|
|
Post by juhler on Feb 18, 2011 13:41:40 GMT 4
kertokaas mistä saan 2kpl telamattoja vaikka moottorikelkan matot ihan sama kunhan on samanlaiset ja budjetti on pieni
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Mar 23, 2011 14:56:41 GMT 4
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Mar 27, 2011 21:39:49 GMT 4
tuli mieleen, että jos itte värkkäilis telat, niin voisiko siinä käyttää rekan renkaista leikattua kumia. siis sitä kultuspintaa. jos laittais kaksi rinnakkain ja kapulat poikittain siihen. jostain kumikorjaamosta vois saada ilmankin tälläisiä hakea..?
|
|
|
Post by Humppamies on Mar 29, 2011 18:44:13 GMT 4
Mulla on laatikoittain jättöpaloja kumikorjaamoilta, siis sitä millä renkaat pinnotetaan uudelleen. Niitä ajattelin käyttää.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Mar 29, 2011 22:30:16 GMT 4
no niin onko ne kuinka paksuja paloja? ja pitkiä? ja eikös niissä ole ihan kunnon kudokset sisällä
|
|
|
Post by Humppamies on Mar 30, 2011 17:51:02 GMT 4
Ei ole mitään kudosta, pelkkä kuvio. Palaset on noin 25-40 cm pitkiä, leveys renkaan mukainen. Sekä kuorma- että linja-auton kuvioisia on. Kovin suuri ei ainevahvuus ole kuvion pohjassa, alle sentin. Saapa nähhä päädytäänkö sitä sitten kakkosneloseen.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Mar 30, 2011 18:01:29 GMT 4
jaa sulla on sellaasia. ite mietin että jos leikkais oikeen kokonaisesta renkaasta yhen pitkän siivun. kakkosneloseen?
|
|
|
Post by Humppamies on Mar 31, 2011 19:33:07 GMT 4
No katoppa sieltä ryssäläiseltä kelkkafoorumilta, kaikki telat on puuta. Ja aivan toimiva systeemihän se on.
|
|
|
Post by juhoonkalo on Apr 3, 2011 14:22:19 GMT 4
pankun telat maksaa kemin maassa 35e kpl soitin viikko sitten veto pyörät 10-5 e
|
|
|
Post by korhonen on May 5, 2011 0:38:46 GMT 4
^ onko toi joku tutun hinta? pistää kyllä mietityttämään omat suunnitelmat pian uusiksi..
|
|