T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 1, 2011 22:59:59 GMT 4
Nyt sain tohon etunostolaitteisiin sen nostosylinterin. Huonopuoli siinä oli vain se että tätä sylinteriä ei oltu käytetty n.20 vuoteen mutta kyllä se siitä rupes pelaamaan kun ensin sain vaa auki Seuraavanapäivänä laitoin painetta suoraan traktorin perästä pikaliittimien kautta niin kyllä se hyvin toimi, vaikka olikin venäjäläisestä paskavaunusta ja nippojen kierteet oli muuten milli kokoina
|
|
|
Post by Taisto on Nov 2, 2011 0:30:18 GMT 4
Aika hyvä konsti. ;D
|
|
T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 16, 2011 22:24:58 GMT 4
Kellään tietoo että miten toi bensa pumppu vois olla tossa mun nissanissa? kun joissainhan se on tankissa ja joissain konepellin alla. Kun jos starttaa niin oletan että toisessa on imu ja toisessa paluu, mutta kun vedin ne letkut tonne bensa tankkiin nii sellasilla läpinäkyvillä kumiletkuilla niin ei se kyllä nostanu mitään sieltä tankista,...
|
|
rola
New Member
|
Post by rola on Nov 18, 2011 3:44:11 GMT 4
En oo nyt ihan varma, mut mun mielest kaasari konees pumppu on moottorissa ja ruiskukonees se olis tankissa....
|
|
pete83
Junior Member
|
Post by pete83 on Nov 18, 2011 12:49:49 GMT 4
juu monesti kaasutin moottoreissa on ihan mekaaninen pumppu joka ottaa liikkeen nokka-akselilta.. ja yleensä kaasutin moottorit ei tarvitse paluu letkua ollenkaan tankkiin..
eli se imevä letku tankkiin ja toinen kaasariin, niin sen pitäis toimia.. voihan pumppu olla sökökin??
|
|
T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 18, 2011 19:42:31 GMT 4
juu elikkä tutkin tänään sitä bensasydeemiä vähä tarkemmin niin kyllä se pumppu oli siellä konepellin alla, siihen meni 2 letkua tankilta ja yks letku meni siitä pumpulta kaasuttimelle. Mutta voisko olla että tässä autossa ois ollu 2 pumppua kun ei toi vaan nosta bensaa tankista vaikka kuinka pitkään starttaa Voihan se pumppu ollakkin sökö niinkuin pete sanoit mutta kummallisen hyvin se vielä sillon toimi kun ajelin tolla autolla pikkasen ennen kuin rupesin purkamaan
|
|
TS82
Junior Member
|
Post by TS82 on Nov 19, 2011 1:27:26 GMT 4
Normi kaasarin kalvopumppu. Onha tankin letkut oikein päin? Voiha siitä olla venat jumissa ja pumppaa ees takas. Kokeile imasta siitä tankin paluusta rupeaisko pumppaa sen jälkeen ku pumppu on täynä valmiiksi. Kannattaa kokeilla jotaki crc yms. kans töhäyttää sisään. Serkulla se autto ku jumi toisen venttiilin pumpusta niin ei pumpannu ku eestakas.
|
|
|
Post by korhonen on Nov 19, 2011 16:14:52 GMT 4
Eipä kyllä jokaisessa autossa ole 2 pumppua.. ja mun mielestä tuos nissanissa mistä rakennat ni ei ainakaan ole ku tuo 1 pumppu.. kokeile ekaks vaihtaa ne letkut vaan toistepäin ku toinen niistä on paluu takas tankkiin ja jos siitä yrittää imeä pensaa ni ei takuulla tule..
ja muutaman lirun kippaat kaasariin suoraan startatessa ni saat joksiki aikaa käyntiin ni saattaa sitte rueta se pumppuki pelaa ku saa reilummin kierroksia.. mikäli ne letkut vaan on oikein..
|
|
T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 19, 2011 20:28:59 GMT 4
Juu kiitti kaikille neuvoista nyt rupes bensa virtaamaan. En tiedä mikä siinä oli mutta sen jälkeen se lähti käyntiin kun olin imenyt vähä paluu letkua niinkuin TS82 sanoit.
Hydraliikkojakin jo kokeilin plussaa oli se ettei vuotanu mistään mutta nyt siinä Hydraliikkapumpussa ei taida riittää tuotot kun melko hitaasti noi sylinterit liikkuvat
|
|
TS82
Junior Member
|
Post by TS82 on Nov 19, 2011 22:11:45 GMT 4
Hyvä et kone käy. Pyöriikö sulla niinku pumppu enemmän ku kone ku näyttäs siltä nuo hihnapyörät? Kuinka iso tuo pumppu oli? Normi pumputha ei kestä ku max 3000rpm ja esim. laturin välityksellä se tulis jo reilulla 1000rpm koneen kieroksella. Pumppu rupee kavitoimaan ja särkee ittensä. Kuulosti et sulla hihnaki luistas ja sillä itellä on ketjulla. Vaikka rallattaaki mutta on kestäny jo 3-4 vuotta ku välillä vaan muistaa sen rasvauksen. Hihna ku tahtoo aina luistaa jonku verran. Mutta tuosta on hyvä jatkaa ku toimii jo
|
|
jiba
Junior Member
|
Post by jiba on Nov 19, 2011 23:02:36 GMT 4
jos sulla, toi kuvan pumppu/moottori eikos toi ole samoja mitä käuttävät moton sahoissa moottorina. kyllähän se kirrosta kestää sulla on vaan väärän kokoset hihnapyörät ei ton kokosilla hihna pyörillä saa kitkapitoo. pistä isommat teollisen puolen hihna pyärät ja hihna niin luisto loppuu. ja tupla hihna pyörät on paras tollaseen jos mahtuu.
|
|
T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 19, 2011 23:07:10 GMT 4
Juu kyllä se pumppu kiertää kovemmin kuin kone kun otin vedon tuolta kampiakselilta ja hihnalla välitys sillein että pyörii nopeemmin. En ainakaan yhtään kovempaa uskaltais laittaa pumppua kiertämään. jiba Melkomoni muukin on epäilly että tää mun pumppu aijaa.com/v.php?i=002198619526.jpgon hydraali moottori, mutta eikös se ole pääasia että siitä sais hyvät tuotot. Tuossa mun "hyde pumpussa" on toisella puolella sellanen ruuvi josta ehkä sais niinku pyörimis nopeutta säädettyä mutta pitäsköhän se ruuvi laittaa kireelle vai löysälle että ois mahdollisimman vapaa virtaus kokeilemalla kai toikin selviää ja mikä on toi kolmas pikku nippa tossa imun ja paineen välissä
|
|
jiba
Junior Member
|
Post by jiba on Nov 20, 2011 14:26:12 GMT 4
se kolmas nippa on moottorissa kotelon ylivuoto letkun paikka. moottori käytössä jos sen tulppaa niin alkaa akselin stefa vuotaan. ja se toisen puolen reikä voi olla nopeus anturin reikä. tiedätkö mitä mallia tai mitä sarjaa toi sun kampe on . paatko tyyppikilven kuvan tai tiedon
|
|
T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 20, 2011 17:05:10 GMT 4
Nythän mä vasta hokasin toihan on sama mikä motossa on niinku sahan pyörittäjänä ja siinähän se kiertää ihan pirusti. Toi naapuri sano että kannattaa hommata kunnon pumppu nii mä sitten kaivoin tuolta hyllystä vanhan Fordin pumpun ja modasin sitä pikkasen niin että saan siihen vähä paksumman hihnan kuin toi laturin hihna Tossa ois kuvia siitä uudesta pumpusta jonka löysin hyllystä Ja se fordin hammasratas hitsattu hihnapyörään
|
|
T0pig
Junior Member
|
Post by T0pig on Nov 22, 2011 21:09:35 GMT 4
Oisko kellään tietoo kumminkohan päin tota fordin hydraliikka pumppua pitäis pyörittää? Tai ideoita miten voisin kokeilla pyöritys suunnan.
|
|