|
Post by pemsseli69 on Apr 4, 2008 19:05:12 GMT 4
Moi. tuolta sammy´s atv forumilta sanoivat että täältä kannattaa kysellä ja laitetaanpa sama kysymys tänne. Eli tuli jokin aika sitten tollanen itse tehty putkirunkoauto eli crosskart. mylly on yamahan xt:stä otettu 600cc. runko on asiallisesti tehty ja muutenki toimiva paketti paitsi että ohjausta en saa "säädettyä" millään hyväksi. Edestä ja takaa löytyy iskarit ja ovat säädettävät eli kun "korottaa" nii alusta jäykistyy,samalla renkaat kulmat muuttuvat. ohjaus on erittäin haukkaava. kokeiluilla olen todennut ohauksen olevan paras kun etupää on mahdollisimman jäykkä ja renkaat sojottavat ulospäin. jos renkaat ovat sisällepäin on ohjaus kuin pallon päällä oleva putki eli jos ratista päästää nii heti kääntyy sivulle. mitä pitäisi muuttaa että ohjauksen saisi paremmaksi? renkaiden pitäisi olla suorassa kun uudet renkaat ovat tasaisemmat kuin kuvassa olevat ja muutenkin törkeä kun renkaat sojottavat minne sattuu.. Voisiko auttoo jos edestä poistaa jousituksen tai vaihtaa parempiin,jouset noissa on aivan yli surkeat,onko jousien kulmalla väliä? www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=583089jos joku osaisi auttaa tai tietää sivustoja aiheeseen niin ottakaa ihmeessä yhteyttä sähköpostiin benjamin.myllyluoma@gmail.com .
|
|
|
Post by Taisto on Apr 4, 2008 20:06:14 GMT 4
Onko tuo kulkeutunut sulle kenties Savosta? Näyttää olevan etupää toteutettu yhdellä tukivarrella. Siinä ongelma onkin... Helppo toteuttaa ja toimiikin jos joustot ovat pienet, mutta väkisinkin pystykallistuma muuttuu, koska pyörännapa on aina samassa kulmassa tukivarteen nähden. Tarkista kuitenkin, että raidetanko on saman suuntainen kuin tukivarsi, jos ei ole niin tämä aiheuttaa aurausta/haritusta joustossa. Hyvää siitä ei saa oikein millään... Sinunkin putkis on alunperin ollut varustettu venäläisellä n.125cc 2-tahti koneella ehkä jotain 20hp... Toi XT:n pannu nostaa härvelin aivan eri tasolle ja ohjaus ei enää riitä. Etupää voisi olla jopa turvallisempi ilman jousitusta- tällöin muutuvat pyöränkulmat ei yllättäisi kun vauhtia alkaa kertymään.... Itse harkitsisin etupään muuttamista kahdella päällekkaisellä tukivarrella olevaksi, niin kuin crossi-mönkiöissä. toki nyt oma lehmä ojassa ja tarjoenkin sulle noita kiinanmönkiän etupäänosia: harvelit.proboards29.com/index.cgi?board=myydn&action=display&thread=1204139680&page=1
|
|
|
Post by pensseli69 on Apr 4, 2008 20:30:00 GMT 4
joo varmasti on sieltä päin saapunut. otan härvelin työn alle vloppuna ja otan kuvia ja tarkastelen hiukan miten on toteutettu. nuo iskaritkin ovat huonot tai ainakin jouset eli jokatapauksessa pitäisi ne vaihtaa. missään umpi mettäs ei ole tarkoitus ajaa joten joustavuus ei ole välttämätöntä. olen miettinyt ottaa ohjauksenkin autosta mutta sitten tulee kyllä painoa sen verran että huomaa vauhdissa. eli onko kokemuksia jos jousituksen ja ohjausken ottaisi jostain autosta?
|
|