|
Post by supercross on Nov 20, 2007 0:51:03 GMT 4
Taikka sitten laitan aivan normaalisti sen niinkuin ruukaa olla alunperin. Pitempi ikä koneella ku ei viritä
|
|
|
Post by hornetti on Nov 20, 2007 12:11:09 GMT 4
Niin alipaine pitää sen ryypyn pois päältä ettei se koko aikaa käy ryypyllä joten ei tarvita mitään vivustoja mistä ne sais pois päältä kun kone huolehtii ite siitä. Understand?
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Nov 20, 2007 22:00:21 GMT 4
hyvä mies revi se automaatti kirrosten rajotin läppä nytheit pois sieltä! jätät kaasuttmien ryypyn ja kaasuläpän, ja sen osan joka on yhteydessä kaasuläppään kaasarin ulkopuolella. säästä myös siinä osassa oleva tyhjäkyntiruuvi, joka estää läpää sulkeutumasta kokonaan.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 20, 2007 22:12:24 GMT 4
Ja hyvä mies ole parempi mies ja vaihda kaasari kuten minäkin tein. Pitäs vaan sitä suutinta vaihtaa niin kävis hiukka paremmin ja sitten pitäs tyhjäkäynti nostaa ja ottaa irti vielä ja liimata liitokset ja ajattelin että liimaan saumatkin vaikka ei se niistä näyttänyt vuotavan mutta kumminkin.
|
|
|
Post by supercross on Nov 20, 2007 22:24:27 GMT 4
enköhän mä sitte revi ku laitan kelkkaan.. ja kaasarin vaihto harkinnassa
|
|
|
Post by hornetti on Nov 20, 2007 23:38:01 GMT 4
Oli muuten vittumaista tossa imukaulaa tehdessä kun piti hitsata se koneen puoleinen kiinnike pala kun se imukaulan putki on niin lähellä niitä reikiä niin piti viilata jonkun verran. Samalla kertaa nyt kun otan ton imukaulan irti niin pitää viilata semmosesta reunasta vähän pois niin lähtee paremmin käyntiin ja tulee vähän tehojakin. Kai ne saumatkin pitäs hivasta siitä rälläkällä veks ja pistää vähän migillä vielä kun sai kaasuakin niin niitä ei tartte ruveta liimaileen.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 20, 2007 23:45:45 GMT 4
Otan varmaan vaan sen yhen sauman siitä keskeltä auki ja katon. Perhana kun se kaasari on vähän vinossa. Pitäs varmaan sahata vielä jostain kohtaa se poikki ja kääntää suoraan niin ois mukavemman näkönen ja toimis paremmin. Samalla kai mä sen käännän kun niitä saumoja muutenkin parantelen.
|
|
|
Post by supercross on Nov 20, 2007 23:47:24 GMT 4
ai ostitko jyystimeess uuden kaasarin.. pelaako se nyt vai lähteekö se vieläkään käyntoiin
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Nov 20, 2007 23:47:41 GMT 4
'ilamn' yritä vähän tosiaan keskittyy siihe mitä kirjotat. pikku virheet ei haittaa, mut jos ne on tota tasoa et koko viestin ymmärrettävyys menee metsään... ja pysyy siellä.. lukase vistisi vaika kerran läpi enne ku postaat. Nii mä teen. Mullakin on ''kolmepuokissa'' isompi kaasari. otin vanhasta peräprutkusta. (kastahti perämoottori 5hp) siirrän kaasarain varmaan toho ''pikkukakkoseen'' jos jaksan.
|
|
|
Post by supercross on Nov 20, 2007 23:49:31 GMT 4
Onko teillä tietoa minkä kokonen on vakiona 3,50hp strattonissa kaasari.. vois ehkä suunnitella jotain moottorisahan kaasaria jos löytää sopivan kokosen
|
|
|
Post by hornetti on Nov 20, 2007 23:55:19 GMT 4
Siis toi on se samurain vakio kaasari 17mm Jinche. Älä mitään sahan kaasareita pistä kun näitä mopon kaasareitakin lojuu nurkat väärällään. Kaverikin ois myyny mulle yhen toimivan samurain kaasarin 5e. ;D Siis toimiihan toi kone nyt ihan hyvin vaan pitää nykiä muutaman kerran ennen ku lähtee käyntiin kun siellä on se porras mikä mun pitäis viilata pois mutta toimii todella hyvin ja riittää kyllä soppa. Mulla on hyllyssäkin siihen pienempi kaasari niin pistän sen siihen. Senkin takia pitäs myös sahata tuo imukaula vielä kerran katki kun siitä mutkasta on tullut saumat läpi niin kuristaa hieman niin siitä p-ilma vingulla tasaseks ja muutkin saumat ja sen uuden hitsauksen saakin kaasarin puolelta. Semmonen iltäpäivän homma. Sitte pitäs vähän hiekka paperilla hivasta ja vetää maali pintaan ja myös hitsata se vaimennin tohon putkeen niin kehtaa ajellakkin.
|
|
|
Post by hornetti on Nov 20, 2007 23:56:49 GMT 4
Niin vielä että tuo minun jyystimen kone on siis 4hp. Vaikka uuden kaasarin myötä tuskin enää niin vähää. ;D
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Nov 21, 2007 0:10:58 GMT 4
Sahan kaasarit tuppaa olee melko kalliita. tuo 17 romusain kaasari kuulostas pätevältä. siinähän on oikee ryyppy ja luistin kaasu tod näk. Kaasarin koko kannattaa mitottaa moottorin tilavuuden mukaan. D=0,82√(V*n/1000)
D= kaasuttimen sisä halkasija V= sylinterin iskutilavuus n= suurimman tehon käyntinopeus √= neliöjuuri Kaavan arvot on noin arvoja ja pyöristetään lähimpään saatavilla olevaan kaasarin millikokoon. Suurimman tehon käyntinopeus kannattaa mitottaa näissä brigseissä järkevästi. luulisin et 5000 on max.(?) Kovilla kierroksillahan nää tuppaa hajoilee nopeasti.
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Nov 21, 2007 0:12:53 GMT 4
tota kaavaa voi myös soveltaa useampi sylinterisille motikoille. Kuhan käytetään kaksois kaasuttimia tai jokaiselle pytylle omaa kaasaria. silloin V tarkoittaa yhden pytyn iskutilavuutta.
|
|
|
Post by paavoke on Nov 21, 2007 0:17:38 GMT 4
Prefix on muuten melkonen jousiaivo... noi on just hyviä noi sun kaavat..... jostain esko maunun kirjoista luettuja?
|
|