|
Post by cosmox0087 on Apr 20, 2007 11:43:44 GMT 4
Terve kaikki härvelistit ja muut väkertäjät. Tuossa on itsellä menossa eräänlainen mönkijä projekti ja olisi aika tehdä taka-akseli. Valitsin aihioksi 32mm tangon mutta... kertokaapas minkälaisia summia on tullut maksamaan akselin koneistus ja millaisiin ratkaisuihin olette päätyneet. mm. napojen/hammasrattaiden kiinnityksen osalta. Eli oletteko käyttäneet kiilauraa vai ihan vaan raakasti hitsaamalla osat kiinni meiningillä! Tärkeimpänä nyt olis ainakin tietää tuota hintapolitiikkaa jotta tiedän kannattaako ruveta itse sorvaileen ja jyrsiin uria. Tuon akselin itse sain 13eukenilla joka ei mielestäni ole kyllä hinnalla pilattu.
|
|
|
Post by Humppamies on Apr 21, 2007 0:27:48 GMT 4
Muut, jotka ovat koulutettuja, tekevät nätin uran ja kiilan taikka boorit, mutta mun vehjeissä on hitsattu kaikki vaan kylmästi.
|
|
|
Post by petteriu on Apr 23, 2007 19:02:44 GMT 4
Yksi vaihtoehto on käyttää kitkaliitosholkkeja. Eivät tarvitse kiilauria ja oikein mitoitettuna pitävät varmasti. Akselissa ja reiässä voivat reiät olla suoria, mutta niiden pitää olla toleranssissa. www.tollok.com -> Products -> Metric Petteri
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on May 1, 2007 2:59:50 GMT 4
yks konsti on kans et hampikkaaseen hitsaan tukevan putken pätkän ja siihe kummallekki puolen reijät ja niihi jengat...elikkäs ko laita akeselin siihe utkeen ni sitte pulteilla kiristää kummaltaki puolen kiinni...jos nyt tajusit mitä taas selittelin...pito on ihmeen hyvä vaikkei uskoiskaa pitävän sileellä tangolla...itellä ei ainakaa oo luistanu koskaa mikroautosa vaikka kui sutittelee...
|
|
|
Post by Humppamies on May 1, 2007 23:50:48 GMT 4
yks konsti on kans et hampikkaaseen hitsaan tukevan putken pätkän ja siihe kummallekki puolen reijät ja niihi jengat...elikkäs ko laita akeselin siihe utkeen ni sitte pulteilla kiristää kummaltaki puolen kiinni...jos nyt tajusit mitä taas selittelin...pito on ihmeen hyvä vaikkei uskoiskaa pitävän sileellä tangolla...itellä ei ainakaa oo luistanu koskaa mikroautosa vaikka kui sutittelee... Ja tuohonkin ratkaisuun voi viilata pulttien kohdalle tasaiset kohdat jos ei meinaa pitää.
|
|