miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Nov 14, 2019 20:24:02 GMT 4
Joo, yllättävän nopsaan muuten nilkassa tuntuu jos ei ole ollenkaan sopivassa asennossa. Tai joutuu esim. nilkan suoristamaan liian pitkälle ja pitämään pidempään siinä asennossa. Mutta eipä tuonkaan tekemiseen kahdelleen älyttömästi aikaa mennyt. Isä heppaili osia kohdilleen kun minä istuin penkissä ja mallailtiin asentoa, liikevaroja yms. Tuota on kohtuu helppo ja halpa muokata jälkikäteen kierretankoja muuttamalla tai kiinnikkeiden paikkoja vaihtamalla. Joo. Tälläiseen keinuvaan nyt itsekkin päätymässä. Toinen vaihtoehto olisi avantissakin nähty kaksoispoljin. En tiedä olisiko jalalle parempi, toisaalta joutuu vaihtamaan poljinta aina.
|
|
Amiz
Junior Member
|
Post by Amiz on Nov 14, 2019 20:27:19 GMT 4
Joo, yllättävän nopsaan muuten nilkassa tuntuu jos ei ole ollenkaan sopivassa asennossa. Tai joutuu esim. nilkan suoristamaan liian pitkälle ja pitämään pidempään siinä asennossa. Mutta eipä tuonkaan tekemiseen kahdelleen älyttömästi aikaa mennyt. Isä heppaili osia kohdilleen kun minä istuin penkissä ja mallailtiin asentoa, liikevaroja yms. Tuota on kohtuu helppo ja halpa muokata jälkikäteen kierretankoja muuttamalla tai kiinnikkeiden paikkoja vaihtamalla. Joo. Tälläiseen keinuvaan nyt itsekkin päätymässä. Toinen vaihtoehto olisi avantissakin nähty kaksoispoljin. En tiedä olisiko jalalle parempi, toisaalta joutuu vaihtamaan poljinta aina. Kaksoispoljin olisi varmaan mukava käyttää mutta itsellä ei tullut mieleen järkevää tyyliä vivustolle ja toisaalta toiselle jalalle tarkoitus jarrupoljin rakentaa niin olisi vielä sekavammaksi mennyt.. 😅 Mutta eipä sillä, ei tuosta omastakaan älyttömästi käyttökokemusta vielä ole. Luultavasti jalka vielä tottuu paremmin kun ajaa enemmän.
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on Nov 17, 2019 19:51:54 GMT 4
Joo, yllättävän nopsaan muuten nilkassa tuntuu jos ei ole ollenkaan sopivassa asennossa. Tai joutuu esim. nilkan suoristamaan liian pitkälle ja pitämään pidempään siinä asennossa. Mutta eipä tuonkaan tekemiseen kahdelleen älyttömästi aikaa mennyt. Isä heppaili osia kohdilleen kun minä istuin penkissä ja mallailtiin asentoa, liikevaroja yms. Tuota on kohtuu helppo ja halpa muokata jälkikäteen kierretankoja muuttamalla tai kiinnikkeiden paikkoja vaihtamalla. Joo. Tälläiseen keinuvaan nyt itsekkin päätymässä. Toinen vaihtoehto olisi avantissakin nähty kaksoispoljin. En tiedä olisiko jalalle parempi, toisaalta joutuu vaihtamaan poljinta aina. Mulla kuormaajassa DIY Avant tyyppinen poljin. Itse oon tykänny. Ei väsy jalka sen verta kevyt polkea
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Nov 17, 2019 19:56:14 GMT 4
Joo. Tälläiseen keinuvaan nyt itsekkin päätymässä. Toinen vaihtoehto olisi avantissakin nähty kaksoispoljin. En tiedä olisiko jalalle parempi, toisaalta joutuu vaihtamaan poljinta aina. Mulla kuormaajassa DIY Avant tyyppinen poljin. Itse oon tykänny. Ei väsy jalka sen verta kevyt polkea Saisiko siitä ja sun koneesta ylipäätään lisää kuvia? 🙂
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on Nov 26, 2019 1:14:25 GMT 4
Mulla kuormaajassa DIY Avant tyyppinen poljin. Itse oon tykänny. Ei väsy jalka sen verta kevyt polkea Saisiko siitä ja sun koneesta ylipäätään lisää kuvia? 🙂 Kone on mökillä talvilevossa ja kuvia tuosta polkimesta niukasti. Oli silloin kauhea paine päästä ajaan. Se poljin ei ihan 100%avantin kopio ole mutta toimintaperiaate saman henkinen. Eli kengän kärkeä siirretään oikealta vasemalle ja takas mihin suuntaan tarvii mennä Mutta poljin tehty uusiokäyttämällä parit auton polkimet. Noi siis yhteen varsista,väliä ehkä 15 cm lapun keskeltä keskelle. Muutama sentti poljinpintoja alempana putki+pultti tyyppinen nivel ja sen alla pieni latan nysä mikä käyttää voimakaapelia joka kiinni pumpun säätimessä. Katoin silloin avantin poljinta mutta olisi maksanut jokusen sataa ja olisi pitänyt modata nii päädyin tuohon. Avantissa taitaa olla vielä keulasta saranoidut lipat tuon varsinaisen keinun päällä jotka toimii polkimina Täytyy keväällä ottaa kalustovat ja laitaa esittelyyn.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Nov 26, 2019 1:27:53 GMT 4
Ok, täytyy nyt vielä tuumailla mikä olisi omalle jalalle paras ratkaisu. Milläs sä lumihommat hoidat jos kone lepää talven 😁
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 6, 2019 2:08:09 GMT 4
|
|
Amiz
Junior Member
|
Post by Amiz on Dec 6, 2019 13:24:07 GMT 4
Hyvältä näyttää..! 👍 Rakentuiko poljinsysteemi lopulta 'helposti'?
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 6, 2019 13:33:16 GMT 4
Ei siihen aikaa mennyt kauaa sitten kun osasi päättää mitä tekee ja miten 😁 monesti vaan pitäis alkaa tekemään jotain niin siitä se hahmottuu, ei sais liikaa miettiä
|
|
anttij
Junior Member
|
Post by anttij on Dec 8, 2019 12:06:35 GMT 4
Hyvä että etenee, se on pääasia. Joitakin asioita ei vaan kannata miettiä liikaa, muuten ei valmistu ikinä. Joka tapauksessa sitten kun saat koneen ajoon niin pääsee testailemaan ja ajamaan vikoja ulos.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 18, 2019 23:51:13 GMT 4
hydrauliöljysäiliön suunnittelua. pumpun imuletkun koko mietityttää, jos laitan nuo 45 asteen mutkat niin ne on kohtuu ahtaat vaikka puolen tuuman nimellisesti ovatkin. sisäreikä tais olla 11mm. onko tietoa, haittaako tuo mitään? kulmaliittimiltä säiliöön tulee 25mm sisämitalla olevaa letkua. tuosta 50x100 palkista tarkoitus hitsata päät umpeen ja ottaa pumpuille lähdöt. edit: pumpun koko on 9+9+6
|
|
|
Post by kloppi on Dec 20, 2019 14:12:00 GMT 4
tuskinpa tuo ahistaa mittasin just 1/2"kaksoisnipan niin sisäreikä oli 12mm...oliko pumppujen imupuoli 1/2".? mulla on 16cc pumpussa imupuoli 3/4"
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 20, 2019 14:19:13 GMT 4
Pumpuissa on 13mm reikä muistaakseni. Pitää kattoa saisko porattua hieman avarammaksi tuota kulmaliitintä, siinä on seinämää tosi paljon
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on Dec 21, 2019 12:15:55 GMT 4
Pumpuissa on 13mm reikä muistaakseni. Pitää kattoa saisko porattua hieman avarammaksi tuota kulmaliitintä, siinä on seinämää tosi paljon Oon yrittäny omiin koneisiin laittaa aina mahdollisimman lyhyen ja väljän imun sen mukaan mikä imuaukko pumpussa. Noihin löytyy netistä suositukset. Ei ala imu kavitoida.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 21, 2019 12:24:32 GMT 4
Pumpuissa on 13mm reikä muistaakseni. Pitää kattoa saisko porattua hieman avarammaksi tuota kulmaliitintä, siinä on seinämää tosi paljon Oon yrittäny omiin koneisiin laittaa aina mahdollisimman lyhyen ja väljän imun sen mukaan mikä imuaukko pumpussa. Noihin löytyy netistä suositukset. Ei ala imu kavitoida. Näinhän se on. Imuletkulle löysin suosituksen ja näille virtauksille pitää olla 20mm tai yli imuputki. Mutta tuossa ennen pumppua se väkisellä menee pienemmäksi 🤔
|
|