|
Post by kloppi on Dec 21, 2019 13:38:42 GMT 4
mulla on tulossa 16cc pumpun imupuoleen 3/4" nippa jossa sisäreikä 16.5mm...eiköhän se riitä ja siitä 3/4" letkulla säiliöön eli säiliöön vielä toinen samanlainen nippa.
|
|
|
Post by teuska88 on Dec 22, 2019 2:50:41 GMT 4
Imupuoli kyllä kuulostaa hieman ahtaalta pumpussa. Mutta onneksi letkut ei ilmeisesti kovin pitkät olisi. Kannattaa pitää huoli ettei pumppu ainakaan joudu imemään öljyä ylöspäin ahtaasta reiästä, vaan mieluummin niin että säiliö olisi hieman pumpun yläpuolella ja se pieni korkeuseron tuoma paine olisi auttamassa öljyä pumpulle.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 22, 2019 11:24:44 GMT 4
Imupuoli kyllä kuulostaa hieman ahtaalta pumpussa. Mutta onneksi letkut ei ilmeisesti kovin pitkät olisi. Kannattaa pitää huoli ettei pumppu ainakaan joudu imemään öljyä ylöspäin ahtaasta reiästä, vaan mieluummin niin että säiliö olisi hieman pumpun yläpuolella ja se pieni korkeuseron tuoma paine olisi auttamassa öljyä pumpulle. Joo, tässäkin tulee olemaan pieni haaste mutta saan luultavasti letkut ainakin vaakaan. Pitää vielä kattoa saisko jopa sen alamäen.
|
|
|
Post by korhonen on Dec 22, 2019 11:54:21 GMT 4
Täytyy kompata aiempia kommentteja, kannattaa pyrkiä mahdollisimman pieneen kuristukseen imulinjassa ja pienempi paha jos se ahtain kohta on siellä pumpun kyljessä oleva nippa. Se tulee sit niin lyhyelle matkalle ettei paljoa haittaa. Hyvinhän tuossa pumput sijoittuu tankkiin nähden ku öljyn pinta on huomattavasti imuaukon yläpuolella, luo jo painetta hieman valmiiksi. Eri juttu olis jos pumput lähellä öljynpinnan tasoa. Hieno kampe tulossa! 👍🏻
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 22, 2019 14:43:26 GMT 4
Täytyy kompata aiempia kommentteja, kannattaa pyrkiä mahdollisimman pieneen kuristukseen imulinjassa ja pienempi paha jos se ahtain kohta on siellä pumpun kyljessä oleva nippa. Se tulee sit niin lyhyelle matkalle ettei paljoa haittaa. Hyvinhän tuossa pumput sijoittuu tankkiin nähden ku öljyn pinta on huomattavasti imuaukon yläpuolella, luo jo painetta hieman valmiiksi. Eri juttu olis jos pumput lähellä öljynpinnan tasoa. Hieno kampe tulossa! 👍🏻 Kiitoksia 🙂 Täytyy koittaa tuo säiliö tehdä valmiiksi, sen jälkeen olis oikeastaan letkutus enää ja sitten vois koittaa mitä tapahtuu kun starttaa koneen käyntiin....😁
|
|
|
Post by teuska88 on Dec 22, 2019 22:21:39 GMT 4
Hyvinhän tuossa pumput sijoittuu tankkiin nähden ku öljyn pinta on huomattavasti imuaukon yläpuolella, luo jo painetta hieman valmiiksi. Eri juttu olis jos pumput lähellä öljynpinnan tasoa. Hieno kampe tulossa! 👍🏻 Tässä siis paremmin tosiaan kiteytetty korkeuseron "määritelmä". Eli tosiaan ei säiliön pohjan korkeudella väliä, kunhan öljyn yläpinta mielellään joka tapauksessa pumppujen yläpuolella, niin hyvin kuin mahdollista.
|
|
|
Post by korhonen on Dec 23, 2019 9:19:12 GMT 4
Mihin kohti tulee paluuöljyn liitännät tankkiin?
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 23, 2019 9:25:48 GMT 4
Mihin kohti tulee paluuöljyn liitännät tankkiin? Mä koitan saada ne tuonne ihan perälle, niin jospa ei pyöris sama öljy aina kierrossa
|
|
|
Post by korhonen on Dec 23, 2019 12:54:58 GMT 4
[/quote]Mä koitan saada ne tuonne ihan perälle, niin jospa ei pyöris sama öljy aina kierrossa [/quote]
Se auttaa lämpöjen kans ihan hyvästi, laita paluu lähelle pohjaa ni ei kehitä ilmaa öljyn sekaan turhaan. Tuleeko tankin huohotin tuohon täyttöputken päähän vai muualle? Jos putken päähän niin kannattaa putken alapää lyhentää niin että jää öljynpinnan yläpuolelle, saattaa muuten jossaki tilanteessa oksentaa öljyä ulos..
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 23, 2019 13:02:46 GMT 4
Mä koitan saada ne tuonne ihan perälle, niin jospa ei pyöris sama öljy aina kierrossa [/quote] Se auttaa lämpöjen kans ihan hyvästi, laita paluu lähelle pohjaa ni ei kehitä ilmaa öljyn sekaan turhaan. Tuleeko tankin huohotin tuohon täyttöputken päähän vai muualle? Jos putken päähän niin kannattaa putken alapää lyhentää niin että jää öljynpinnan yläpuolelle, saattaa muuten jossaki tilanteessa oksentaa öljyä ulos..[/quote] Huohotin on korkissa ja tulee nimenomaan tuohon putken päähän. Mä jätin nimenomaan sen pitkäksi, kuvittelin että se olis parempi juuri sen kannalta ettei öljyä läiky yli 🤔
|
|
|
Post by korhonen on Dec 24, 2019 9:16:10 GMT 4
Kyllä se varmaan pelaa nuinkin kun on iso tuo putki. Joskus oli pientä säätöä öljysäiliön huohotuksen kanssa mut oli pienemmän putken nokassa.
|
|
|
Post by jepjep on Dec 24, 2019 9:49:20 GMT 4
Hydrauliikkatarvikekaupassa asioidessa sain neuvon, että paluuputken pää pitäisi sahata 45 asteen kulmaan ja mahdollisimman lähelle pohjaa.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 24, 2019 11:46:35 GMT 4
Hydrauliikkatarvikekaupassa asioidessa sain neuvon, että paluuputken pää pitäisi sahata 45 asteen kulmaan ja mahdollisimman lähelle pohjaa. Jaahas! Sittenhän täytyy sahata viiste. Kiitos neuvosta!
|
|
anttij
Junior Member
|
Post by anttij on Dec 26, 2019 11:48:03 GMT 4
Mulla on omassa pumput jonkin verran öljyn tasopinnan yläpuolella. Ei ole ainakaan toistaiseksi ollut mitään ongelmia.
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 26, 2019 12:17:47 GMT 4
Mulla on omassa pumput jonkin verran öljyn tasopinnan yläpuolella. Ei ole ainakaan toistaiseksi ollut mitään ongelmia. Eli sulla pumput jonkin verran imee? Hammaspyöräpumppu?
|
|