eero
Junior Member
|
Post by eero on May 13, 2013 21:38:37 GMT 4
Tuossa olen miettinyt, että jos piharaktoriin tekis pienen etuleikkurin. Onko kukaan tehnyt itse? Meinasin, että jos pari vanhaa leikkuria hitsaisi yhteen ja jättäisi toiseen moottorin, josta veto molemmille terille joko hihnalla tai ketjulla..
Leikkurin eteen, kulmiin, kääntyvät pyörät ja koko hökötys takapäästään kiinni raktorin etuakseliin. Siihen sitten mekaaninen korkeussäätö ja ylös nosto.
|
|
|
Post by tontsa81 on May 14, 2013 18:00:45 GMT 4
Itse olen miettynyt vastaavaa jinman etukuormaajaan kiinnitettäväksi, mutta pitäisi rakentaa siihen ensin kellunta asento... Saisi hyrdaulimoottorillakin toimimaan koko leikkurin jos vain tuotot riittää. Jos projekti etenee niin laita kuvia ja ideoita joita voi sitten varastaa omaan projektiin =D
|
|
eero
Junior Member
|
Post by eero on May 14, 2013 23:24:23 GMT 4
Joo. Mulla tuo hydrauliikka puuttuu. Eli mekaaninen on tulossa, jos joskus valmistuu..
|
|
pete83
Junior Member
|
Post by pete83 on May 22, 2013 7:00:28 GMT 4
ittekkin oon joskus päässä hautonut vastaavaa ideaa, mutta kolmella leikkurilla, ikäänkuin kolmio asetelmassa.. pienkuormaajan keulille, mutta vaikka hydrauliikkaa ois käytössä oon suunnitellu että antais vaan jokaisen leikkurin olla ihan omalla koneella, nuo vanhat ehjät leikkurit ei montaa kymppiä maksa kappalellta ja ittelläkin olis jo 2 hyvää valmiina...
kolme leikkuria vaan yhteen ja tukikehikko ja apupyöriä x- määrä + pikakiinnike kuormaajaan. kaikki kolme leikkuria tulille ja ruohoa niittämään...
|
|
|
Post by tontsa81 on May 22, 2013 20:47:51 GMT 4
Pitää vaan laittaa joku ilmaisin(valo tms?) jolla näkee että koneet ovat varmasti käynnissä. Siinä kun ajolaite ja 3 moottoria rupsuttaa niin ei välttämättä huomaa jos 1 sammahtaa, ennenkuin sitten kun on pitkä rantu ajamatonta nurmea =D Siksi 1 isompi moottori saattaisi olla parempi... Mutta mitä itse tutkailin niin melko paljon vaatii hydrauliikalta tuollainen 150 leveä leikkuri jo. Alkaa ainakin jinmassa olemaan tuotot aivan rajoilla... Tietysti ajonopeutta pienentämällähän ongelmaa voi kiertää, mutta jos isolla koneella joutuu ajamaan 3 kertaa hitaammin kuin 3 kertaa kapeammalla niin onko siinäkään järkeä?
|
|
|
Post by vaniljacreme on May 25, 2013 17:41:07 GMT 4
eilen löyty roskiksesta ruohonleikkuri ja piti kokeilla.. vetosysteemi piti virittää uusiksi ja tulppa. heti pärähti tulille.. ;D
|
|
pete83
Junior Member
|
Post by pete83 on May 26, 2013 12:30:42 GMT 4
no nyt on viimesen päälle etuleikkuri... majakka ja kaikki..
|
|
eero
Junior Member
|
Post by eero on May 27, 2013 22:00:09 GMT 4
Joo, tuon tyyppistä minäki meinasin, mut kahella leikkurilla.. Tuo onkin jo aika yksinkertainen malli! Mites muuten pelittää?
Kaverilla omatekoisen jeepin edessä kolme leikkuria rinnakkain, mut ei oikein toiminu ja hän siirti leikkurit taakse. Sitten oli kuulemma parempi..
Mulla vaan kun on tuo piha aika pieni ja epätasainen, sekä siinä on jonkin verran esteitä. Ajattelin, että etuleikkuri olis kätevämpi, vielä ku on tuo piharaktori jo olemassa..
|
|
|
Post by anttvirt on Jun 21, 2013 21:18:13 GMT 4
Vastaillaan näin juhannuksen kunniaksi..
Mulla on kolme tuollaista lykittävää stigaa. koneet on paikoillaan mutta jotain vikaa niissä kai on ? Yksi on vetävä muut työnnettäviä. Voin myydä 15€/kpl tai 30€ kaikki. Ja sitten mukaan tulee noita vetokäynnistimiä ja teriä yms muuta sälää mitä noihin liittyen on. Kaupan päälle myös sähkökäyttöisiä leikkureita 2kpl. Kamat jokioisilla, voi soittaa jos tykkää tai tyrkätä yv:tä P.0440100820
|
|
|
Post by anttvirt on Jun 22, 2013 20:44:31 GMT 4
No noi leikkurit meni sitten jo kaupaksi.
|
|
TS82
Junior Member
|
Post by TS82 on Jun 22, 2013 23:30:26 GMT 4
Ite kans miettiny tuota leikkurien laittoa härvelin eteen ku tuupattavalla menee tunti vaikka menis puolijuoksua. Omaan vaatis vaan 4 vierekkäin ku on sen verran leveä reteli.. Omaan mietin et jos tekis akselit ite ja laittas iha normi auton yms. moottorin pyörittää niin saisha sillä samalla niitettyä vesakoitaki
|
|
pate
Junior Member
|
Post by pate on Jul 1, 2013 13:46:09 GMT 4
|
|