tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Feb 3, 2018 16:08:05 GMT 4
Tlapio hello! I read your topic a few times, Google interpreter very badly translates from Finnish ((I got a very good assistant, take off my hat before the master! At the moment I'm collecting information for assembling a similar loader, could you answer a few questions? 1. After changing the engine to a more powerful one, there were some advantages? Does it make sense to install an engine for example in 27 horsepower? 2. Could you take a picture of the joint from below, it is fixed with a bolt or a cap with a bearing? What is the thickness of the finger of this knot? 3. If I understand correctly, do you use two gear pumps with a volume of 10 cm3 and 6 cm3? Have you experienced any inconvenience with the pumps: Many of us put the axial-piston pump on the stroke, and the gear is geary. Thank you. Hello mroman. Thank you for the compliments. 1. I first had a 13 hp engine. Rather quickly I noticed that it had not enough power/torque for fluent working. With 18 hp I could manage somehow, but this present 23,5 hp is now clearly better. Of course I would take 27 hp if available with reasonable price. 2. I assume you mean the joint for rotating the rear end and wheels in it. If I remember right, there is a 60 or 80 mm rod pointing downwards from the main frame. In the pivoting rear part, there is just two identical bearings. One supporting the back on the upper end of the rod and one on low end. You can see the photos of the construction in two last posts on page 1 of this thread. At the end of the rod there is only a piece of flat bar to prevent rear from dropping down when there is a big load in front and the back takes off from ground. 3. That double pump is working well enough in my usage. Biggest problem is the heating of the oil during summer time in hot weather with longer usage. Axial piston pump would ease this. Also my setup of foot pedal is something one has to get used to. While driving in a very shaky terrain it can happen that my foot is jumping on a pedal and it makes the ride even more "jumpy" for a while. Good luck with your loader build.
|
|
|
Post by mroman on Feb 4, 2018 17:20:45 GMT 4
Hello, Tlapio! Thank you for your answers, they are very helpful.
I reviewed all the photos, but I did not find this node from the bottom, and it's not entirely clear from your description how it fixes itself from slipping when lifting. Will not it make it difficult to photograph this limiter from below? Also this node is responsible for horizontal rotation, what is it limited to? Thank you.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Apr 8, 2018 12:49:33 GMT 4
Tännekki vaihteeksi jotaki.
Pitääs tuahon saviseen perunamaahan ajaa vähä hiataa ja meinasin vähä jouduttaa kevään tuloa. Yllättäen oli aivan pehemoonen kynnös tuala lumen alla. Zoomista oli taas hyvä apu Oli tuasta jupuamisesta edes se hyäty, että nyt paikallistuu tua kitisevä pyörän laakeri vasemmaksi etupyöräksi.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 13, 2018 22:17:19 GMT 4
Vaihteeksi riskuhommia
|
|
anttij
Junior Member
|
Post by anttij on May 14, 2018 20:43:03 GMT 4
Mukavan näköstä touhuamista. Vähän näyttää olevan haastavaa maasto tuolle sinun koneelle, mutta kyllä tuo varmasti aina käsin tekemisen voittaa.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 17, 2018 19:26:26 GMT 4
Mukavan näköstä touhuamista. Vähän näyttää olevan haastavaa maasto tuolle sinun koneelle, mutta kyllä tuo varmasti aina käsin tekemisen voittaa. Joo, tuota kaltevuutta ei videolta edes niin hyvin huomaa. Sitten kun on vielä sopivasti monttuja ja möykkyjä, niin saa olla tarkkana ettei kellahda kumoon.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 17, 2018 19:27:52 GMT 4
Hiakkaa perunamaahan
|
|
anttij
Junior Member
|
Post by anttij on May 17, 2018 20:52:01 GMT 4
Hyvin se vaan etenee vaikka aika möykkystä näyttää olevan. Yksi asia mitä olen miettinyt niin omaa konetta suunnitellessa kuin muiden koneita katsellessa, että eikö teitä pelota ollenkaan nuo letkut jos ne räjähtää tai tulee pieni vuoto ja pistesuihku? Itsellä ei onneksi ole kokemusta mutta tekee ilmeisesti melko pahaa jälkeä. Useassa koneessa kuten sinunkin koneessa nuo letkut on aivan tuossa "iholla". Tämä siis ei ole tarkoitetu nimenomaan sinulle, mutta lähinnä pohdintaa ihan omaakin konetta ajatellen. Olen käsittänyt että määräyksien mukaan tehdasvalmisteisissa koneissa ei saa olla ohjaamossa lainkaan enää nykyään letkuja/putkia.
|
|
hesako
Junior Member
|
Post by hesako on May 18, 2018 13:51:48 GMT 4
Hyvin se vaan etenee vaikka aika möykkystä näyttää olevan. Yksi asia mitä olen miettinyt niin omaa konetta suunnitellessa kuin muiden koneita katsellessa, että eikö teitä pelota ollenkaan nuo letkut jos ne räjähtää tai tulee pieni vuoto ja pistesuihku? Itsellä ei onneksi ole kokemusta mutta tekee ilmeisesti melko pahaa jälkeä. Useassa koneessa kuten sinunkin koneessa nuo letkut on aivan tuossa "iholla". Tämä siis ei ole tarkoitetu nimenomaan sinulle, mutta lähinnä pohdintaa ihan omaakin konetta ajatellen. Olen käsittänyt että määräyksien mukaan tehdasvalmisteisissa koneissa ei saa olla ohjaamossa lainkaan enää nykyään letkuja/putkia. Itse olen traktorissa murehtinut vähän samaa asiaa kun etukuormaajan letkut on melkein silmässä kiinni. Hommasin tuommoista suojakuorta jo tarkoitukseen mutta laiskuuttani en oo vielä viittinyt laittaa paikalleen. Jahka sitten kun toinen silmä on huuhdeltu öljyllä päästä pois niin... Mainos MainosSitä on sitten ylimääräistäkin jos tarvetta tulee. Kutistesukan näköistä mutta saa##nan sitkeää, leveyttä rullalla n. 60mm ulkomuistista eli 1/2" letku menee ainakin helposti. Mainos Mainos
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 18, 2018 17:06:25 GMT 4
Hyvin se vaan etenee vaikka aika möykkystä näyttää olevan. Yksi asia mitä olen miettinyt niin omaa konetta suunnitellessa kuin muiden koneita katsellessa, että eikö teitä pelota ollenkaan nuo letkut jos ne räjähtää tai tulee pieni vuoto ja pistesuihku? Itsellä ei onneksi ole kokemusta mutta tekee ilmeisesti melko pahaa jälkeä. Useassa koneessa kuten sinunkin koneessa nuo letkut on aivan tuossa "iholla". Tämä siis ei ole tarkoitetu nimenomaan sinulle, mutta lähinnä pohdintaa ihan omaakin konetta ajatellen. Olen käsittänyt että määräyksien mukaan tehdasvalmisteisissa koneissa ei saa olla ohjaamossa lainkaan enää nykyään letkuja/putkia. Pakko myöntää, että alkuvaiheessa kun konetta rakentelin ja päässä pyöri kaikenlaiset visiot, niin tuosta letkujen rikkoutumisesta ja sen mahdollisista seurauksista ei ollut kyllä mitään ymmärrystä. Nyt jälkeenpäin kun aiheesta oon videoita kattellut, niin kyllähän se huonolla tuurilla pahaa jälkeä tekee. Tuo mun kone on aikamoinen käärmeenpesä, ja sen takia jonkinlaisia suojalevyjä ja kotelointeja oon aina välillä tuumiskellut, mutta jotenkin ne vaan aina tuntuu jäävän kun on olevinaan muuta tekemistä. Toki noiden letkujen kuntoa tulee ainakin päällisin puolin seurailtua. Omalla vastuullahan näiden vehkeiden kanssa joutuu menemään ja jättää kone suosista lainailematta muille.
|
|
|
Post by kuokkamies on May 18, 2018 22:16:39 GMT 4
Hyvin se vaan etenee vaikka aika möykkystä näyttää olevan. Yksi asia mitä olen miettinyt niin omaa konetta suunnitellessa kuin muiden koneita katsellessa, että eikö teitä pelota ollenkaan nuo letkut jos ne räjähtää tai tulee pieni vuoto ja pistesuihku? Itsellä ei onneksi ole kokemusta mutta tekee ilmeisesti melko pahaa jälkeä. Useassa koneessa kuten sinunkin koneessa nuo letkut on aivan tuossa "iholla". Tämä siis ei ole tarkoitetu nimenomaan sinulle, mutta lähinnä pohdintaa ihan omaakin konetta ajatellen. Olen käsittänyt että määräyksien mukaan tehdasvalmisteisissa koneissa ei saa olla ohjaamossa lainkaan enää nykyään letkuja/putkia. Mulla tuli joskus senverran tuo letkuasia mieleen, että nuo kuskin edessä olevat puomistoon menevät letkut tuli aikoinaan suojattua, ja jalkatilassakin oli suojapellit, vaan ei ole parhaillaan. onneksi sieltä ei öljy silmille pääse, mutta kannattaa kyllä asia ottaa vakavasti.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 20, 2018 19:17:54 GMT 4
Vaihteeksi puuhastelua Perunamaan muokkausta
|
|
tlapio
Junior Member
|