timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Nov 6, 2014 20:37:11 GMT 4
laitellaan jotain pientä taas, syysmasennus on tallissa ei paljon ole tapahtumia noo josko se sitten kun lunta tulee. vetarien kumitkin löysin ihme ja kumma niitä tulikin metsästettyä tovi. noo nyt saa olla sateessaki nii ei pääse murrokset hörppää vettä.
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Nov 22, 2014 16:40:31 GMT 4
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Jan 9, 2015 19:51:14 GMT 4
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Mar 17, 2015 22:47:37 GMT 4
|
|
|
Post by kuokkamies on Mar 18, 2015 0:04:34 GMT 4
Näin äkkiseltään kuulostaa 5m ulottuvuus noinkin kevyillä kamppeilla aika rajulta, siis jos kärry on yhtään suhteessa kömpijän kokoon.
|
|
jörgen
Junior Member
|
Post by jörgen on Mar 18, 2015 12:10:17 GMT 4
Tuollaista kuormaajan tyvikääntöä tässä itekki miettiny että miten sen toteuttais. Varmaanki parempi jos vain jossain saa sorvautettua tai sorvattua jonkinlaiset holkit liukulaakereilla tuohon kääntöön, voi olla laakerirullat melko ahtaassa paikassa tuossa käytössä, keveysti kyllä varmaan muuten kääntys kuormaaja tuolla pyörännavalla. Tuo sitten jos laitta kääntölaitteen ylös niin painopiste nousee melko korkealle tuossa kärryssä. Sekin vielä että millä sitten käännetään tuota, tehdastekosissa taitaa olla melkein aina hammastanko ja ratas, nuo on vain aika arvokkaita osia ostettuna. Ite suunnitellu että jos ketjulla ja sylinterillä toteuttas, tuota kyllä pidetään isommissa kuormaajissa paholaisen keksintönä... Mielenkiinnolla seuraan että tulisko täällä jotain hyviä ideoita.
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Mar 18, 2015 17:38:48 GMT 4
Kääntöön voisi soveltaa auton starttikehää ja startin hammasratasta. Kun on pirrustuksia tehty voi mulle laittaa laakeripesästä mittoja niin voin tehdä tarjouksen joka sisältää myös liukulaakerin, tietty harrastelija hintaan.
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Mar 18, 2015 23:15:58 GMT 4
Kääntöön voisi soveltaa auton starttikehää ja startin hammasratasta. Kun on pirrustuksia tehty voi mulle laittaa laakeripesästä mittoja niin voin tehdä tarjouksen joka sisältää myös liukulaakerin, tietty harrastelija hintaan. Joo pitää laittaa korvantaa Nojoo toi 5m on toiveajattelua mutta sinne 4m tienoille tarkoitus olisi pyrkiä, noh tehään eka kärry valmiiks. kärryn alustan koko on 130 cm levee ja pituutta 330cm, lavan pituus tulee olemaan 220x128. pitää laitella kuvia jokupäivä tänään kerkesin telin hitsailee kasaan jos huomenna sais ton runkopalkin väsättyyn että sais paikalleen
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Mar 19, 2015 22:21:07 GMT 4
|
|
|
Post by anttvirt on Mar 24, 2015 23:39:12 GMT 4
Hyvännäköinen kärryvärkki tuosta on tulossa.. Mua kanssa himoittaisi tehdä itelle tuohon mönkkärin perään pieni kärry + kuormaaja. Mutta saman ongelman kanssa itsekin painin eli tuo kääntö. Tai no enhän mä ole edes mitään vielä aloittanut. Itse olen jonkunverran tuota pyöritellyt niin mahtaisikohan se ihan sylkylläkin pelata ? Tuolloin ei kyllä saa kuin aavistuksen yli 180ast tuon käännön maksimiksi. Toi ketju+ratas+sylkky on kanssa mielenkiintoinen, mahtaakohan vaan tulla sohlo eli väljää tulee helposti. Itse aattelin että hommaa jonkun vanhan hiabin jalan ja saa siitä käännön, ne kun vaan on ihan pirun kalliita ja sitten ihan liian painavia tuollaiseen kevyeen kärryyn. Mutta laittele paljon kuvia niin on helpompi kopioida Btw millaisesta matskusta aattelit tuon rungon tehdä ?
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Mar 31, 2015 20:31:36 GMT 4
|
|
|
Post by jynkky on Mar 31, 2015 20:58:01 GMT 4
Hieno on härveli, ja kärry myös. Saiskos tuon käännön tehtyä vaikka lumilingon kulmavaihteella, kunnolliset tukilaakerit vain niille tumpeille. Moottorinkaan ei sit tarvis olla kaikenkauhea sille käännölle ku reilu välityshän noissa on jo muutenki. Toki itse puomin laakerointi pitää sit miettiä erikseen?
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Apr 1, 2015 21:02:54 GMT 4
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Apr 1, 2015 21:08:44 GMT 4