timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 4, 2016 19:18:56 GMT 4
Taas testailtu ja hierottu viellä pitää siirrellä teli ja nosturi sopiviin kohtiin. taittopuomiakin tuli taiteltuun näköjään saa ton puomin 2 kerroin jos vaan haluaa kokeilin nostella noita pylväitä 3 kpl 3.5m pitkii ja viellä märkiä hyvin nousee hehe ja taittuu xD täytyy seurata miten sit tositoimissa kestää tuo pääpuomi, pari millii taipunu tuosta taittopuomin sylinterin kiinnikkeen kohdalta.
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 8, 2016 20:38:58 GMT 4
Pientä pohdintaa jälleen oon miettiny jos tekisin vedon kärryyn, tuli tuosta kuormatilasta senverta suuri että ois tuo veto ihan asiaa niin saa kunnon kuormia ajella Viisaammat varmaan osaa vastata et miten toimii tommosessa moni venttiilipöydässä moottorikara saisin helposti tohon 3 karaseen tehtyyn vedon kytkennän mutta miten mahtaa muut toimia sen jälkeen ? eikös moottorikarassa "vapaa" asennossa kaikki väylät oo auki toisiinsa että hydemoottori pääsee pyörii vapaasti, tai niin oon ymmärtäny. Silloinhan muilta venttiileiltä häviää paineet kun vipu ois keskiasennossa ?
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on Sept 8, 2016 23:19:05 GMT 4
Pientä pohdintaa jälleen oon miettiny jos tekisin vedon kärryyn, tuli tuosta kuormatilasta senverta suuri että ois tuo veto ihan asiaa niin saa kunnon kuormia ajella Viisaammat varmaan osaa vastata et miten toimii tommosessa moni venttiilipöydässä moottorikara saisin helposti tohon 3 karaseen tehtyyn vedon kytkennän mutta miten mahtaa muut toimia sen jälkeen ? eikös moottorikarassa "vapaa" asennossa kaikki väylät oo auki toisiinsa että hydemoottori pääsee pyörii vapaasti, tai niin oon ymmärtäny. Silloinhan muilta venttiileiltä häviää paineet kun vipu ois keskiasennossa ? mitäs jos tekisit rullavedon siten, että moottori olisi varren päässä ja sylinteri painaisi rullan pyörien väliin. sylinteri saisi paineensa rullan painepuolelta eli rulla lähtisi käyntiin ja sylinteri painaa sitten rullan pyörien väliin. Jotenkin näin taitaa toimia noissa kaupallisissa kärryissä.
|
|
jopi
New Member
|
Post by jopi on Sept 9, 2016 17:50:42 GMT 4
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 9, 2016 19:51:16 GMT 4
Pientä pohdintaa jälleen oon miettiny jos tekisin vedon kärryyn, tuli tuosta kuormatilasta senverta suuri että ois tuo veto ihan asiaa niin saa kunnon kuormia ajella Viisaammat varmaan osaa vastata et miten toimii tommosessa moni venttiilipöydässä moottorikara saisin helposti tohon 3 karaseen tehtyyn vedon kytkennän mutta miten mahtaa muut toimia sen jälkeen ? eikös moottorikarassa "vapaa" asennossa kaikki väylät oo auki toisiinsa että hydemoottori pääsee pyörii vapaasti, tai niin oon ymmärtäny. Silloinhan muilta venttiileiltä häviää paineet kun vipu ois keskiasennossa ? mitäs jos tekisit rullavedon siten, että moottori olisi varren päässä ja sylinteri painaisi rullan pyörien väliin. sylinteri saisi paineensa rullan painepuolelta eli rulla lähtisi käyntiin ja sylinteri painaa sitten rullan pyörien väliin. Jotenkin näin taitaa toimia noissa kaupallisissa kärryissä. Sekin olis yks vaihtoehto mutta ne on aika tilaa vieviä ja äkkiä saa kouralla murjottuun. Yks idea oli napamoottorit takapyöriin niin vois heittää telat/ketjut vetäviin pyöriin tai sitten saman tyyppinen kun avasten kärreissä eli rulla on kokoajan paikallaan mutta renkaat siirtyy lähemmäs rullaa. Tuo jopin ratkasu ois aika pätevä, vähän ton tyylinen ratkasu kävi jo aiemmin mielessä tosin jäykällä taka-akselilla, idea olis ollu laittaa taka-akseliks 50mm umpitanko ja se laakeroida runkoaisaan ja teleihin sitten vaan sopivaan kohtaan ratas ja 1 hydemoottori, sit tietty tangon päivin rullat renkaitten väliin. Täytyy viellä pohtia mihin päätökseen sitten loppukädessä päädyn. Vähiten tilaa tietty veis napamoottorit mutta ovat suht hinnakkaita. Nyt vaan askarruttaa tuo moottorikaran toiminta hmm...
|
|
|
Post by korhonen on Sept 9, 2016 20:34:41 GMT 4
Eikös moottorikarallisessa venttiilissäki oo kuitenki kieskiasennossa ihan normaali kierto paineesta -> paluuseen ja vain työliitäntöjen välillä vapaakierto? Eli mahdollistaa erillisten venttiilien sarjottamisen? Kun kait moni karaiseenkin venttiiliin voi asentaa yhden moottorikaran ja loput lohkot vaikka sylinterien ohjaukseen.. Näin ainaki ite asian käsittänyt..
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 9, 2016 21:06:46 GMT 4
|
|
|
Post by korhonen on Sept 9, 2016 21:21:18 GMT 4
|
|
jopi
New Member
|
Post by jopi on Sept 9, 2016 23:09:59 GMT 4
Jos meenaat saman tyylistä kun minulla tuo niin elä laita jäykkää akselia sillon kääntäessä vaarana että vetopyörä hyppää kuviossa kun sisempi pyörä pyörii hitaammin kun ulompi sen takia minullakin lukoton akseli ja voimaa on minullakin senverran että mönkijä tulee sukkana etuset lukossa kuivalla asvaltilla tyhjän kärryn jälessä eli ei tarvitse lukkoja.
|
|
|
Post by jorbel on Sept 10, 2016 12:12:49 GMT 4
Ei toimi moottorikara tyylinen ratkasu jos vetomoottorina on geroottorityyppinen moottori. Ne ei kestä oikein montaa kilometriä vettää ns tyhjiltään. Korjatkaa viisaamat jos olen väärässä?
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on Sept 10, 2016 18:33:31 GMT 4
Ei toimi moottorikara tyylinen ratkasu jos vetomoottorina on geroottorityyppinen moottori. Ne ei kestä oikein montaa kilometriä vettää ns tyhjiltään. Korjatkaa viisaamat jos olen väärässä? Joo, ei varmaan kestä. Napamoottori pitäisi olla säteismäntämoottori(esim Sampo hydraulicsin Black Bruin). Ne on tarkoitettu pyörimään ilman ongelmia paineetta. Sisäinen rakenne vapauttaa vedon jos painetta ei ole tai nopeus liian kova ja moottori pyörii vapaasti. Joissain kärryissä veto tuolleen kun tuossa yhdessä esimerkissä mutta pyöriä liikutetaan joko rulliin kiinni tai irti tarpeen mukaan
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 10, 2016 23:38:22 GMT 4
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 18, 2016 19:04:14 GMT 4
|
|
timbe
Junior Member
|
Post by timbe on Sept 27, 2016 20:30:02 GMT 4
|
|
|
Post by anttvirt on Sept 28, 2016 10:16:12 GMT 4
Tee vaan uusi threadi.. Jos jollain on samansuuntaisia ajatuksia joskus niin on helpompi löytää..
|
|