|
Post by yamahaenticer on Apr 19, 2017 14:01:18 GMT 4
|
|
|
Post by rengasjeppe on Apr 23, 2017 12:00:04 GMT 4
En oo suomesta hihnoja löytäny. Ebaysta oon tilaillu ja ihan hyviä hihnoja on tullu eikä tosiaan oo kalliita
|
|
|
Post by rengasjeppe on Apr 24, 2017 15:25:13 GMT 4
Nyt on umpikumipyörät telastossa. vaikuttaa paljon paremmalta kuin ilmapyörät. Vielä valot, akku ja tappokytkin paikalleen.
|
|
hesako
Junior Member
|
Post by hesako on Apr 26, 2017 12:13:07 GMT 4
Eipä kestä huonot umpikumitkaan (vaahtomuovipyörät) sen kummemmin kuin ilmakumit. Nuo mistä kokemusta on niin mankeloituvat koko ajan isommaksi ja isommaksi kunnes putoavat vanteelta. Noista keltaisita EI oo kokemusta. Muistaakseni ne oli Motonetista ostetut harmaat jotka mankeloituivat silmänräpäyksessä. Lisäksi seistessä menivät kanttisiksi eikä pyöristyneet enää millään...
|
|
|
Post by rengasjeppe on Apr 26, 2017 16:00:55 GMT 4
Varmasti nuitakin on moneen lähtöön. aika sen näyttää mitä näille käy. pitempään nämä on ainakin nyt kestänyt kuin ilmapyörät Missä käytössä sulla oli itellä nuita umpikumipyöriä? Alun alkujaan tässäkin oli pienempiä umpikumipyöriä alustassa ja ne lähti aina vanteelta jossain töyssyssä. Näillä olen kerennyt monen kannon yli paukauttaa mutta vielä ainakin ehyet. Ja nuo laakeroinnit oli näissä kunnolliset versus mitä katselin muita vaihtoehtoja. Kesäksihhän tämän voisi nostaa ilmaan ettei makaa nuitten pyörien varassa. Luulen kans että voivat painua jos kesän makaa nuitten varassa.
|
|
|
Post by jepjep on Apr 26, 2017 17:51:22 GMT 4
Kannattaisko kokeilla tehdä itse nuo pyörät? Etralta sopivaa muovilaatua esim. Polyeteeni (PE, HDPE, UHMWPE)ja laakeri...
|
|
|
Post by yamahaenticer on Apr 27, 2017 13:59:02 GMT 4
Vanhoista rulla-alustaisista kelkoista saa lujia&edullisia pyöriä.
|
|
|
Post by rengasjeppe on Apr 28, 2017 11:36:00 GMT 4
Tuo on seuraava päivitys alustaan jos nämä ei kestä. eli kelkan rullat ja joustoa alustaan. Nyt mitä olen päivisin käynyt tyypittämässä niin lujilta nämä vaikuttavat. vaikka mihin kantoon tullu paukastua eikä näytä mitään väsymisen merkkejä. Akselitkin tuli päivitettyä 20mm näiden uusien pyörien myötä. edellisissä ilmakumipyörissä oli 16mm. se oli mutkilla heti kun johonkin kolautti.
Ahkio pitää hommata vielä kapeampi. meinaa näin märällä hangella ruveta haraamaan tuolla takana aika hyvin kun on n. 20cm leveämpi kuin tela.
|
|