|
Post by janappa on Jun 30, 2015 2:22:47 GMT 4
Laitetaan reteästi nimeksi multikone. Tämähän taitaa olla ennemminkin ikuisuusprojekti, koska ihme on jos se joskus valmistuu.. Ideana on tehä jonkinlainen linkkukone apuvälineeksi omakotitalon tarpeisiin. Täällä on jo muutamat ammattimiehet tehneet niin hienoja koneita, ettei tästä ainakaan niin hienoa laitetta ikinä tule. No asiaan, tänään on laitettu pikkuisen alulle ja ja muutaman tunnin rälläköinnin ja heppailun jälkeen on saatu aikaiseksi vähän rungon alkua. Taitaa tulla liian iso, koska tuo tuo moottori sanelee nyt rungolle mitat. Joten kuvat kertonee jotain. Keskinivel ei jää noin vain se on vain kokeilu miten tuommonen kiertyvä yksinkertainen nivel käytännössä voisi toimia. Koneeksi tulee mersun 2.0diesel ja hydraulikat niistä mitä sattuu olemaan käsillä. jotain otetaan valmet d20 trukista mitä voi kohtuudella soveltaa..
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 2:24:36 GMT 4
Jep. heti meni sormi suuhun kun pitäs kuvia laittaa... Mitehän se onnistuu?
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 2:52:30 GMT 4
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 3:03:27 GMT 4
Oho tuli näköjään laitettua tuo nurmikkojyräkin tuohon kuviin... Eli tuommonen isältä pojalle kestävä jyrä vaippa 3mm peltiä ja päädyt 5mm. Vedellä täyettynä 300kg ja hiekalla n.tuplat.
|
|
waltsu
Junior Member
|
Post by waltsu on Jun 30, 2015 3:09:21 GMT 4
sanoo ettei ole sinun albumi julkinen, oliskohan siellä mitään asetuksia jotka voi sekottaa? itse ymmärrän hyvin jos on jokin väliaikainen patentti. ei tule harrastettua suunnittelua kuin päässään ja keksii tehdessään, sit ei ole juuri apukäsiä ja laitteet on 90% ilmaisia joko roskalavoilta itse kunnostettuja tai toisinaan kaveri sponsoroi jonkun vanhansa.ym.. komeita on kyllä tääl koneet ja jokainen tekee tavallaan hyvät osathan sulla on ilmeisimmin vaikkei kuvia vielä näykkään.
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 3:15:47 GMT 4
En näkojään osaa laittaa näitä kuvia jakoon. mikähän mulla on väärin ettei kuvat näy? en ole mikää neropatti näitten t-koneitten kans......
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 3:44:56 GMT 4
kokeillaan: runko on siis tarkoitus boxata vielä, joten ei jää noin hempuliksi. link
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 4:40:36 GMT 4
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 4:42:57 GMT 4
No eipä siinä minun tekeleessä ole paljon kyllä katsomistakaan, mutta omaksi iloksi värkkäilen
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Jun 30, 2015 8:58:04 GMT 4
No eipä siinä minun tekeleessä ole paljon kyllä katsomistakaan, mutta omaksi iloksi värkkäilen Kyllä kuvia aina mukava on katsella. Siitä se lähtee rakentumaan. Saatat olla jo hoksannutkin, mutta semmonen tulis mieleen, että tuon mallisessa kallistuvassa nivelratkaisussa pitäis vissiinkin olla alemman nivelpalan jompi kumpi pää kiinteä. Muuten tulee pahoja vääntöjä sylinteriin jolla tuon linkun käännön toteutat.
|
|
|
Post by janappa on Jun 30, 2015 9:22:24 GMT 4
Juu alemman nivelen toinenpää on kiinteä eli hepattu toisesta päästä runkoon kiinni. Tuon tyyppinen nivel on esim. norcarissa josta sitä yritin vähän niinkuin apinoida. Siihen voi laittaa vielä irroitettavan tapin jolla nivelen saa kiertymättömäksi.
|
|
waltsu
Junior Member
|
Post by waltsu on Jun 30, 2015 17:41:17 GMT 4
siivoilin eilisiä kirjotuksia tuolta ylempää pois niin pysyy siistimpänä. mutta juu hyvältä näyttää ja seurataan mielenkiinnolla
|
|
|
Post by janappa on Sept 17, 2015 20:08:24 GMT 4
Laitetaan reteästi nimeksi multikone. Tämähän taitaa olla ennemminkin ikuisuusprojekti, koska ihme on jos se joskus valmistuu.. Ideana on tehä jonkinlainen linkkukone apuvälineeksi omakotitalon tarpeisiin. Täällä on jo muutamat ammattimiehet tehneet niin hienoja koneita, ettei tästä ainakaan niin hienoa laitetta ikinä tule. No asiaan, tänään on laitettu pikkuisen alulle ja ja muutaman tunnin rälläköinnin ja heppailun jälkeen on saatu aikaiseksi vähän rungon alkua. Taitaa tulla liian iso, koska tuo tuo moottori sanelee nyt rungolle mitat. Joten kuvat kertonee jotain. Keskinivel ei jää noin vain se on vain kokeilu miten tuommonen kiertyvä yksinkertainen nivel käytännössä voisi toimia. Koneeksi tulee mersun 2.0diesel ja hydraulikat niistä mitä sattuu olemaan käsillä. jotain otetaan valmet d20 trukista mitä voi kohtuudella soveltaa..
|
|
|
Post by janappa on Sept 17, 2015 21:12:17 GMT 4
|
|
|
Post by janappa on Sept 17, 2015 21:36:16 GMT 4
näkyykö nuo kuvat muille? tarvis jotaki tietoa kyseisistä osista kun itse ei ossaa vissiin etsiä googlesta mikä tuo pumppu oikeesti on, ja mikä tuo jäätävän kokoinen trw moottori on. ostin tuon projektin palstalaiselta joka erinäisistä syistä luopui projektistä. mielestäni osakasan hinta oli kohtuullinen vaikka en näistä vielä paljon ymmärräkkään....
|
|