Ari
Junior Member
|
Post by Ari on May 18, 2020 0:18:17 GMT 4
Puuhasin rototilt henkisen kauhanpyörittäjän kaivuriin (Kiinasta hankittu traktorikaivuri, samaa tyyppiä kun IKHn myymä, pykälää isompi vaan) joka naitettu itetehtyyn nelikkoalustaan. Kääntökehän tilasin samastamaasta, nähtäväksi jää kestääkö.
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on May 18, 2020 18:08:51 GMT 4
No nyt on kyllä viimesenpäälle hieno. Laitahan lisää tietoa ja kuvia projektista
|
|
|
Post by anttvirt on May 18, 2020 22:42:06 GMT 4
Mitä tuollainen kääntökehä maksaa? Ja oliko tietoa millaisia murtovoimia tuo kestää vai aattelitko tehdä kestotestin itse...
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on May 18, 2020 22:52:51 GMT 4
Mitä tuollainen kääntökehä maksaa? Ja oliko tietoa millaisia murtovoimia tuo kestää vai aattelitko tehdä kestotestin itse... Kääntökehä kotiovelle 300€. En nyt muista paljonko kesti mutta sen verran oli että ajattelin olla rohkea ja kokeilla. Ja jos kiviä tarvii irrottaa niin tiputan pois välistä, ei oo monen minuutin homma. Jos nyt perus maan lapioinnin kestäisi. Mitoiltaan tuo mun vekotus samaa kaliiberia kuin pienimmät kaupalliset on.
|
|
|
Post by anttvirt on May 19, 2020 20:39:17 GMT 4
Oispa tuollainen mukava, varsinkin rakennuksen vieriä täytellessä.. Vähän luulen ettei taida kestää ~8t koneessa. Mutta laittele viestiä miten pelaa josko sitä itselle vaikka pykälää isomman laittaisi. Onko tuo sun noita aurinkopaneelin pyörittäjiä vai joku muu?
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on May 19, 2020 23:03:53 GMT 4
Oispa tuollainen mukava, varsinkin rakennuksen vieriä täytellessä.. Vähän luulen ettei taida kestää ~8t koneessa. Mutta laittele viestiä miten pelaa josko sitä itselle vaikka pykälää isomman laittaisi. Onko tuo sun noita aurinkopaneelin pyörittäjiä vai joku muu? Tuollainen paneelin pyörittäjä on. Oma kone on max 2.5t telakoneen luokkaa voimiltaan :-) Noitahan on aika isojakin. Itse päädyin tuohon painon ja korkeuden takia. Tällä sain painon koko rakennelmalle noin 60 kg ja tappivälin korkeussuunnassa 260 mm.
|
|
|
Post by anttvirt on May 19, 2020 23:17:12 GMT 4
Oispa tuollainen mukava, varsinkin rakennuksen vieriä täytellessä.. Vähän luulen ettei taida kestää ~8t koneessa. Mutta laittele viestiä miten pelaa josko sitä itselle vaikka pykälää isomman laittaisi. Onko tuo sun noita aurinkopaneelin pyörittäjiä vai joku muu? Tuollainen paneelin pyörittäjä on. Oma kone on max 2.5t telakoneen luokkaa voimiltaan :-) Noitahan on aika isojakin. Itse päädyin tuohon painon ja korkeuden takia. Tällä sain painon koko rakennelmalle noin 60 kg ja tappivälin korkeussuunnassa 260 mm. Onhan noita tuo se9 vois olla vielä ok.. mulla kallistuva liitin niin tekisin kiinnikkeiden väliin niin että saa helposti paiskottua pois. Tyyliin marttiinin pyörittäjä. Helposti noissa korkeus vaan kasvaa ja murtovoima vähenee. koneporssi.com/tyokoneet-2/irrotettava-pyorittaja-marttiinilta/
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on May 20, 2020 16:20:12 GMT 4
Tuollainen paneelin pyörittäjä on. Oma kone on max 2.5t telakoneen luokkaa voimiltaan :-) Noitahan on aika isojakin. Itse päädyin tuohon painon ja korkeuden takia. Tällä sain painon koko rakennelmalle noin 60 kg ja tappivälin korkeussuunnassa 260 mm. Onhan noita tuo se9 vois olla vielä ok.. mulla kallistuva liitin niin tekisin kiinnikkeiden väliin niin että saa helposti paiskottua pois. Tyyliin marttiinin pyörittäjä. Helposti noissa korkeus vaan kasvaa ja murtovoima vähenee. koneporssi.com/tyokoneet-2/irrotettava-pyorittaja-marttiinilta/Joo, tuollainen olisi hyvä mutta tulee nopeasti korkeutta niin, että pienemmässä koneessa loppuu potku. Isommassa helpompi tehdä. Mulla tuosta tuo SE7, noitahan on eri valmistajilla kiina pullollaan. Sellainen ero aitoon tilttiin verrattuna, että tätä ei uskalla upottaa veden alle :-) ei nimittäin ole mitään tiivistystä. Ohjauksen tein niin, että laitoin sarjanipalla muiden lohkojen kanssa jonoon 2 karaisen sähköventtiilin ja ihan napeilla käyttö. Toimii yllättävän hyvin, ei nyt ihan propoluokkaa mutta saa kahvoista kuitenkin käytettyä. Kohtuullinen työ oli mallintaa 3Dllä ensin, että sai haluamansa mitat ja vähän tuli kestävyyttäkin mietittyä. SItten vaan laserilta palikat ja Kemppi kuumaksi
|
|
jupee
New Member
|
Post by jupee on Aug 5, 2020 22:43:03 GMT 4
Hommasitko tuon laakerin mitä kautta ja miltä myyjältä / firmalta ja millä kuljetuksella laakeri tuli?
Kyselin itsekkin hintoja tuollaiselle laakerille Alibaban kautta uselta eri myyjältä ja pelkkä lentorahti (EMS, DHL tms). maksaa tuollaiselle lähetykselle jo n. 250 USD. Kysyin myös mahdollisuutta lähettää merikuljetuksena, mutta kukaan myyjä ei siihen suostunut lähetyksen katoamisvaaraan vedoten.
|
|
Ari
Junior Member
|
Post by Ari on Aug 6, 2020 23:30:46 GMT 4
Hommasitko tuon laakerin mitä kautta ja miltä myyjältä / firmalta ja millä kuljetuksella laakeri tuli? Kyselin itsekkin hintoja tuollaiselle laakerille Alibaban kautta uselta eri myyjältä ja pelkkä lentorahti (EMS, DHL tms). maksaa tuollaiselle lähetykselle jo n. 250 USD. Kysyin myös mahdollisuutta lähettää merikuljetuksena, mutta kukaan myyjä ei siihen suostunut lähetyksen katoamisvaaraan vedoten. Kysyin Alibaban kautta muutamista tarjoukset ja maksoi lopuksi joku 500€ rahteineen sis tullit yms. Rahti oli 170 dollaria. Muistin hinnan väärin mitä tuonne aikaisemmin laitoin, tarkistin tilauksesta. Firma mistä ostin oli www.slew-bearing.comMerikuljetus ei kannata näin pienelle
|
|