|
Post by kovalainen on Feb 15, 2007 18:36:14 GMT 4
Suunnitteilla ollu asentaa kelkan moottoria mikroautoon. samaan tyyliin mitä muiden härveleissä se musta mikroauto turbolla. Mutta itse jätän turpon pois kun ei oo kokemusta 2t turboista, ilmeisesti vaikeampaa turpottaa 2t mitä 4t? Olen ajatellut jotain 500cc 2t vesijäähdytteistä moottoria. tai sitten ilmajäähdytteistä mutta tuleeko lämpö ongelmia? Entäs onko koko ja paino ongelma jos asentaa koneen vakio paikalle eli siihen sivuun vai onko ajettavuus jo huono kun suurin osa painosta toisella laidalla taakse se ei taida mahtua semminkään? Mutta kun runkokin on suunnitteilla ite tehdä niin voihan tehdä hieman isomman, mutta tarkoitus oisi että pysyttäisiin noin suurinpiirtein mikroauton koossa. Entäpäs sitten kun olisi tarkoitus tehdä sellainen että pystyy ajamaan sorallakin, ajattelin että isommilla renkailla, sellaiset pien kuormaajan renkaat, n.10", pitäiskö sitten jo olla jonkunlaista jousitusta? Paljon pitäisi olla taka-akselin vahvuus että kestäisi painon ja tehon? Ja tuleeko pelkällä takajarrulla toimeen vai pitäisikö eteenki laittaa pienet levyt. Niin ja jos ei tullu selväksi kaiken yritän tehdä itse, sorvaaminen ja muut työstöt onnistuu, mutta en tietenkään esim. mitään jarrumekanismeja ala ite värkkään, niitä kun saa halvalla kolari pyöristä tms. Kiitos vastauksista, jos joku nyt viitsii vaivautua.
|
|
|
Post by speedster on Feb 15, 2007 23:54:12 GMT 4
|
|
|
Post by kovalainen on Feb 16, 2007 0:10:57 GMT 4
hmm. vieläköhän mahtaa löytyä jostain päin nettiä kuvia siitä mustasta 500cc turbo mikroautosta? ainakaan härvelit sivuilla ei ole kuin se yksi pieni kuva. kaikki varmasti tietää mistä puhun
|
|
|
Post by Tuoppi on Feb 16, 2007 21:33:47 GMT 4
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Feb 16, 2007 21:39:04 GMT 4
ei oo itelläni kyllä kokemusta mikroautoista eikä semmosen rakentamisesta mutta kun rungon itse rakennat niin suosittelen että laitat moottorin taakse ja suurin piirtein keskelle jousia siihen ei kyllä minusta välttämättä tarvitse jos et mitään monttu vehettä siitä aio tehdä www.edge.au.com/customerbuggies.htm tuolta löytyy jotain todella yksinkertaisia mikroauton tapaisia
|
|
|
Post by kovalainen on Feb 17, 2007 0:38:56 GMT 4
kyllä luettu on aikoinaan mutta olikin nyt vähän hukassa, ei muistanutkaan miten kova peli tuo oli. kiitti taneli kullan arvoisesta linkistä, vaikkei pahemmin mikroautoja näkynytkään mutta hienoja kulkineita, enkä mitään monttu vehettä ole tarkoitus tehä, vaikka sellainenki olisi kiva ;D kuhan vaan pystyy pitämään hauskaa sorallakin eikä pelkällä asfaltilla, kun tuota asfalttia ei pahemmin maaseudulla ole. Jos koneen laittaa taakse niin minusta se menettää sen "mikroautomaisuuden" se olisi tärkeää. muutenhan olis sama tehdä buggy kunnon joustovaralla.
|
|
|
Post by jj on Feb 23, 2007 23:59:16 GMT 4
nois kelkan kone jutuis ei oo mitää järkee jos sillä meinaa radalla ajaa ja PÄRJÄTÄ muille!! toi on vähän jokamieles huono radal ku siin on ihan liikaa tehoja suunnilleen semmosta et pyörähdät joka mutkasta ku lähtee sutiin ja ku suoralle lähtee ni kumi palaa NOTTA RISTUS!! itel on 100cc yamahan mikroauton koneel oleva tonykart ja vihdin pääsuoral meni satasen niil väleil ja kovempaa ei uskaltanu et semmosen ostat ni varmaan menee niin lujaa et on paskat housussa ;D
|
|
|
Post by kovalainen on Feb 24, 2007 22:59:48 GMT 4
^^ Ei oo ollut missään vaiheessa tarkotus pärjätä muille, eikä täällä rataakaan taida olla kuin 100km päässä lähin. Siitäkin olen varma että 100cc kone riittäisi hyvin minun leikkeihin . Mutta mikroauton omasta koneesta tehty on liian "tavallinen". Ja lisäksi tämä häiriintynyt mieli on sellainen että haluua tehdä ite ja harrastaa kyseisillä vehkeillä, eikä ostaa valmista. Onko mikroautoissa istuin ja ratti keskellä vai hieman toisessa reunassa? Katsoin jostakin lehestä joitain kuvia niin näytti siltä että olisivat olleet hieman toisessa laidassa. Tällä tavallahan saisi koneelle enemmäm tilaa ja painon kutakuinkin keskelle.
|
|
Marko
Junior Member
Tikua putkeen!!!
|
Post by Marko on Feb 27, 2007 19:16:46 GMT 4
Soralla ajettaessa jousitus on aikalailla ehdoton juttu.
|
|
tenab
New Member
|
Post by tenab on Mar 4, 2007 17:42:20 GMT 4
dodih, nyt ollaan jo rekisteröidyttykin. Taitaa olla järkevintä rakentaa buggy, www.edge.au.com/buggies_sidewinder.htm tälläista olen miettiny, kyllä se kelkan kone tätäkin liikuttaa. Jouset ja iskarit saanee kelkasta.
|
|