|
Post by Miikka4x4 on Dec 17, 2005 3:16:33 GMT 4
Iltoja, oon rakentamassa nelivetoista mönkijää datsun 100A:n litrasella myllyllä ja nelivetosunnyn perillä kummassakin päässä. Raideleveydeksi suunitellut n. 100-120cm ja akseliväliksi alle 1,5m. Datsunin vaihelaatikosta tasauspyörästö lukkoon ja samoin taka-akselilta. Erillisjousitus joka nurkkaan ja mahdollisimman pitkillä tukivarsilla, maavaratavoite 30-40cm. Renkaiksi oikeat mönkijän renkaat kesäksi viimeistään, vähintään 26 tuumaset. Kardaanin pätkät alkaa jo olla valmiit Eteen tulee 100A:n navat ja jarrut keveytensä ja pienuuden takia, sopii 12" vanteen sisään. Taakse ehkä nuo nelivetosunnyn takanavat, ne on kyllä aikapainavat mutta ehkä niitä vois vähän keventää, mutta mitä ootte mieltä kestäskö takana semmoiset laipalliset valurautarunkoiset laakerit, vaikka kaksi puolellaan? Tässä ensimmäinen hahmotelma syksyltä ;D personal.inet.fi/cool/amis/suunittelu2.jpgBTW. Taisto, millon hyväksyt jäseneksi?
|
|
|
Post by Miikka4x4 on Dec 17, 2005 3:27:05 GMT 4
Vois vielä muistaa sulkea image taginkin
|
|
|
Post by Taisto on Dec 17, 2005 22:49:51 GMT 4
Jäseneksi pääsee automaattisesti rekisteröitymällä foorumiin. Tervetuloa vaan!
P.S tarkista välitykset noista peristä varmuuden vuoksi, sillä niitä on saanut eri väleillä...
|
|
amis
Junior Member
|
Post by amis on Dec 17, 2005 23:53:36 GMT 4
Noissahan on aivan v*tun hyvä rakentelupohja 4wd härvelille... Sopivan keveitä, jos vertaa esim. maasturin osiin..
|
|
|
Post by Miikka4wd on Dec 17, 2005 23:56:23 GMT 4
Tulee vain tuommoinen sen jälkeen kun on syöttänyt aktivointikoodin? Nuo perät on samoilla välityksillä, vm. 88 NELIVETO sunnystä kumpikin ja niissä on vaihelaatikossa/jakolaatikossa/perässä samat välitykset vuosimallista riippumatta.
|
|
|
Post by Miikka4wd on Dec 18, 2005 0:02:12 GMT 4
Noissahan on aivan v*tun hyvä rakentelupohja 4wd härvelille... Sopivan keveitä, jos vertaa esim. maasturin osiin.. Niin on, painoksi olen arvioinut jotakin 350-450kg koko systeemille. kone ja loota n. 120kg, perät n. 50kg, runko jotain päälle 100kg ehkä
|
|
|
Post by Tuoppo on Dec 18, 2005 0:21:29 GMT 4
Tulee vain tuommoinen sen jälkeen kun on syöttänyt aktivointikoodin? Joo mullakin tulee toi sama juttu kun olen yrittänyt kirjautua.
|
|
|
Post by Taisto on Dec 18, 2005 0:28:54 GMT 4
Tulee vain tuommoinen sen jälkeen kun on syöttänyt aktivointikoodin? Joo mullakin tulee toi sama juttu kun olen yrittänyt kirjautua. Joo mun moka anteeksi! Tää foorumin uusimmassa päivityksessä näköjään minun pitää erikseen hyväksyä "jäsenet". Nyt oli parikymmentä nimeä listassa odottamassa. Asia pitäisi olla nyt kunnossa. Muuten... Noi perät näyttää samoilta kuin SSS-datsunin vastaavat... ja jos ovat samat niin Subaru Leonesta löytyy sama takaperä. Välejä on ainakin 3.7 ja 3.9. Mutta olet oikeassa-sunnys on ollut melko varmasti vain yhtä välitystä.
|
|
|
Post by Miikka on Dec 18, 2005 0:36:40 GMT 4
Niin ne onkin samat kuin Leonessa ja joissakin vanhemmissa datsuneissa. H160 siis Välitys noissa minun perissä on 3.7. Yhtä välitystä sunnyssä tosiaan, tuossa on tehtaan service manuaalit lattialla
|
|
|
Post by Tuoppi on Dec 18, 2005 2:05:07 GMT 4
Joo mullakin tulee toi sama juttu kun olen yrittänyt kirjautua. Joo mun moka anteeksi! Tää foorumin uusimmassa päivityksessä näköjään minun pitää erikseen hyväksyä "jäsenet". Nyt oli parikymmentä nimeä listassa odottamassa. Asia pitäisi olla nyt kunnossa. Nyt toimii hyvin.
|
|
|
Post by Jortikka on Dec 28, 2005 23:39:08 GMT 4
no smäy
|
|
|
Post by Miikka on Apr 12, 2006 2:16:53 GMT 4
|
|
|
Post by Miikka on Apr 15, 2006 17:30:21 GMT 4
|
|
amis
Junior Member
|
Post by amis on Apr 15, 2006 20:32:40 GMT 4
Eikö tosta ois saanu vielä lyhennettyä tota rakennetta pikkasen, ois ollu samaa kokoluokkaa kun oikeetkin mönkkärit, ei silti, hyvä se on noinkin ;D
|
|
|
Post by Miikka on Apr 16, 2006 16:05:19 GMT 4
Joo, sais siitä ehkä kymmenen viistoistasenttiä akseliväliä pois. Päätin kuitenkin tehdä hieman pitemmän niin ei tartte ihan kokonaan koneenpäällä istua kun nousee satula aika korkealle jo nytkin ja tuo sunnyn joustokardaaninpätkän sai helposti sovitettua tuohon ilman sorvia. Kuitenkin akseliväliksi tulee n. 170cm ja raideleveydeksi n. 120-130cm eli hieman isompi jokasuuntaan kuin oikea mönkiä, pitäs kuitenkin olla vielä kohtuullisissa mitoissa jos mehtäänkin meinaa mennä, eturenkaat vain kääntymään reilusti Taakse saa myös kuletus tilaa reilusti tarakalle. Ylimmääräisenä tuossa myös kelkan tankki ja penkki niin varmaan ne pistän tuohon, jos en tankiksi muuta keksi. Jostakin sitten tehdä hydrauliikkasäiliö ja boorivammanen valmetin hydrauliikkapumppu. Onpahan sitten hyrdauliikkakin valmiina kun jostain saa sopivia sylintereitä IKH:llä ois sitten 26x12-12 8-kankaiset traktorikuviolla olevat renkaat jotka olis haaveissa tuohon investoida.
|
|