|
Post by Tyhma on Apr 27, 2008 3:29:06 GMT 4
Nyt ehkä hiukan typerä kysymys: Miten mönkijän keula saadaan kääntymään? Olen yrittänyt katsella kuvia ja tietoa netistä vaan en ole sellaista kuvaa/juttua nähnyt mistä tuo kävisi ilmi enkä ole päässyt livenä tutkimaan tuota toimintaa.. Mielellään havainnollistavaa tekstiä ja kuva niin varmasti tulee asia ymmärretyksi ;D Tässä suunnittelen Suzuki PV:stä nelirenkaista mönkijää niin siksi tarvisin tietoa hiukan Anteeksi jos tälle on jo jokin topic minne kirjoittaa
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Apr 27, 2008 14:58:29 GMT 4
no itseasiassa ei ollenkaan tyhmä kysymys. Itsekin pohdintuota jonkin aikaa ennen kuin hoksasin, miten se oikeasti toimii. Tulihan sitä joskus kasilla tehtyä kolmi-renkainen fillari jossa oli ns. jäykkä etupää, eli eturenkaat kääntyivät akselin mukana, ja akseli oli hitsattu suoraan etuhaarukkaan kiinni. Ajettavuus oli noh.. mielenkiintoinen. Muistaakseni vielä myin häkkyrän rinnakkais luokkalaiselle kahdella kympillä. mutta enivei en minäkään oikein löytänyt havainnolistavaa kuvaa aiheesta. Joku jolla on kuvia tai taito selittää aisa luontevasti voisi kertoa asiasta.
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Apr 27, 2008 15:09:07 GMT 4
|
|
prefix
Junior Member
|
Post by prefix on Apr 27, 2008 16:19:03 GMT 4
siis ei ollu mönkijä vaan polkupyörä. Fillari = polkupyörä.
|
|
|
Post by Tyhma on Apr 27, 2008 18:16:25 GMT 4
Joo löysin itsekin yhden kuva jo mistä sen näki Rekisteröidynkin täne jo varulta koska varmaan tulevaisuudessakin tulee tarvittua jelppiä ja neuvoja, varsinkin jos joskus tuon projektin aloitan Pitää vain odottaa että saan jonkin hyväksynnän tänne enkä voi vielä kirjautua.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Apr 27, 2008 21:38:26 GMT 4
Taisto ja tuoppi saattaisi ehkä muistaa semmosen itse tehdyn mönkijän joka täällä joksus oli esittelyssä. Se oli tehty jonkin mopon? runkoon. Siitä oli semmonen video jossa ne kaverit ajeli sillä pellolla. Mistähän se löytys?
|
|
|
Post by miksutus on Apr 27, 2008 22:36:05 GMT 4
Tuossa oliko se toisella sivulla niin oli PV:n runkoon aloitettu tekemään mönkijää Monkeyn koneella, mutta se ei tainnut olla valmis tai ainakaan ei ollut kuvia tai mitään Ainiin ja minä nyt olen siis tuo tyhma, eli saitte uuden henkilön joukkoonne häiritsemään ;D
|
|
|
Post by Tuoppi on Apr 28, 2008 22:27:54 GMT 4
|
|
|
Post by miksutus on Apr 29, 2008 1:08:56 GMT 4
Kiitän tuosta linkistä!
|
|
|