|
Post by punaparooni on Oct 28, 2008 21:30:32 GMT 4
Olis tekeillä keskimoottoriputkis etuvetoisesta volvo 460stä(1,8 turbo välijäähdyttimellä). Eli putkiautoa on tarkoitus rakentaa vaiheissa, ja volvosta yritän hyödyntää niin paljo osia kuin mahdollista, ensi vaan saada toimimaan ja sitte ku aikaa ja rahaa löytyy parannella ja virittää. auto on purettu ja etupään irti laikkaaminen aloitettu. ja nyt ennen rungon suunnittelua haluaisin tietää millasia akselivälejä teidän putkiksissa on? ja millainen se on ajaa sillä akselivälillä? ja mitä etuakselia suosittelette? itsellä olis ollu volvo 142sen akseli mutta menin tyhmyyksissäni myymään sen kuplan akselia olen nähny monen käyttäneen ja myös muita ideoita/kommentteja noiden kysymyksien lisäksi saa antaa Kiitoksia kaikille vastaajille etukäteen.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 28, 2008 23:32:53 GMT 4
elikkäs pari perusasiaa: etupäähän kannattaa koittaa saada mahdollisimman paljon painoa. en siis tarkoita että sinne pitäisi mitään 50litran pensatankkeja ahtamaan vaan että vaikka just kuplan akseli eteen, ja lisäksi jarrutehostin, pensatankki, akku ja mahdollinen sammutin. voit myös kokeilla volvon etupään kallistamista eteenpäin. itse autosta kannattaa tehdä mahdollisimman lyhyt siis joku 2,5-3 metrinen akseliväli täytyypi mitata huomenna... etujousitus kannattaa huomioida ajotavan mukaan (pelto, maantie, monttu) mutta vilkaise ihmeessä miun putkistopiccia
|
|
|
Post by hornetti on Oct 29, 2008 1:15:31 GMT 4
Juu, tästä voikin tulla melko jännä projekti.. Eiköhän tuommosesta volvon pannusta saa turbolla melkosesti hummaa jo ihan pienellä virityksellä. Isompaa välijäähdytintä kehiin ja turbosta paineet kuntoon ja dumppi pelaan niin johan mennään. Mutta tämän varmaan taisto tai tuoppi siirtää esittelyihin kö?
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 30, 2008 22:34:07 GMT 4
joo...siis... mulla tais tulla pieni heitto tuossa mittauksessa... eli oman kikottimen akseliväli on 2300 milliä, eli laiskoille/tyhmille tms... 2,3metriä
|
|
|
Post by heppuli on Nov 12, 2008 19:27:43 GMT 4
Mites tämä edistyny?
|
|