Devil
Full Member
|
Post by Devil on Dec 8, 2008 20:35:23 GMT 4
noni. meikäläinen alistuu kysymään tälläistäkin. eli mitä tarvii tehdä, ja miten muuttaa pystyakseli b&s moottori vaaka-akseliseksi? sitten vielä semmosta, et pystyykö sitä kaasun tasoitinta hyödyntämään enään tämän jälkeen viisasastakaa tyhmää ;D kiitos
|
|
|
Post by heppuli on Dec 8, 2008 22:44:32 GMT 4
nooh kauhojaa ei omasta mielestä tarvitse laittaa jos akseli on vaaka-asennossa.Laittaa sylinteri hieman normaalia vaaka-asentompaan eli kääntää sitä ) sylinteriIII ) ) Jotenki noin eli alas pän ja sitten kurkkii sen öljy rajan sopivaksi:D sitten siinä asennossa se on suunniteltu käännettäväksi niin sitten tueta ja kehikon härveliin ja kone kiinni....
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Dec 8, 2008 23:11:23 GMT 4
no tota mä ite funtsin kans öljynkulkusysteemissä. et kallistaa konetta yhden pultin varassa. oman insinööri-isän kupoliin vaan ei taho välillä mennä... mutta tuo kaasari on ongelmana. tein siihen jonkun prototyyppi-imukaulan, mutta siittä ei tullut hyvä. laitoin kaasarin päähän palan kutistesukkaa, sitten hydrauliputkea. se klemmareilla kiinni vesiletkun pätkään niin a-vot.
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 9, 2008 11:50:46 GMT 4
Moottoria ei kannata käytää auki kääntämistä varten. Eli jättäkää kaikki mitä kampikammiossa on paikalleen, että kammioon muodostuu kunnollinen öljysumu moottorin käydessä. Imukaula varmaan helpoiten tulee saman kokosesta putkesta, vaihtaa vain entisen paikalle ja lyö vasaralla lommon kylkeen(alkuperäisessäkin on). Mulla oli jossakin rojektissa pakoaukko ylöspäin 45 asteen kulmassa.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Dec 9, 2008 18:02:44 GMT 4
mulla on siinä koneen kyljessä semmonen 22-24mm kokoinen lyhyt putkenpätkä. tarkoittaaks se sitten sitä, että mä joudun hitsaamaan siihen jonkin jatkoputken vai siinä on mulla vain tiellä sen kaasuntasoitinsysteemin vipuhommeli, sen voi vissiinkin ottaa pois? kun sitä mekanismia ei enään sit pysty hyödyntämään mun käsittääkseni
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 10, 2008 15:12:32 GMT 4
Hankala on kaasuntasoitinta hyödyntää(toimivasti, luotettavasti), joten olen vain jättänyt sen pois käytöstä(vapaasti heilumaan). Se 22-24mm:n putkenpätkä, jota kuvailit, on käsittääkseni juuri se imukaula. Nyt täytyy ottaa puhallinkoppa pois, sen jälkeen avautuu näkymä, jossa tämä putki kulkee sytytyspuolan tautta. Löysää puolaa sen verran, että putki mahtuu sen takaa tulemaan pois; se on alumiinipalikassa(sylinterin imuaukon päällä)tiukkasovitteella kiinni. Sen jälkeen korvataan alkuperäinen lyhyt uudella pitkällä putkella. Jos nyt ymmärsit.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Dec 10, 2008 19:37:23 GMT 4
jep. tein tänään imukaulan. hommaan käytin 25millistä hydrauliputkea, joka oli sisältä 21millistä. iskän työpaikalla sittäen prässäilin putkea pienemmäksi. niin paljon, että sisähalkaisija oli 19mm. sitten otin 21millistä putkea jostain erään tutun romulootasta, ja se sitten sorvailtiin 19milliseksi. jätimme tuåhån putkeen pienen vanteen keskelle, että on sitten helpompi hitsata nippuun. tajusin kyllä humppis ohojeesi, mutta en pystynyt hyödyntämään enää. se vielä kiinnostaísi tietää, että miten putken saa tiiviisti kiinni kaasariin.
|
|
|
Post by heppuli on Dec 10, 2008 20:07:24 GMT 4
Sähkö teippiä muutama terävä kiekka ja katkastuun päähän tippa pikaliimaa niin kullä pysyy säällä kuin säällä...
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Dec 11, 2008 10:15:17 GMT 4
ja mitähän humppis on mieltä tästä asiasta? mä ainakin tein tiivisteliimasta ja laakerilukitteesta coctailin siihen ympärille
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 11, 2008 11:49:03 GMT 4
Kaasuttimessa on o-rengas, joka tiivistyy kaulan ympärille. Toimii, jos kaasutin on todella lujassa kiinnityksistään, mutta jos heiluu vähänkään, niin liitos vuotaa. Muovirunkoisissa kaasuttimissa myös tuo muovi tahtoo murtua siltä kohtaa. Että kaasaria kunnolla kiinni, tai tiiviste-/kumi-/epoksiliimaa tai hartsia, mitä ikinä. Minä en käyttäny mi9tään, mutta silloin liitos vuotaa, moottoriin menee liikaa ilmaa, neulaa joutuu säätämään isommalle, seos on epätasainen tai liian laiha, jolloin moottori käy huonosti.
|
|