juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Nov 4, 2009 13:30:32 GMT 4
Laurilanromu keminmaassa. Sieltä se savenmaakin on telansa tainnut hakea. Ja suosittelen ettet mene levittämään niitä periä koska se aiheuttaa vain turhaa rasitusta.
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 4, 2009 13:31:45 GMT 4
Laurilan romu. Savenmaallakin on, mutta hinta x2. Halpoja asioita ei ole olemassa.
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 4, 2009 13:32:13 GMT 4
Jaahas. Samaan aikaan vastaukset.
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Nov 17, 2009 22:34:38 GMT 4
Noniin, nyt kun tuo Jani kävi katselemassa tuota härveliä sieltä koneistuspuolelta niin piti laittaa hihat heilumaan. Olen saanut kyhättyä konepellin, katon, ohjaamon vahvikkeet, siirrettyä kaasun ja sammuttimen sisälle ja siihen se 3 viikkoa sitten onkin mennyt, suurin osa ajasta on tullut tapeltua viallisten työkalujen kanssa mm. migin langanssyöttö temppuilee, migin pistoolissa vääriä osia, plasma pelaa 10mm pätkissä, yksi akkuporakoneen akku pimeänä, härvelistä pakki sileäksi ja vaikka mitä muuta, loppuu härvelifoorumilta tila jos alan kaikki ongelmat luetteleen. www.aijaa.com/v.php?i=5276847.jpgwww.aijaa.com/v.php?i=5276861.jpg
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 18, 2009 0:36:19 GMT 4
Unohit kaksi särkynyttä vannesahaa ja viisi hampaatonta terää viikossa.
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Nov 18, 2009 13:20:09 GMT 4
Ja noista teristä en ole särkenyt yhtäkään... Mutta unohdin myös 2 rikkinäistä porakoneen akkua ja ilmeisesti rikkinäisen laturin. Myös pari kaasuletkun pikaliitinta, tigin kaasusuutinta, ja puolikiloa kärjettömiä poraruuveja pitäisi listata listaan. Mutta jos alan kaikki hajonneet tavarat laittamaan listaan niin sitä voisi pitää jo spämminä Menee koko serveri tukkoon ja näppäimistö kuluu puhki.
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Nov 23, 2009 17:30:34 GMT 4
|
|
|
Post by paulig on Nov 28, 2009 17:09:29 GMT 4
Mulla olis kans datsun odottamassa uuden elämän alkua härvelin olomuodossa, siispä kysynkin, miten siististi sait purettua kopin pois rungon päältä? Eli jääkö jäljelle käyttökelpoinen runko, jota lähtisin sitten muokkamaan...? Tietysti riippuu yksilöstä, mutta miten sulla?
Ja tuosta kardaanin lyhentämisestä, kannattaako lyhentää vai korvata jollain muulla patentilla?
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Nov 29, 2009 22:30:31 GMT 4
Koppi lähti puukkosahalla, sahailin ensiksi katon pois, ja sitten pilkoin osakerrallaan loppuauton. Runko on vähän heiveröinen telahärvelin rungoksi, mulle sattui yksilö mikä oli peltiosiltaan aivan sökönä, mutta runko oli ehjänä, siispä käytin rungosta vain sen pätkän mihin moottori ja vaihdelaatikko kiinnittyy, ja nostin sen härvelin omanrungon päälle. Ja vaikka sitä runkoa vahvistaisi se on vähän hankalan mallinen telahärvelin rungoksi koska se levenee ja kapenee ja korkeutuu ja madaltuu vähän missä sattuu.
Kardaanin lyhennystä kotikonstein en suosittele kuin hätätilanteessa. Jos löytää jostain putken joka on joko sopiva sinne kardaaniputken sisäpuolelle, tai ulkopuolelle niin se lyhennys voisi ehkä jopa onnistua, mutta jos tekee homman niinkuin minä, eli kaivelee nurkista putkea mikä on 5mm liian isoa ja hitsaa sen silmämääräisesti kohdilleen niin ei siitä oikein tule mitään, mutta kyllähän se minun vähäiset ajot on kestänyt.
|
|
|
Post by paulig on Nov 29, 2009 22:46:25 GMT 4
Koppi lähti puukkosahalla, sahailin ensiksi katon pois, ja sitten pilkoin osakerrallaan loppuauton. Runko on vähän heiveröinen telahärvelin rungoksi, mulle sattui yksilö mikä oli peltiosiltaan aivan sökönä, mutta runko oli ehjänä, siispä käytin rungosta vain sen pätkän mihin moottori ja vaihdelaatikko kiinnittyy, ja nostin sen härvelin omanrungon päälle. Ja vaikka sitä runkoa vahvistaisi se on vähän hankalan mallinen telahärvelin rungoksi koska se levenee ja kapenee ja korkeutuu ja madaltuu vähän missä sattuu. Kardaanin lyhennystä kotikonstein en suosittele kuin hätätilanteessa. Jos löytää jostain putken joka on joko sopiva sinne kardaaniputken sisäpuolelle, tai ulkopuolelle niin se lyhennys voisi ehkä jopa onnistua, mutta jos tekee homman niinkuin minä, eli kaivelee nurkista putkea mikä on 5mm liian isoa ja hitsaa sen silmämääräisesti kohdilleen niin ei siitä oikein tule mitään, mutta kyllähän se minun vähäiset ajot on kestänyt. Itse kans suunnittelin rungon katkaisemista siitä vaihdelaatikon kohdalta, ja peräosan uudelleen rakentamista. Itse en telahärveliä ole kyllä tekemässä... Mitä suosittelet sen kardaanin kanssa tehtäväksi? Jos haluaa siis kestävän ratkaisun? Paljonko muuten maksoit tuosta datsunista?
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Nov 30, 2009 1:34:46 GMT 4
Jos härvelistä tulee lähellekkään saman painoinen kuin datsuni niin eiköhän sitä runkoa voisi vähänkään käytellä, parhaiten tiedät kun purat sen kopin pois päältä ja katsot itse.
Hommaa kardaanin jatkamiseen oikean kokoista putkea tai korvaa koko kardaani traktorin nivelakselilla. 25€
|
|
|
Post by paulig on Nov 30, 2009 20:00:00 GMT 4
Jos härvelistä tulee lähellekkään saman painoinen kuin datsuni niin eiköhän sitä runkoa voisi vähänkään käytellä, parhaiten tiedät kun purat sen kopin pois päältä ja katsot itse. Hommaa kardaanin jatkamiseen oikean kokoista putkea tai korvaa koko kardaani traktorin nivelakselilla. 25€ Tuo nivelakseli kävi mullakin mielessä, ja voip olla, että sellaisella korvaan. Saapa nyt nähdä yleensä raaskinko datsunia tähän käyttää, kun sattuu olemaan pyöreälamppuista mallia, ja toisaalta haluan sen säilyttää sellaisenaan, vaikka onkin täysi ruosteläjä... Yks etuveto nissan olis tarjolla sen tilalle Voe olla että nissani pääsee elintenluovutukseen... tuleepa takapainoisempi.
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Jul 13, 2010 0:55:51 GMT 4
Nyt on talven ja kesän hiljaiselon jälkeen alkanut taas härvelin rakentaminen kiinnostamaan, mitään en ole kyllä härvelille tehnyt, siellä se on koko talven seissyt rikkinäisen perämurikan/vetoakselin kanssa hallin pihassa odottamassa että sen omistaja inspiroituu, noh, erään telkkarin autoohjelman yhteydenotosta innostuneena päätin ottaa itseäni niskasta kiinni ja laittaa härvelin "ajokuntoon 2011" kampanjan pystyyn, kiikarissa on tällä hetkellä hydrauliveto, komponenteiksi olisi tulossa järeintä tavaraa mitä tällä foorumilla ollaan koskaan nähty/tullaan näkemään Eli danfossin 500cm^3/ ajomoottorit, ja 220l tuottava hydrecon hammaspyörä pumppu, joiden pitäisi riittää lyömään vanha lousku nissani niin polvilleen ettei se sieltä tule ikinä nousemaan. Vetotehoa tulee olemaan "melko" järkyttävät määrät 1300nm /tela eli sen pitäisi riittää ainakin näin alkuun, mutta jos alkaa tuntumaan että tarvitsee lisää voimaa niin diesel moottorin järeämpään vaihtamisella saadaan tehot nostettua melkein 2000nm, siis hydrauliikasta ei tule potku loppumaan vaan "voimakone" käy pieneksi, tarjolla olisi kyllä 700-800hevosvoiman v12 detroit diesel mutta se menisi jo turhaksi prameiluksi ;D Noh, todellisuudessa joudun rajoittamaan paineita ja tuottoa käyttämällä pumppua pienemmillä kierroksilla, koska ei se datsunin 70 joskus ollutta hevosvoimaa jaksa mitenkään nuin järeitä kamppeita pyörittää. Rahaahan projektiin menee aivan järkyttävästi, mutta käyttöominaisuudet toivottavasti korjaavat sen, enää ei käryä kytkin tai lopu teho kun menee risuja telan väliin Myöskin latuhöylä ja hajonneiden/kiinnijääneiden kelkkojen veto voisi tulevaisuudessa kuulua toimenkuvaan, tuskin on tulossa niinvaikeaa lumitalvea että härveli ei siitä selviäisi, maavaraa on tulevien muutosten jälkeen noin 35cm ja telan pitäisi leikiten kiivetä vähintään 60-70cm penkan päälle joten hauska kampe on kaikenkaikkiaan tulossa.
|
|
|
Post by valtteriterri on Jul 13, 2010 17:32:57 GMT 4
Moro mielenkiinolla seurataan koneesi rakennusta,itsellä vastaava projekti menossa,danfossin 630 cm3 moottorit,70 l pumppu / 1000 r ja wv:n 1,6l diisseli , noi pitäs saada sovitettua Terrin runkoon , osa jo onkin paikoillaan.
laitappa kuvia projktistasi kun edistyy
|
|
juh44
Junior Member
|
Post by juh44 on Jul 17, 2010 14:53:36 GMT 4
Ostimpas nyt ne hydraulimoottorit, sauer-danfoss omv 500 ja pumppukin on varattu, se odottaa vain tilin tuloa, nykyinen tili taisi mennä täysin auton laittelemiseen, kohta on vanha 940 volvon louskukin hieno, 35mm madaltava alusta, uudet etuiskunvaimentimet, iskarien suojakumit, 17 tuumaset volvon ärrävanteet, 225/45 kumit, jarrusatulat ja levyt maaleihin, kotelot massoihin, kitinänvaimennuslevyt jarruihin ja pientä "ruoste" korjausta (maali kuplinut).
|
|