|
Post by Jussis on Apr 7, 2009 21:11:33 GMT 4
Joo eli tarkoituksena olis rakennella jonkin näköinen yleiskäyttöinen telahärveli. Onko tietoa mistä kaikkialta noita teloja ja vetopyöriä saisi suht edulliseen hintaan. www.savenmaa.fi on ainoa kauppa minkä olen löytänyt netistä.
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Apr 7, 2009 22:21:11 GMT 4
riippuu koosta...pystyyhän sen itekki tekemään jossei passelia löyvy...
|
|
|
Post by Humppamies on Apr 7, 2009 23:54:07 GMT 4
Laurilan romu Keminmaassa. Sieltä saa koko telaston kerralla ja ovat halvempia paljon kuin Savenmaalla.
|
|
|
Post by Jussis on Apr 8, 2009 0:19:19 GMT 4
Joo aluksi ajattelin tehdä traktorin renkaasta, mutta tätä foorumia selaillessa olen todennut että huomattavasti parempi joskin hieman hintavampi vaihtoehto on nuo pankun telat.
Sinänsä ei ole telan koolla muuten väliä, sovitetaan sitten loppu kone telojen mukaan. Pankun teloilla ratkeaisi vain nuo telan päältä putoamis ongelmat heti kerrasta.
Tahtoo vain nuo kaikki teloja myyvat liikkeet olla vähä liian pohjoisessa, sen verran harvoin tulee lähdettyä Vaasaa korkeammalle
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Apr 8, 2009 19:31:52 GMT 4
ei se päältä lähe jos tekee nii että laittaa vaikkapa järeetä ketjua kahen puolen sinne kumin sisään ja poikki rauvat kumiin ja hampikkailla veto ketjuista...ikh:lla oli muistaakseni melko järeitäki ketjuja...esim kuljetinhihnojen ketjut on aika järeetä tekoo...
|
|
|
Post by Humppamies on Apr 8, 2009 23:12:13 GMT 4
Ja veto eteen. Silloin löysä tela sijoittuu telan ala- eikä yläpuolelle.
|
|
|
Post by heppuli on Nov 12, 2009 19:27:05 GMT 4
Mites tuota kun olen kuullut että jyväskylässä nuita pankkuja purkavat,mutta en ole saanut selville mihin ne telat ja vetpyörät joutuu sieltä?
|
|
sepi
New Member
|
Post by sepi on Nov 29, 2009 16:58:08 GMT 4
niin mistähän näitä teloja vielä löytyisi kohtuulliseen hintaan muualtakuin savenmaasta, näkyy olevan aika kalliit ja ihan törkeät postikulut, tietääkö kukaan?
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 29, 2009 21:59:07 GMT 4
Laurilan romu Keminmaassa. Sieltä saa koko telaston kerralla ja ovat halvempia paljon kuin Savenmaalla.
|
|