|
Post by supercross on Dec 4, 2007 15:46:48 GMT 4
saisko hihnapyöriä ja hihnaa 20eurolla??:DD
|
|
|
Post by hornetti on Dec 4, 2007 18:12:57 GMT 4
No 20e saa jo jonkun auton romun mistä kone täysin paskana ja ruostunut koriin reikiä ja siitä saa hihnapyörät. Motonetistä ainakin ja biltemasta saa auton varaosana hihnapyöriä/hihnoja, myös varmaan jokaisesta varaosaliikkeestä. Ja hihnojahan on erilaisia varmaan yhtäpaljon kun erilaisia autojakin että varmasti löytyy mieleinen.
|
|
|
Post by supercross on Dec 4, 2007 18:21:23 GMT 4
mitä nyt tossa katsastin bilteman nettikaupan niin ei siellä hihnapyöriä löytynyt.. tai ainakaan mä en nähnyt ;D
|
|
|
Post by hornetti on Dec 4, 2007 18:35:46 GMT 4
Se onkin autovaraosa puolella. Meet ja sanot eetä vaikka opel kadetin laturin hihna ja hihnapyörät niin eiköhän löyvy.
|
|
|
Post by Humppamies on Dec 5, 2007 11:46:27 GMT 4
Hihnan pituus ja profiili ovat ainoita mitä täytyy tietää. Perinteisissä kiilahihnoissa profiileita ovat pienimmästä suurimpaan z, a, b, c, d ja e. Nämä ovat onneksi yleisimmät profiilit.
|
|
|
Post by supercross on Dec 5, 2007 16:35:35 GMT 4
mä en kyllä noista profiileista ymmärrä mitään... mutta onko ihan sam a minkäöä kokoset hihnapyörät laittaa ku koululla on yks 1600 fiatin kone niin kysyis opettajalta että saako siitä ottaa ne pyörät ja hihnan.... kestääkö ihan tavallinen vaikka tuulettimen hihna vai pitääkö olla vahvempi... ;D
|
|
juzzi
Junior Member
|
Post by juzzi on Dec 6, 2007 6:06:36 GMT 4
Kyllä tuulettimen hihna jonkuverran kestää kunhan se ei luista, kun luistaa niin kuluu pirun nopeesti ja tulee kamala käry ja vinkuu. Mulla oli muistaakseni 12mm leveitä hihnoja mitä mikroautossa käytin, ei nekään kauaa kestänyt kun meinasi luistaa liikkeelle lähdössä kun ei ollut kuin yksi vaihde. Talvella kyllä kesti kun pyörät löi koko ajan sutia kun lähti paikaltaan. Jyrsimen ja ajoleikkurin hihnat varmaan kestää jonkuverran enemmän kuin auto tuulettimen hihnat koska ovat tehty juuri hihnakytkimellä käytettäviksi, taitavat kyllä olla reilusti kalliimpiakin.
|
|
|
Post by supercross on Dec 6, 2007 15:19:05 GMT 4
pitänee harkita mitkä laittaa vai laittaako mitään ;D
|
|