pete83
Junior Member
|
Post by pete83 on Apr 1, 2013 1:56:20 GMT 4
jep niin kahtelinkin, taidanpa käydä ittellekkin hakee olis halvalla tiedossa konerikkoinen 300cc comache... siitä vois vaikka renkaatkin hyödyntää.. ilmeisen sopivan kokoisetkin olis..
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Apr 1, 2013 19:13:16 GMT 4
Viimeinkin sain rungon puhallettua oli aika nätti homma puhaltaa n.20min meni aikaa kaikkinensa ja 2säkkiä hiekkaa. nyt pitäisi viimeiset saumat hitsata, pari putken pätkää lisätä ja maalata. Itsekkin ostin konevikaisen 300 comanchen ja siitä hyödynsin osia tähän mm. iskarit ja navat ja loput osat myin pois
|
|
|
Post by isopahkala on Apr 23, 2013 20:07:40 GMT 4
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Jun 1, 2013 22:20:32 GMT 4
jotain pientä taas saatu aikaiseksi. nyt on viimein tehty myös takaiskarin korvakoille jäykisteet/lisä tuki aika sitten näyttää miten kestää. maaliksi tuli mipan super black kun jäi 1.5l ylimääräiseksi laviska projektista.
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Jun 28, 2013 23:50:47 GMT 4
Viimeinkin sain vähän motivaatiota kun kuvissa näkyvä maalipinta ruperi keittään 5h maalauksen jälkeen joten uusiksi meni koko paska. otin pikku videon pätkän hiekkapuhalluksesta jos joku ei ole vielä kyseistä toimenpidettä nähnyt. Takajarru levy sai kiinnikkeen taka akseliin. Tässäpä se video youtu.be/gLB6JtchHRgpari kuvaa
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Jul 5, 2013 23:55:50 GMT 4
|
|
|
Post by antti83 on Jul 6, 2013 16:01:43 GMT 4
Asennustölkkikin pilkottaa siellä. Oikea meininki. Kiireesti kasaan ja montulle tai jokkisradalle, että saadaan vilmiä.
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Aug 1, 2013 1:48:17 GMT 4
|
|
jappes
Junior Member
|
Post by jappes on Aug 1, 2013 11:19:38 GMT 4
Hyvältä alkaa näyttämään sinunkin projekti. Onko noi katteet alumiinia hiilikuituteipillä vai oletko oikein panostanut aitoon? Mites muuten tuo hammastanko, mistä se on peräisin?
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Aug 1, 2013 13:35:30 GMT 4
|
|
jappes
Junior Member
|
Post by jappes on Aug 2, 2013 8:55:41 GMT 4
Ok kiitos linkistä. Olen miettinyt jos muutaisi omaan autoon vielä tuon hammastangon. Tosin mulla liikkuu tanko nyt reilu 4cm, kun tohon on ilmoitettu 6,4cm keskeltä laitaan. Kuvista katsottuna sulla on raidetangonpää olka-akselissa suht samassa suhteessa olankeskilinjaan kun mulla. Onko se sulla rajoitettu niin että hammastangosta loppuu liikematka ennen palloniveliä? Mulla on laajalla kulmalla olevat pallonivelet mutta silti saisi rengas kääntyä enemmän.
|
|
|
Post by petteriu on Aug 2, 2013 10:12:33 GMT 4
Miten tuo hammastanko on käytännössä toiminut, kun noita aika paljon poikkeuksetta haukutaan mahdottomista välyksistä ja heikosta rakenteesta ?
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Aug 4, 2013 15:09:58 GMT 4
kuten jo petteriu mainisti kyseisessä hammastangossa on välystä ratti heiluu vapaasti noin 1cm, itseä ei ole missään tilanteessa haitannut kun sitä ei huomaa kuin paikallaan heiluttaessa, asfaltti radalla tilanne voisi olla jo toinen, joten jappesille tällainen hammastanko ei taida soveltua kun olen ymmäränyt että jappesin autosta on tulossa asfaltti kiituri?? hammastangon kestävyydestä sen verran että kerran tällä on ajettu ojaan jolloin raidetangon nivel kirjaimellisesti räjähti osiin ja olkaakselin nivelvarret vääntyili mutkille tästä ei hammastanko ollut moksiskaan ja kerran on lähtenyt tukivarren pultti irti jolloin tukivarsi ja raidetanko sai vähän damagea ja vääntyili mutkalle ja mitään vahinkoa ei ole tullut hammastangolle joten kestävyyteen olen itse ollut tyytyväinen mutta kaikki kokemus on vuoden ajalta joten eihän sitä tiedä vaikka seuraavalla ajolla porsii koko paska. Ei ole raidetankonpää olkaakselin kanssa linjassa, alunperin oli mutta muutaman ajokerran jälkeen muutin sen niin loppu puskeminen kokonaan, eli nyt ackerman steeringin mukainen, laitan kuvan siitä. pitivain huomioida että hammastanko tulee olkaakseleiden etu puolelle. Nivelvarsiin olen sorvannut pienet holkit jolloin nivel kääntyy ns. yli kulmaan, eli taitaa olla laajakulmanivel nykyään. tästä myös kuva joka on huono. [/quote]
|
|
HTL
Junior Member
|
Post by HTL on Aug 5, 2013 3:00:40 GMT 4
|
|
jappes
Junior Member
|
Post by jappes on Aug 5, 2013 14:43:23 GMT 4
Juu kyllä ensi keväänä olisi tarkoitus koittaa pikipintaa puoli tosissaan. Kyllä mullakin ihan pieni välys on mutta ei se ratista asti heilu sentään. Mut ok kiitos tiedosta ja mun kääntökulma ongelma ratkee kun tekee raidepään kiinnityskohdan lähemmän keskipistettä. Mulla on samanlaiset holkit pallojen keskellä ja itse nivelet ovat todella ohuet juuri suuriin kulmiin tehty. Mul etunivelet on nämä www.ebay.co.uk/itm/5-8-x-3-4-UNF-Rose-Joint-High-Misalignment-Angle-LH-/160464880856?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255c73c4d8Niissä +/- 24 astetta. Osaako joku sanoa kuinka paljon teillä on toi kulma tai miten paljon pyörä kääntyy? On muuten asialliset vaimentajat tulossa, eikä tuu heti samanlaisia vastaan.
|
|