|
Post by Humppamies on Jan 16, 2008 13:23:35 GMT 4
Vaikuttaa.
|
|
|
Post by supercross on Jan 17, 2008 20:31:22 GMT 4
ku ois vissiin joutilaana joku vanhan ajan bensamoottori toimisesta pyykkikoneesta jäänyt kaasari ja ilmanputsari niin mä et jos ne värkäis kiinni
|
|
|
Post by supercross on Jan 17, 2008 20:57:55 GMT 4
mut kun jotku on puhunu että vakiopakari B&S( siis työnnettävän ruohonleikkurin Briggs and Stratton 3hp kone) heikentää koneen tehoja onko se totta vai höty puhettä Ku jos tekis sitten itse pakarin härfveliin niin onko sillä sitten mitään tarkkoja mittoja vai pelaako samainlailla on se sitten minkä pitunen tahansa
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 17, 2008 22:25:09 GMT 4
Etkö masa osaa yhtään käyttää järkees??? Jätkä spämmii tän foorumin ihan tukkoon nuilla haistapaska kyselyillä. Elä nyt hermostu mutta aika moni muukin on varmaan samaa mieltä minun kanssa.
4-Tahti moottorissa putken pituudella ei oo mitään merkitystä. Se ei edes tarvii putkea ollenkaan eikä siinä tapahdu mitään tehon menetystä. Mutta jos haluat siitä semmosen että sillä voi ajaa ilman kuulosuojaimia niin teet äänenvaimentimen. Ja se vakio putki on tukkonen kun nuhanen nenä. Teet siihen ite semmosen pakokanavan paksusen putken ja äänenvaimentimen loppuun. Ja pituus saa olla vaikka 2cm tai 2m mikä siihen mielestäs käy parhaiten.
|
|
|
Post by supercross on Jan 17, 2008 22:36:50 GMT 4
Jopas sitä ollaan hermostuneita, ei sitä kannata kaikkea ottaa niin tosissaan Luulisin ettei kaikilla muillakaan ole mitään täydellisiä vastauksia, ei toki mullakaan. No kiitti vaan tiedosta, kun mistä vitusta tietäsin että onko sillä putken pituudella väliä, kun en ole erikoisemmin nelariin perehtynyt.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 17, 2008 22:38:49 GMT 4
No perus tietoo. 2-tahti tarttee paisarin kun se saa aikaan ilman ees taas värähtelyn ja kun kierrokset on sopivat niin se lyö painetta takaisin sylinterille päin ja se antaa vastapaineen sinne sylinteriin. Mutta 4-tahti ei tarvii sitä kun siinä on venttiilit ja 4-tahilla on oma poisto tahti joten se ei tarvii vastapainetta.
|
|
|
Post by kassupeki on Jan 17, 2008 22:42:32 GMT 4
Itse asiassa putkn pituudella ja paksuudella on suuri merkitys, mutta sivu seikka. Ja vielä lisään tuohon että ei kannata tehdä jyrkkiä taitoksia putkeen, koska sillon tulee pyörteitä ja suuria tehonmenetyksiä. Ainakin 2-tahtisessa. Mutta yhdyn tanelin kommenttin
|
|
|
Post by kassupeki on Jan 17, 2008 22:44:40 GMT 4
Nelarissa on hyvä olla "vähän" vastopainetta, koska se muuten käy aikas väljäksi ja ei ole alavääntöjä YHTÄÄN! ja nyt puhun kokemuksen syvällä rintaäänellä
|
|
|
Post by supercross on Jan 17, 2008 22:46:18 GMT 4
jeps. Kyllä mä tiesin että 2 tahdissa pitttää olla paisari ja 4 tahssa ei.. ja kun ajelin kerran pvllä ilman pakaria niin hyvä että 30km/h kulki ja hyyty pieneen ylämäkeen kun ajo ja oli huono käynnistymään ;D mutta tuota putken pituus hommaa 4 tahti koneeseen en tiennyt mutta 2 tahdissa se pituus on hyvin tarkka
|
|
|
Post by Humppamies on Jan 18, 2008 0:18:59 GMT 4
Imukaula jos on hyvä niin käy hyvin. Vakioputki, tai oikeammin kipinänsammutin on ihan hyvä, sen on jenkki-insinöörit mitottaneet niin. Paisuntasäiliöllisellä putkella on vaikutus, jos putki on tarpeeksi pitkä paineaallon heijastamiseksi takaisin pakoventtiilin uudellenaukeamisen aikoihin, eli karkeasti 2x niin pitkä kuin 2-tahissa.
|
|
|
Post by paavoke on Jan 25, 2008 17:10:24 GMT 4
Mutta nelarin putkella ei ole niin iso osaa tehon kannalta kuin 2 tahtisessa, se on totta että putken pituudella ja paksuudella on merkitystä nelarissakin... mutta olen minäkin huomannut että masa puhuu paljon turhaa viesteissään, kai se virtuaali kikkeli kasvaa kun on eniten posteja foorumilla...
|
|
|
Post by supercross on Jan 25, 2008 18:50:57 GMT 4
Turhaakin tullut kirjoteltua, mutta asiaakin. JA ei kasva Mun puolesta vaikka modet nolla ton postimittarin niin ei paljo haittaa! JA ootse sinäkin paavoke kirjoitellut aivan vitun tyhjänpäibäsiä viestejä, jonkin sanan sillon joskus kirjotit yhteen viestiin aina yhden kirjaimen, mutta et enää! Etpä kyllä käykkään enää kovin useasti täällä.
|
|
|
Post by Humppamies on Jan 28, 2008 0:07:41 GMT 4
Tytöt lopettakaa se tappelu.
|
|
|
Post by supercross on Jan 28, 2008 0:10:06 GMT 4
Mitäs tulevat upisemaan!
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 4, 2008 18:56:58 GMT 4
eikös tätä topiccia voisi vaan jatkaa briksin virityksellä ja kukaan ei tuu upisemaan mitään offtopiccia. Käykö??
|
|