Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 5, 2008 19:13:04 GMT 4
mstä saisi ostettua B&S:n koneen uutena??
|
|
|
Post by Humppamies on Feb 6, 2008 0:32:23 GMT 4
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 6, 2008 9:18:20 GMT 4
melko kallista
|
|
|
Post by Humppamies on Feb 7, 2008 14:04:27 GMT 4
Uuet vehkeet on. Mitäs kysyit.
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 7, 2008 21:51:21 GMT 4
Eli se öljyä kauhova peltiläpyskä tulee tuohon kiertokangen pultin alle? Kuinka iso ja leveä siitä pellistä pitäisi tehdä? Kuinka paksusta materiaalista? Piisaako 2mm? Olen Stigaa rakentamassa B&S koneella.
|
|
|
Post by hornetti on Feb 7, 2008 23:39:28 GMT 4
Olen ihan mielenkiinnosta ajattellut käyttää joku kerta ton jyrsimen koneen auki että päääsis tutustuun sen sisuskaluihin ja sitte mahdollisesti näyttää sille vähän p-ilima vinkua niin paranee. Ajattelin vaan että ton koneen sisällä ei taida olla mitään älyttömän monimutkasta kuten ei varmasti olekkaan. Ajattelin että jos imu ja pakokanavat avartais ja sitte ottas kaikki karstat pois ja kattois onko sielä missään pahasti väljää niin sais vähän hummia lisää irti tosta koneesta. Kiinni siinä nyt on samurai minicrossin 17mm kaasari ja DIY imukaula ja TODELLA karu DIY pakotputki. Hyvin se kumminkin käy ja raksuttaa. Kävi mielessä todella villi ajatuskin mekaanisesta ahtimesta mutta en jaksa kyllä ruveta väsään. Hyvin kyllä sais hihnalla voiman siirroon ahtimelle. Ahtimena vois hyvin toimia joku modattu turpoahdin ja laittaa välitykset niin että turpo kiertää. No johonkin minirossiin vois väsäilläkkin jossain vaiheessa mutta ruiskukaasari ois aika kova sana sitten. Oiskohan muuten jossain pienessä henkilöautossa jossain vähän vanhemmassa ruiskua?
|
|
|
Post by Humppamies on Feb 8, 2008 15:22:30 GMT 4
Ei kai se iso tarvihe olla. Millisestä minä olen nähnyt niitä olevan. Kumminka päin savage tulee tuo moottori? Vaakaanko?
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 8, 2008 17:37:25 GMT 4
Moottori tulee niin päin että sytytystulppa osoittaa taivasta kohti. Eniten mietityttää sen peltiläpyskän leveys, teenkö niin leveän kuin tuohon kampiakselin koloon mahtuu? Entä muoto, pitäisikö pää takoa vähän kuin lusikaksi että kauhaisisi ööliä kunnolla?
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 8, 2008 18:34:09 GMT 4
eikös se öljypumppu oo semmoinen muovinen ratas ja ottaa tehot nokka-aksilalta
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 8, 2008 20:27:30 GMT 4
No kai se on, en minä ainakaan ole tuolta muuta löytänyt joka sitä virkaa toimittaisi.
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 8, 2008 20:31:37 GMT 4
Tietääkö kukaan minä vuonna näihin tuli muoviset nokka-akselit? Toi minkä kuva on ylempänä niin on yli 20vuotta vanha, ja siinä se on kokonaan metallia. Mutta toinen kone joka on otettu v.2001 ostetusta Jonseredin leikkurista, niin siitä on no nokka-akselin nokat ja nokkapyörä muovia.
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 9, 2008 13:14:11 GMT 4
Tarkoitus lyhentää sitä venttiilin ohjuria hiemän että tulee puristuksia, mutta minulle on nyt jääny epäselväksi kumpaa ohjuria pitäisi lyhentää? Imu Vai pako? JA OLISI HIUKAN KIIRE!!
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 9, 2008 13:41:41 GMT 4
no pakoventtiilin työntötangosta 0,5mm poes tai sitten siinä voi olla turhan pitkä kannenpultti
|
|
|
Post by Jee jee on Feb 9, 2008 20:49:52 GMT 4
Ensinnäkin:Venttiilin ohjuri on todellakin ohjuri, jossa venttiilin varsi liikkuu. Lyhentäminen ei vaikuta puristuksiin. Toiseksi: Työntötangon lyhentäminen ei ole viisasta. Ainoastaan siinä sitä voi perustella jos venttiili kantaa. Turha lyhentäminen vain vähentää venttiiliajoitusta, mikä sekään ei vakiona ole lähelläkään mitään kilpakonetta. Puristussuhteen lisäämiseksi neuvoisin madaltamaan kantta. Mikäli venttiilin ja kannen väliin ei jää madalletulla kannella tarpeeksi tilaa, on viisain tehdä kanteen venttiilitasku. B&S koneisiin löytyy kyllä ihan valmiita viritysohjeitakin, kunhan jaksaa googlailla. Pistetääs yksi linkkiäkin pikapikaa: www.ckmcgraw.com/afmcgraw/smv.htm (melkoinen modaus )
|
|
|
Post by Jee jee on Feb 9, 2008 21:11:05 GMT 4
|
|