|
Post by Humppamies on Oct 2, 2008 12:22:27 GMT 4
Ei mikään. Tekee saman uutena. Tarkoittaa sitä, että seos on rikas ja osa polttoaineesta palaa putkessa sen kuumennuttua. Seos kannattaa olla mieluummin hieman rikas kuin liian laiha.
|
|
jarski
Junior Member
Posts: 201
|
Post by jarski on Oct 2, 2008 17:54:16 GMT 4
Eikös se nyt vaan ole hienoa kun leikkurinkin putkesta iskee liekkiä
|
|
Devil
Full Member
Posts: 1,194
|
Post by Devil on Oct 2, 2008 20:00:37 GMT 4
ohan se, mut ei oikein huvita, kun liekkiä iskee puun vieressä. koivussakin on jo pari mustaa läiskää ja lehtiä kyrvähtäny ;D
|
|
jarski
Junior Member
Posts: 201
|
Post by jarski on Oct 2, 2008 20:49:37 GMT 4
Heh, onhan siinä sekin vaara
|
|
Devil
Full Member
Posts: 1,194
|
Post by Devil on Oct 2, 2008 23:24:36 GMT 4
joo, mut pysytääs aiheessa ettei tarvi perustaa offtopic -topiccia ;D
|
|
|
Post by turboman on Oct 3, 2008 0:01:34 GMT 4
leikkurin viritystä joo.
Purin tallin lattialle tuollaisen rally merkkisen ajoleikkurin, jossa on 10 heppanen b&s. onks tässä se puristuksen pudotus hässäkkä (kantava venttiili).
Työstän leikkuria lemanssiin joten kulkua pitäs saada lisää... autoja on tullut ahdettua, joten turbotus kiinnostais, mutta mitä virivinkkejä tulee kokeneille mieleen. Kaasari meni vaihtoon ja putkelle teen ruumiinavauksen ja kai noita kanaviakin täytyy vähän siistiä, kun on niin karmeen näköset...
|
|
jarski
Junior Member
Posts: 201
|
Post by jarski on Oct 3, 2008 0:08:00 GMT 4
joo, mut pysytääs aiheessa ettei tarvi perustaa offtopic -topiccia ;D Btw, itse tämän threadin perustin joskus vuonna kivi ja keppi Ei ole ny ollut ruohonleikkuria jota virittää... Jos joskus sitten. Saattaisi siinä joku ihmetellä jos jonkun kaupungin ruohonleikkuriin laittaisi lisää kulkua...
|
|
|
Post by me on Oct 5, 2008 19:28:59 GMT 4
itse tein virityksen kunnolla = lohkoauki nokka pois hitsaten lisää nostoa noin 3mm ,laikkakoneella tosi jyrkät nokat samalla hioin overlapin pois,kangelle kunnon kiilto, kampi kans , venttiilien ja kanavien muotoilu+ jäykemmät venttiilin jouset, kansi niin alas että tarttee tehdä venttiileille upotukset,22mm tillotson kaasuttimeksi .. ja hieman muuta hifistelyä Overlapin lisäämisellä olisi suurin lisäävä vaikutus tehoihin, sen poistaminen taas saattaa ehkä käyntiä parantaa, mutta vähentää myös tehoja. Overlapin lisääminen pidentää pako- ja imuventtiilien yhteistä aukioloaikaa, jolloin pakopuolelta pakenevat kaasut saavat aikaan alipainetta ja näin koneeseen saadaan enemmän polttoainetta ja ilmaa.
|
|
prefix
Junior Member
Posts: 219
|
Post by prefix on Oct 7, 2008 17:58:58 GMT 4
itse tein virityksen kunnolla = lohkoauki nokka pois hitsaten lisää nostoa noin 3mm ,laikkakoneella tosi jyrkät nokat samalla hioin overlapin pois,kangelle kunnon kiilto, kampi kans , venttiilien ja kanavien muotoilu+ jäykemmät venttiilin jouset, kansi niin alas että tarttee tehdä venttiileille upotukset,22mm tillotson kaasuttimeksi .. ja hieman muuta hifistelyä kuulostaa hyvältä, toimiiko vielä?? saitko nokan tarkastikin tehtyä?
|
|
|
Post by hornetti on Oct 7, 2008 23:54:13 GMT 4
Siis eihän tuo nokkien hiotuttaminenkaan älytöntä maksanut. Samurain nokkaan kemiallisen metallin lisäys ja hiominen oli muistaakseni 50-60e ja sillähän siitä jo irtosikin. Tyhjäkäynnillä käy kuin mikäkin raksteri jos käy johtuen että venttiilit ovat hetken samaan aikaan auki ja ai sitä ilosta narahdusta kun käänettään kahvasta!! inner rotor kit (680g magneetto ja kisasytytys) plus kannen avarrus (imu 28) Pako 27 ja tuo nokka ja 28mm kaasari ja korkepaine mäntä niin tuo kone naukuu sen 13500rpm kierrosmittariin. Tehoja nyt on ainakin enemmän kuin 10hp. Mankissa se moottori oli päivän kiinni ja heti poijes. Sillä ei voinut ajaa kun kaasusta nousi kaikki vaihteet pystyyn. Samurailla tahtoo tehdä samaa. Tosin alakierroksilta hävisi tehot ja vääntö, teho tulee 8000 rpm jälkeen. Tuotahan se nokka aiheuttaa. Leikkurissa en lähtisi ehkä ensimmäisenä avartelemaan kumminkaan. Lemans han perustuu kestävyyteen. Koneesta puristuksia lisää, kaasari vaihtoon, pakoputki vähän virtaavammaksi ja sitten välitykset julmetuiksi. Niissä koneissa piisaa niin paljon vääntöä kyllä mitä ne on lähemmäs 400 kuutioisia että kyllä se niillä kulkiaa niin että pelottaa. Ratasta vaan vaihtoon niin kohta mennään. Tää leikkurilemaannssi kiinnostais kyllä jos itekkin tekisi moiseen armottoman kilpurin.
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 8, 2008 12:30:36 GMT 4
Vanhat(80-luvun)raktorimallin leikkurit on hihnavetosia, poljinohjatulla variaattorilla toimivia, helppo virittää tasauspyörästön hihnäpyörän kokoa muuttamalla. Näin olen tehnyt, huiput jotain 25-30km/h. Jaksaa silti vetää kuormaa ihan mukavasti alhaisilla kierroksilla. Yleensä ajan tyhjäkäynnillä, koska silloin nopeus on sitä luokkaa mitä kyseinen vehe ennen kulki.
|
|
|
Post by nyybi on Oct 8, 2008 21:32:33 GMT 4
Omaan stigaan vaihdoin jostain nelitahti kevarista kaasarin ja vaimennin on jokin yleismallin custom vaimennin kulkee aivan tarpeeksi tuollaiselle väljälle linkku ohjaukselle
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 9, 2008 10:59:54 GMT 4
Juu, ohjaus väljentyy ja sitten tulee jännää. Kerran ajoin patoaltaan penkasta alas ohjauksen petettyä.
|
|
|
Post by hornetti on Oct 19, 2008 16:55:31 GMT 4
Ja kävikö pahasti?
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 20, 2008 12:40:20 GMT 4
Kone pysyi pystyssä(ihme kyllä), ukko sensijaan lensi nokkospuskaan ja sai asfaltti-ihottumaa oikeaan käteen. Pelotti kyllä, sillä penkalla on korkeutta jotain neljä metriä.
|
|