|
Post by turbodiesel on Dec 18, 2018 20:25:49 GMT 4
Kattelin näitä imusihtejä nettikaupoista ja niiden läpivirtausarvoja. Muovisille ilmeisesti vähän harvemmille luvataan 1/2" koossa virtausta 25l ja metalli runkoisille ainoastaan 15l. Nämä metalliset aiheuttaisi jo varmaan kavitaatiota? Ja aika rajoilla jo muovirunkoisillakin. Pumput minulla 8,2 ja 6,5 tilavuuksiltaan. Onko kellä parempaa tietoa näistä?
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Dec 18, 2018 20:36:05 GMT 4
Kattelin näitä imusihtejä nettikaupoista ja niiden läpivirtausarvoja. Muovisille ilmeisesti vähän harvemmille luvataan 1/2" koossa virtausta 25l ja metalli runkoisille ainoastaan 15l. Nämä metalliset aiheuttaisi jo varmaan kavitaatiota? Ja aika rajoilla jo muovirunkoisillakin. Pumput minulla 8,2 ja 6,5 tilavuuksiltaan. Onko kellä parempaa tietoa näistä? Laittaa 2 tuumasen www.hydrauliikkapumppu.fi/tuote/imusuodatin-g12
|
|
Amiz
Junior Member
|
Post by Amiz on Dec 18, 2018 21:50:43 GMT 4
Tuota joskus kyselin myyjältä niin niihin oli jotkut taulukot tms. Tuo virtaama oli jollain ehdoilla(olisiko ollut öljyn ominaisuudet,lämpötila tms...) ja jos hyväksyi jotain loivennuksia niin enemmän. En vaan äkkiä löydä viestiä enää mistään mistä tarkistaa asiaa. Mulla 1" suodattimet itselläni.
|
|
|
Post by turbodiesel on Dec 29, 2018 16:47:20 GMT 4
Hydraulisäiliöstä hitsailin pari vuotoa umpeen ja enempää en löytänyt. Siis nämä vuodot tuli ilmi, kun paineistin tankin. Aiemmin oli jo täytettynä sitruunahappo vedellä ja neste ei tullut läpi näistä. Vielä pitää putsata, huuhdella ja hitsata loiskelevy viimeiseksi, kai se pitäs maalatakkin. Polttoainesäiliö on anturin tiivistettä ja maalausta vaille valmis. Tänään oli tarkoitus tehdä konepeiton takaosa, mutta enpä löytänytkään hitsattavia saranoita vaikka piti kyl olla varattuna. Aattelin tehdä konepeiton kahdesta osasta, alaosa kääntyy sivulle ja yläosa ehkä saranoitu siten, että avautuu oikealta puolelta. Laittelin sitten salvat vasemman puolen luukkuun ja jotain muuta pientä näpertelin. Kaasu, käynistysnappi ja valokytkimet tulee vasemmalle puolelle kanteen, ehkä. En vielä ainakaan keksiny parempaa paikkaa. Tähän kaavailin aiemmin lisähydrauliikan venttiiliä, mutta jospa sille ettii uuden paikan.
|
|
jopi
New Member
|
Post by jopi on Jan 1, 2019 14:08:00 GMT 4
Mistä on hommattu tuo kaasukahva ja vaijjeri siihen pistätkö linkkiä minulle vaikka yvnä
|
|
|
Post by turbodiesel on Jan 6, 2019 0:03:13 GMT 4
Jotain taas tuusattu... Mietiskelin sitä lisähydrauliikan lohkon paikkaa ja päätin tehdä sille saman tyylisen telineen toiselle puolelle, kuin kuormaajankin venttiilillä on. Ensin meinasin sijoittaa sen samaan telineeseen kuin kuormaajan tikku, mutta vois tilan ahtaus tulla, kun kaikki letkut kulkisi samalta puolen. Nämä telineet ei ainakaan tuulessa heilu. Öljyn kerääjä jonka tein jo viime keväänä. 80x40 putkipalkkia, jossa ainakin riittävästi tuloja ja lähtö paluusuodattimelle. Myös ajopolkimen laitoin paikoilleen, niin näätte toteutuksen. Venttiili pultattu kiinni lattialevyyn ja ei mitään välityksiä. En tiedä, että onko liian äkkipikainen. Tähän se öljyn kerääjä tulee kiinni. Yläpuolelle vois tehdä jonkinlaisen verkkoluukun. Vähän sitä sun tätä tulee tehtyä, mut kai se on pääasia, että edes jotain edistystä syntyy...
|
|
miskah
Junior Member
|
Post by miskah on Jan 6, 2019 13:57:54 GMT 4
Rajotas nyt työ tahtia, mä en pysy perässä oman koneen kanssa Jonkinlaista öljyn kerääjää miettinyt itsekkin ja noinhan se kannattaa tehdä.
|
|
|
Post by turbodiesel on Jan 6, 2019 16:35:52 GMT 4
Yks venttiilin teline viikossa on ihan maksimi vauhti
|
|
|
Post by turbodiesel on Jan 12, 2019 0:04:21 GMT 4
Aloittelin konepeiton rakentelua. Tämä takaosa olisi tarkoitus saranoida vasemmalta puolelta. Jotenkin tuntuu, että tää konepeitto projekti voi sysätä rakentelun muutaman kuukauden tauolle Tilasin myös viimesen pakollisen hydepalikan tähän eli kaksoiskuormanlaskuventtiilin. 1/2" lähdöillä löyty suht edullisesti Pöllumehe Kaubamajasta. Pääsee letkujaki suunnittelemaan, kun kaikki venat kohta sijoiteltu.
|
|
|
Post by turbodiesel on Jan 13, 2019 10:27:55 GMT 4
Miten olette rakentaneet painelinjaston venttiilille? Pelkillä letkujen haaroituksilla vai sarjanipoilla? www.hydrauliikkapumppu.fi/sivu/sarjanipan-kayttoAlunperin aattelin vain haaroituksilla, mutta nyt kun törmäsin näihin sarjanippoihin, niin kait tämä olisi se oikea tapa?
|
|
TS82
Full Member
|
Post by TS82 on Jan 13, 2019 15:39:13 GMT 4
Ei se muute onnistukkaa ku sarjanipalla. Ja jokaiselta lohkolta oltava oma paluu tankkiin. Sillon ku mihinkään vipuun ei kosketa öljy kiertää kaikkien lohkojen läpi ja sieltä tankkiin. Kun jotakin vipua käytetään paluu tapahtuu sillon sen lohkon paluusta. Näin siis läpikiertävässä linjassa. Ei läpikiertävässä onnistuu iha haarottamalla.
|
|
|
Post by turbodiesel on Jan 13, 2019 16:37:38 GMT 4
Kiitti TS82. Minulla ei ole kuin kaksi pumppua tässä laitteessa. Toinen pelkästään ajolle ja toisella on kuormaaja, lisähydrauliikka ja ohjaus. Oletetaan, että painelinja kulkisi seuraavassa järjestyksessä: kuormaaja-lisähydrauliikka-orbitrol. Jos käytän kuormaajaa, niin orbille ei mene yhtään öljyä? Jos orbi olisi ekana ketjussa, niin haukkaisiko se öljyt käyttöönsä vaikka seuraavaana olevaa venaa jo käytettäisiin? Onko kellään tällaisessa saman tapaisessa toteutuksessa prioriteetti venttiiliä ohjaukselle? Ihan mukava olisi jos ohjaus ois aina samalla tuntumalla. Vai tuleeko toimeen ilmankin?
|
|
|
Post by pajamies on Jan 13, 2019 17:54:14 GMT 4
Mulla on tuossa samantapainen. Eli yks pumppu orbille ja työlle. Laita se prioriteettiventtiili. Ei tuu mitää jos ohjaus ja työ ei toimi yhtäaikaa. Taitaa noista mun kuvista näkyä miten letkut menee.. kuvia voi toki lisääki ottaa 😀
|
|
|
Post by turbodiesel on Jan 13, 2019 20:00:43 GMT 4
|
|
|
Post by pajamies on Jan 13, 2019 21:02:31 GMT 4
Tuolla venttiilillähän sais jaettua virtauksen. Tuo 6,5 pumppu varmaa työlle ja orbille? Mimmonen sylinteri sulla on käännölle? Tarviiko paljon litroja?
|
|