|
Post by Pepe on Jan 27, 2007 22:33:41 GMT 4
Olen ajatellut rakentaa tässä joskus tuollaisen kapistuksen. Perus ideana on se että takana on b202 telakuormaautosta telat, vetopyörät, telit sun muut. Edessä talvella Jotkut "suksen" tapaiset niin kuin moottorikelkassa ja kesällä renkaat. Itse olen ajatellut laittaa koneeksi ja laatikoksi kuplan koneen koska bv206 mallissa vetopyörät ovat edessä. ongelma on tuo laatikko. Löytyykö mistään takamoottorista autoa jossa automaatti laatikko? tai onhan noita kuplia jossain mutta niistä pyydetään isoja hintoja koska ovat laitettuja. tietenkin myös etuvetoisen auton kone käy mutta mikä lienee paras vaihtoehto? jos joku löytää kuvia tämmöisestä kapistuksesta niin saa laittaa kuvia=)
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Jan 27, 2007 22:47:31 GMT 4
Olen ajatellut rakentaa tässä joskus tuollaisen kapistuksen. Perus ideana on se että takana on b202 telakuormaautosta telat, vetopyörät, telit sun muut. Edessä talvella Jotkut "suksen" tapaiset niin kuin moottorikelkassa ja kesällä renkaat. Itse olen ajatellut laittaa koneeksi ja laatikoksi kuplan koneen koska bv206 mallissa vetopyörät ovat edessä. ongelma on tuo laatikko. Löytyykö mistään takamoottorista autoa jossa automaatti laatikko? tai onhan noita kuplia jossain mutta niistä pyydetään isoja hintoja koska ovat laitettuja. tietenkin myös etuvetoisen auton kone käy mutta mikä lienee paras vaihtoehto? jos joku löytää kuvia tämmöisestä kapistuksesta niin saa laittaa kuvia=) automaattinen etuvetoauto.. siitähä sä saisit hyvän, ku pistät vaa sen koko moottorin taakke.
|
|
|
Post by pepe on Jan 27, 2007 22:57:50 GMT 4
|
|
|
Post by pepe on Jan 27, 2007 23:01:11 GMT 4
tuo pittää kopioida koko teksti että pääsee tuonne nettisivulle.
|
|
Selly
Junior Member
|
Post by Selly on Jan 27, 2007 23:28:28 GMT 4
tuo pittää kopioida koko teksti että pääsee tuonne nettisivulle. mut kato heität sen koko koneen, ja renkaat taakke. tajuutkos? tääl on monta härveliä tehty sillee, että etuveto auton koko moottori, ja renkaat siirretty vaa taakke ja pistää renkaat suoraks jollai tavalla.
|
|
|
Post by pepe on Jan 27, 2007 23:37:55 GMT 4
siis ymmärsitkös nyt väärin..?! tuosta tulee siis telallinen auto tai kelkka. edessä sukset talvella,kesällä rattaat. takana telat ruotsalaisesta telakuorma-autosta.
|
|
miksu
New Member
|
Post by miksu on Jan 27, 2007 23:47:17 GMT 4
no onnistuuhan se jos heittää koko paketin vetopyörien kohalle varsinkii ku tulee kerta viel renkaat etee. ei tuu ihan etupainost
|
|
|
Post by pepe on Jan 28, 2007 19:05:37 GMT 4
Mistäs löytäis kuvia tuommoisista tela-härveleistä? olen yrittänyt katsella netistä mutta ei tahdo löytyä..
|
|
|
Post by pepe on Jan 28, 2007 20:51:09 GMT 4
Mitenkä on noiden välitysten kanssa? pitäisikö tuohon tehdä sitten joku alennus hommeli?
|
|
|
Post by Tuoppi on Jan 28, 2007 22:18:57 GMT 4
|
|
miksu
New Member
|
Post by miksu on Jan 28, 2007 22:53:35 GMT 4
|
|
|
Post by puuhapate on Feb 2, 2007 17:06:20 GMT 4
Komee telamaasturi tulossa. Itselläkin on jo telat ja noi pyörät hankittu, ja keväällä pitäis alkaa rakentamaan, mulla tulee tekniikaksi toyota landcruiser 4.0 dsl.
Oletko suunnitellut tuohon jousitusta, kun näkyy telit olevan holkissa kiinni. Minä ainakin ajattelin tehdä ihan samalla tavalla holkit ja pistää jouset niin on mukavempi ajella. Kuinkas meinaat telankiristyksen toteuttaa?
|
|
miksu
New Member
|
Post by miksu on Feb 2, 2007 17:35:25 GMT 4
juu tulee siihen jonkuulaiset iskarit en oo viel yhtää katellu et minkälaiset. Ja telan kiristyksen kiinnitys tohon perus runkoo on viel vähä avoin.
|
|
lare
New Member
|
Post by lare on Feb 5, 2007 17:53:18 GMT 4
Hyvältä näyttää projektit Onkos muilla käynyt mielessä tuon telähärvelin tekeminen kelluvaksi, niinkuin bv? Tuli mieleen, että jos kesäksi ottais tuollaisesta telamönkijästä itselle projektin ja ottaisi huomioon jo runkoa suunniteltaessa mahdollisen pellittämisen ja muut vesiajo ominaisuudet. Tulee heti muutama seikka lisää huomioon otettavaksi piirustuksia tehtäessä
|
|
|
Post by Humppamies on Feb 8, 2007 14:25:50 GMT 4
Aikas hankala ja työläs, mutta onnistuu kai tuo.
|
|