Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 22, 2008 23:30:17 GMT 4
IKH:n sarjasta se mun mielestä on
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 22, 2008 23:56:15 GMT 4
IKH:n sarjasta se mun mielestä on KYLLÄ, IKH sarjasta tuo on! mistä ihmeestä tiesit? Koulusta etin kuumeisesti 15mm akselia, löyty vaan alumiinisena. Teräksisiä oli 16 ja 17mm. Huomenna tarkoitus ottaa runko jonkin sortin käsittelyyn, mahdollisesti lyhennystä?? Kattoo sitten.
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 23, 2008 0:08:22 GMT 4
Ei kerpele, ei se ollutkaan IKH räikkä kuvassa, vaan VATA. Ilmeisesti tehty jotain oikeita hommia kun VATA käytössä, IKH on p**kana, rikottu auto hommissa. Ei kestä kovaa vääntöä enää vaan hyppii yli, mutta toimii kevyemmässä käytössä Luulisi noitten laturin laakereitten kestävän, koska ei tuo kone mikään älyttömän voimakas ole...Laakerit näytti aika vastaavilta kun verrtasin PV:n pyörän laakereihin.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 23, 2008 13:23:20 GMT 4
IKH:n sarjasta se mun mielestä on KYLLÄ, IKH sarjasta tuo on! mistä ihmeestä tiesit? Koulusta etin kuumeisesti 15mm akselia, löyty vaan alumiinisena. Teräksisiä oli 16 ja 17mm. Huomenna tarkoitus ottaa runko jonkin sortin käsittelyyn, mahdollisesti lyhennystä?? Kattoo sitten. myynyt IKH:n hylsysarjoja, yms jo vuodesta 2007...
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 24, 2008 23:37:29 GMT 4
Tänään tein koneelle kiinnikkeet, se paketti pitäs viel iskeä runkoon kiinni. pohjalevy 4mm teräksestä ja siihen pystyyn 2 isoa kulmarautaa, joihin on porattu reiät koneen kiinnitysreille. Piti ihan puikolla hitsata kasaan kun en jaksanut migiä kaivaa talviteloilta.
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 26, 2008 0:40:13 GMT 4
Tänään otin projektiksi rungon lyhentämisen keulasta, tälläinen siitä tuli. Etuakseli meni 20cm taaksepäin, jos sais laitteeseen ketteryyttä. Sitten keulaan ylipitkien runkoputkien väliin hitsasin tollasen pyöreen poikkiputken, toimii jalkatukena ja puskurina. Tässä kuvaa voimansiirron rojuista:
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 26, 2008 22:25:59 GMT 4
Se on tollanen ohjuri rulla ketjuille, mutta mulla se tulee pitämään ketjun sopivalla kireydellä. Toi ohjausakseli tääs tehtävä uusiks kun etuakseli siirtyi... Onko kellään B&S 3.5hp konetta jossain microautossa? Onko edes mitään toivoa että se sillä liikkuu eteenpäin?
|
|
|
Post by hornetti on Feb 26, 2008 23:18:32 GMT 4
No sen verran kärsin sanoa että minulla on tuommonen puutarhajyrsmiestä tehty trike ja siinä 4hp briggs&stratton ja kulukee semmmosta juoksuvauhtia noilla välityksillä ja keulitaan vielä ku polokasee hihnan kireelle. ;D
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Feb 27, 2008 18:49:05 GMT 4
kannattais muuten laittaa nuo kuvat tänne linkillä ettei häiritte lukemista
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 27, 2008 20:19:58 GMT 4
Jaa mikäs vika siinä on että kuvat on noin? Itse ainakin inhoan sitä että pitää linkeista availla....
|
|
salkku
Junior Member
|
Post by salkku on Feb 27, 2008 20:25:23 GMT 4
mul on ihan samanlainen pylväsporakone ;D
|
|
harza
Junior Member
|
Post by harza on Feb 27, 2008 20:54:34 GMT 4
Serkulla kans AWD ja ihan hyvin kestänyt.. meillä AWD akkupora ja sekin ihmeen hyvä
|
|
suhari
Junior Member
|
Post by suhari on Feb 27, 2008 23:06:50 GMT 4
Hyvä tietää että awd on suhteellisen kestävä/laadukas hintaan nähden,kun tallista pylväspora puuttuu ja varmaan kesällä tulee hankintaan toi pylväspora ja kierteen tekosarja,ehkä enemmänkin,mutta näin tällä hetkellä..Hyviä/laadukkaita kierteen teko sarjoja kellään tiedossa?
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 28, 2008 0:37:34 GMT 4
Itse myös kierretyökalusarjaa vailla, tilaan varmaan biltemasta kun sieltä olis muutakin ostettavaa, tai sitten paikallisesta Osaset liikkeestä taattua IKH laatua. Tiedättekö kuinka tehokasta kompuraa tarttee olla että jaksaa hyvin pyörittää paineilmatyökaluja, vinkua ym...? Omasta mielestäni toi pylvasporakone on ihan kamala kapistus, mutta mitä tohon hintaan voikaan odottaa. 2 AWD:n rälläkkää löytyy, niissä ei mitään valittamista. Kyllä tuo AWD hinta-laatu suhteeltaan on ihan hyvä merkki.
Siis tuolla moottorilla on mahdollisuus päästä ajamaan jotain juoksuvauhtia, silleen että jaksaa vielä kohtuullisesti kiihtyä siihen, eikä saavua 25km/h huippunopeutta 500m vinguttamisen jälkeen?
|
|
savage
Junior Member
|
Post by savage on Feb 28, 2008 0:47:57 GMT 4
No jos laitat sen alennusvaihde systeemin niin luulis liikkuvan mutta varmaan aika hitaasti, ei kyllä kokemusta mutta luulisin mutta vauhdinhan kyllä saa säädettya kun vaihtaa vaan sopivaa hammasratasta toisiovedollla... JA onhan nuo kumminkin 148cc että luulis jotenni liikkuvan Onko sulla muuten tuon koneen akseli yhtään vino? siis kiero??? Ei ole yhtään vino, mulla on tosin toinen kone(2001 vuoden Jonseredistä) jossa se on p**keleen vino. On ajettu kiviin monta kertaa se leikkuri, ei sillä voinut enää edes leikata kun kädet meni tunnottomiksi, tärinä oli melkoinen. Noissa uudemmissa se imukaula on muovia, tuossa se oli mennyt ihan kirjaimellisesti poikki siitä puolivälistä, johtuen tärinästä. Se kone on purettu melko alkutekijöihinsä, ja lohko toimi sovituskappaleena koneeen telinettä takentaessa.
|
|