|
Post by supercross on Jan 14, 2008 23:32:11 GMT 4
laitahan läpällä kuwaa ;D
|
|
|
Post by supercross on Jan 15, 2008 17:36:03 GMT 4
no kuvia kyllä on kivasti ja saa selvää mitä tuli tehtyä 2 tunnissako nuo kaikki ehditte tekemään mä jo säikähdin että ootto polkuautoa tekemässä mutta sitten kun mietin niin hoksasin että ai niin kaasu ja jarru polkimet Hyvä kun kehtaatte kuvaa ottaa, itse kun en millään jaksa kameraa kouluun viedä ;D
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 15, 2008 19:04:01 GMT 4
Tuota rattia lasketaan ehkä alaspäin, mutta katotaan nyt miten se asettuu kun saadaan penkki tuohon. Ens viikolla kun on tiistaina minulla tunnit niin teen ohjaukseen ne eturenkaan kiinnitys sydeemit. Siinä on taas sorvaamista varmaan kolmeksi tunniksi ja saa nähdä miten se onnistuu. Pitäs käydä Kuopiossa ostamassa laakereita 10mm reiällä neljä kappaletta ja sitten niitä runkolaakereita. Ja kelkkakin pitäs vielä ostaa että kyllä tähän vielä rahaa menee ja paljon.
|
|
|
Post by supercross on Jan 15, 2008 19:19:15 GMT 4
helposti ;D mihin tarttet niitä 10mmm laakereita... tuohon ohjaukseen vai.. mut miten toi näyttäs että kun tuohon vielä penkin istuttaa niin miten se kone sinne taakse sitte mahtuu näyttäs jäävän tila pieneksi vai hämääkö kuva??? tuleeks auton penki vai
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 15, 2008 19:29:35 GMT 4
Ohjaukseen tulee ne laakerit. Kyllä sitä lasketaan jos se jää otan korkeudelle ;D Kyllä sinne se moottori mahtuu kun penkki tulee aika eteen. Ja penkiks tulee semmonen muovinen penkki.
|
|
|
Post by supercross on Jan 15, 2008 19:42:42 GMT 4
jeeps.. tuleeko muuten kinkään näköstä jousitusta Saattaa puutua perse jos möykkyteillä ajelette ja jos kovan muovipenkin laitatte ;D
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 15, 2008 21:16:08 GMT 4
Ei tule jousitusta ja tuskimpa puutuu... Ja kun moottori laitetaan kumi puslien päälle niin sen ei pitäs täristää koko vehettä. Ja voihan sen penkin allekkin laittaa jotkut kumit jotka vähän pehmentää tai penkin voi vaikka päällystää, mutta tuskin jaksetaan.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 15, 2008 22:05:35 GMT 4
Hienoo pekka on se hyvä että sinäkin joskus ajattelet samoin minun kanssa ;D Se on ihan helppo laskea ja minä sen voin ens viikolla tehä..
|
|
|
Post by supercross on Jan 15, 2008 22:56:28 GMT 4
jahas, osto hommat ;D No ei se nyt välttis haittaa jos ei jousitusta oo mutta aina parempi jos ois.. ja etenki sitä kun möykky teillä ajelee niin saattaa täryyttää ;D no ei kait siinä Mut muuten tane, kun sitä stigaa sillon laittelit niin mitkä öljyt puskit koneeseen Kun itellä pitäs ostaa öljyt ja kun talvella ajelen sitte niin ei kehtaa vakio ölöjä puskee ku saattaa olla hiukka huonoa talvella ;D Käviskä joku auton öljy joku 10w 30w vai mikä ois hyvää
|
|
|
Post by Jaska on Jan 15, 2008 23:11:53 GMT 4
Elä masa vihti kysellä kaikkea tyhymää niinkku normaalisti naapurinpojat, kun itse jotain värkkäilee... Miks sää ostat niitä laakereita??? Mitä öljyä mää laitan moottoriin?? mitä tapahtuu jos tuosta napista painaaa?? miks se on ton värinen?? tuleeko jousitusta?? jne. kaikkea turhaa mihin kukaan ei jaksa vastailla. Kysele vaikka jossain omassa topicissa nuita eläkä jossain toisten projekti topicissa.
|
|
|
Post by supercross on Jan 15, 2008 23:16:27 GMT 4
eipähä taneli ja kassupeki ole kovin pulttia ottanu, toisinko sä hintti .... ja mitä luet jos ei kiinnosta ja olenko kysyny jostai napin painamisesta JA aivan asiaa kysyin tanelta
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jan 15, 2008 23:38:12 GMT 4
Empä ossaa siitä öljystä sannoo kun en ymmärrä niistäkään hevon vittuakaan.
|
|
|
Post by Humppamies on Jan 16, 2008 13:23:04 GMT 4
Sae-luokituksessa mitä pienenpi on öljyn w-arvo, sitä alemmassa lämpötilassa se toimii.
|
|
|
Post by supercross on Jan 16, 2008 17:00:39 GMT 4
Minä voin tuohon öljyhommaan sen verran sanoo että tuo ei ole kuin öljyn paksuuksia noi 10w ja 30w eli onko laihaa vai paksua. Laitat ihan normaalin nelitahti moottori öljyn, koska ruohon leikkurissa se öljykiertää muutenkin koska siinä sitä ei pumpata kanteen jolloin pakkasella öljy on paksua ja ei öljynpaineet oikein nouse. Eli sama lyhennettynä: Pakkasella öljy menee jäykäksi ja ei normaalisti kierrä moottorissa niin hyvin kuin lämpimänä jolloin se on ohutta, mutta ruohon leikkurissa se toimii, koska siinä öljy on koko ajan kampikammiossa ja ei sieltä mihkään nouse. JA MUUTEN WINK. laita enemmän öljyä siihen moottoriis, mutta katso että huohotus putki on auki ja hengittää ellet halua uutta moottoria ettiä. Kun öljyn lämmetessä se laajenee ja ellei paine pääse pois se halkaisee lohkot tai tulee jostain muusta reijästä pihalle. Jeps, no eikö ne ole sama laittaa auton öljyt, onhan neki 4 tahti öljyt Joo kun laitan se n koneen kylelleen niin öljyä enemmäån koneeseen mitä vakiona ja kun kaasarikin pitää kääntää ja samoten tankki niin tein imukaulan ja pitennin huohotin letkua.. kyllä se pellaa ;D
|
|
|
Post by supercross on Jan 16, 2008 19:36:33 GMT 4
|
|