|
Post by kawakunkku1 on Apr 22, 2008 17:26:41 GMT 4
Onko teillä vielä se ski-doon nestekone hyllyssä? vai ostitteko sen? olis kiinnostusta ostaa se pois, tarvisin kytkimen, kaasarit, variaattorin, pakoputket eli kaikki mikä alkas liikuttaa mun tulevaa putkiautoprojektia, keräilen osia jo valmiiksi talliin...vastatkaa mun s-postiin ku kerkiitte jos kone löytyy. espen66@suomi24.fi
|
|
|
Post by hornetti on Jun 28, 2008 21:49:09 GMT 4
Elä missää sorvarilla sitä teetä. Uusia valmiita mikroauton akseleita saa kaupasta halvemmalla. Halvimmat 65 euroa. Kato itse tuolta www.tkkarting.fi/rungonosat1.html . Laakeritkin puoli ilmasia. Nytkin moottorikelkkoja sekä prätkiä ruttutukusta todella halvalla.. varsinkin kelkkoja.
|
|
|
Post by hornetti on Jun 28, 2008 21:50:15 GMT 4
Niin eikä navatkaan eikä rattaan ja jarrulaikan keskiöt maksa juuri mitään.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jun 29, 2008 16:23:18 GMT 4
voe rutto, perseti kun kerettiin jo teettää ne osat, mutta ei myö niitä olle vielä haettu. Vois unohtaa ne osat sinne sorvarille
|
|
|
Post by hornetti on Jun 29, 2008 23:42:55 GMT 4
Juu.. Näin kannattaa tehä.. Minäkin käyn tässä lähiviikkoina tuolta tk kartingista hakemassa 30mm umpi takaakselin ja laakerit + pesät ja jarrulaikan keskiön.. Vaikka sorvi kotona onkin niin on se niin helvetillinen homma sitä ruveta laitteleen kun kumminkin kierossa ja sitte oikaset jne.. Helpomalla pääsee ku hakee uusia.
|
|
|
Post by Humppamies on Jun 29, 2008 23:48:06 GMT 4
Jos on sorvi kotona(jolla tekee jotakin)niin sillä minä tekisin. Jos ei muuta niin sorvaamisen ilosta.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jun 30, 2008 22:49:20 GMT 4
Ei perseti, oispa itelläkin sorvi kotona.. Lähettääkö ne tuolta tk kartingista postin kautta tavaraa? Jos tilais syksyllä ne navat niin sais renkaat alle. Mikä nuissa on pultti jako, vai miten ne renkaat tulee kiinni?
|
|
|
Post by hornetti on Jul 1, 2008 0:18:58 GMT 4
Siis.. Nuo navat tuolla on mikroauton vanteille. Riippuen täysin navoista ja vanteista että sopivat yhteen mutta kun tilaat molemmat niin kyllähän ne sitten. Eiköhän ne sieltä lähetä kun kysäsee. Kyllä sorvi on jolla jotain tekee mm. automaatti syötöt ja cnc-päättet.. mutta on se niin vittumaista kun käyt ostamassa romumetallista 30mm akselia ja vittu se on niin joka suuntaan solmussa ja sitten oiot sitä sorvissa ja täyte hitsaat sitä jne. Kyllähän se kätevä peli on ja mikroauton akselikin joskus oikastiin kun oli kierossa kun auto ostettiin. On sillä tehty ruohonleikkuriin akselistot tasauspyörästöillä jne. No joo.. minäkin olen päättänyt ja rupean rakentamaan samantyylistä peliä tosin 125 minicrossin koneella. (4 vaihdetta, 10hp, kytkin)
|
|
|
Post by hornetti on Jul 1, 2008 0:40:48 GMT 4
Muuten.. sullla on taneli lähes samanlaiset navat kuin minulla oli omassa mikroauto monsteri härvelissäni. Eli ihan vakio mikroauton runko ja siihen semmoset helevetin suuret mönkijän renkaat. Etunavat kävi suoraan mikroautoon laakereiden vaihdolla ja takanavat rakennettiin purkamalla tuollaiset kuin sulla ja sorvaamalla sinne sopivat liitos palat 30mm akselille. Myöhemmin auto muutettiin mikroautoksi koska kone oli keskipakokytkimellö joka tahtoi antautua kun ajo hangessa. Muttta uusi on jo tulossa kuten mainitsin. Muuten minulla mahtaa olla kuviakin osista jossain täällä.. olisiko kolmipyörä jyrsimestä.. E: Katoppa kolmipyörä jyrsimestä topicin 8 sivun viimenen viesti niin näät millanen omasta pelistäs mahollisest tulee?
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Jul 1, 2008 12:55:40 GMT 4
Niin, mutta en oo tähän laittamassa mikroauton renkaita, kun niillä ei sitten pääse ajamaan kun radalla ja tuossa ei varmaan ole ajo-ominaisuudet huipussaan missään radalla . En viitsi alkaa nyt niitä kuvia laittamaan kun ei se ole edennyt ollenkaan. Bensatankki kuidutettiin tuossa ehkä kuukausi takaperin ja siitä tuli niin karmean näköinen että siitä en ainakaan laita kuvia . Yks moottori vaihtoehto on nyt löytynyt ja se olisi vanhasta nestejäähy kevarista. Hintaa sillä ei olisi paljoa, mutta sitten vaan epäilyttää että riittääkö siinä potkua..
|
|
|
Post by hornetti on Jul 1, 2008 15:54:03 GMT 4
No kyllä se nyt varmaan liikkuu mutta ei se mikään tehomenijä ole. Mielestäni parempi vaihtoehto on vaikka joku kiinan minicrossin kone. Saahan niistäkin potkua irti.. 800e saa uuden 160cc minicrossin koneen jossa 20hp tehoa. Tämmönen on minulla kiinni minicrossissa ja kaikki 4 vaihdetta keulii läpi kaasusta. ;D
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Sept 10, 2008 17:38:28 GMT 4
Jaahas jaahas. Syksyn tultua on aika taas herätellä henkiin tämäkin topic.
Kesällä ei auto edennyt ollenkaan, mutta nyt lopultakin löytyi sopiva moottori vaihtoehto ja se on käytännössä jos ostettu. Moottoriksi tulee siis rotax 267cc yksipyttyinen ilmajäähy moottori. Tehoja irtoaa kuulemma sen 28hp. Kunhan moottori on saatu pihaan niin laitan kuvia, eli siis mahdollisesti viikonloppuna. Renkaiksi tulee auton renkaat, kun saatin alumiinivanteetki käytännössä ilmaiseksi paikalliselta rengasliikkeeltä.
Kysykää jos kysyttävää, vastaan mielelläni.
|
|
|
Post by vieras on Sept 13, 2008 19:56:16 GMT 4
eipä tommonen kone ainakaan kelkkaa liikuta mihinkään toki tommonen mikroauto on kevyempi.
|
|
Taneli
Junior Member
|
Post by Taneli on Sept 13, 2008 20:10:32 GMT 4
Oletko ikinä ajanut mikroautolla?
|
|
|
Post by vieras on Sept 13, 2008 22:56:36 GMT 4
Sori joo, tarkotit vissiin ihan mikroauton konetta... En oo tommosella "oikealla" kyllä ikinä ajanut! Ajatus virheen takia luin tuon jotenkin kelkan 1pyttyseksi tai sitte sekoilen vieläkin... Anteeksi mahollinen virheeni ja yritä unohtaa tämä viesti
|
|