|
Post by linkooja on Mar 21, 2005 13:53:54 GMT 4
Esitellääs tämäkin härveli tänne. Eli keskimoottorinen yksipaikkainen putkirunko auto, jonka tekniikka on GTi Corollasta. Moottori on nyt ahdettu ja ohjausjärjestelmänä toimii Megasquirt ruisku Edis-4 suorasytytyksellä. Takapään palikat ovat Toyotasta ja etupään tuennoissa olemme hyödyntäneet Horizonin osia. Keväällä/kesemmällä on tarkoitus tehdä kotisivuille laajempi selostus autosta. Tässä muutamia kuvia.. album.fotosafe.com/altiapp/amp/amp.fcg?GSTLOGIN=&ALBUMID=2MMQwUcuLww0NQ&PASSWD=KBG65Sm0IwhqSA&LANG=fi
|
|
Marko
Junior Member
Tikua putkeen!!!
|
Post by Marko on Mar 22, 2005 9:49:05 GMT 4
Siinä on komeesti tehty auto, ja kulkee epäilemättä lujaa!
|
|
|
Post by linkooja on Mar 22, 2005 11:29:25 GMT 4
Noh toki se auton luonne muuttui kertaheitolla parempaan suuntaan ku on solmu putkessa.
|
|
LeXa
New Member
|
Post by LeXa on Mar 22, 2005 20:16:50 GMT 4
Onko tehosta tietoja, paljonko löytyy? Taitaa olla aika hyvä hv/1 kg... ;D
|
|
|
Post by Taisto on Mar 22, 2005 20:34:12 GMT 4
Oon aina sanonut, että turbotonta voimaa ei ole... paitsi hondassa... ;D
|
|
|
Post by linkooja on Mar 23, 2005 0:11:00 GMT 4
Onko tehosta tietoja, paljonko löytyy? Taitaa olla aika hyvä hv/1 kg... ;D Ei olla mitattu muulla kuin persdynolla ja se ei ole kovin tarkka. No reilusti yli puolentoista sadan...?
|
|
|
Post by xXx on Mar 26, 2005 21:13:01 GMT 4
Näytti olevan jätkällä manki tuolla nurkassa. Mitäs vuosimallia? ja paljos mana kulkee?
|
|
|
Post by Anton on Mar 26, 2005 22:37:27 GMT 4
Onko runko itetehty? Vai ostettu valmiina josta auto rakennettu? Kuvissa näkyy takana tollanen ruosteinen tuki joka myöhemmissä kuvissa on otettu pois. Tästä voi päätellä että putkis on muutettu hiukan alkuperäsestä. Mutta oletko itse tehnyt rungon vai ostanut puolivalmiina? Komee putkis muuten! Kummalla muuten tehokkampi, sulla vai taistolla?
|
|
|
Post by linkooja on Mar 27, 2005 3:13:18 GMT 4
xXx: Ne kuvat on otettu kaverin tallissa, jonka kanssa sitä ollaan tehty ja se mopo on sen muksujen, en tiedä.<br> Anton: Mikä tuki..? Rungon alakehikko on Warresta, muuten se ollaan hitsattu itte. Ai tehokkaampi, mulla räjähti nyt la kampiakselin asentotunnistimen pyörä joka on eräästä vähemmän kehuttavasta merkistä, niin mun putkis tuottaa nyt 0 hp..
|
|
|
Post by linkooja on Apr 28, 2005 0:45:13 GMT 4
No nostetaas tätä välillä ylös, asentotunnistimen pyörä vaihdettu ja tallissa kovasti taas kaasuteltu ja säädelty seoksia ku on rospuuttokelit sivuteillä niin ei paljoa ole kehdannut ulkoiluttaa sitä. Autossahan on Megasquirt tietokoneella ohjelmoitava ruisku ja suorasytytys, joten niiden tarkempi säätäminen jatkuu taas kuhan tiet kuivaa, no toki asfaltti olisi ollut kuiva jo pitemmän ajan, mutta se tie mikä sinne vie... Niin, ahdinhan otti ihteesä sillo kevät-talvella jääradalla kun öljyletku irtosi, mutta isompi on hankittu varalle ja katsotaan nyt milloin ruvetaan uuden pakosarjan tekoon... ;D
|
|
|
Post by linkooja on May 13, 2005 1:30:53 GMT 4
No nyt on tiet kuivat ja alla pienet vakio renkaat. Aika hyvin tuntuu olevan nyt ruisku säädöissään ja kulkeekin kohtuudella semmoisella 0.7 bar paineilla. Aika herkästi nousee vauhdit tuonne puoleentoista sataan tuos sorapätkällä, ei tie enää mieli ajaa ulos... Seuraavaksi tarvii kattella 15" renkaat alle niin saa vähän lisää maavaraa ja pitoakin tarvis lisää.
|
|
4x4
Junior Member
|
Post by 4x4 on May 14, 2005 23:16:27 GMT 4
mikäs muuten on keskimoottorin määritelmä? Kampiakseli akseleiden välissä? Ite olen aina luullut että se on kone pitkittäin akseleiden välissä, mutta voiko se olla poikittainkin?
|
|
|
Post by linkooja on May 15, 2005 19:49:16 GMT 4
Joo voi olla. Kyllä kait siitä löytyisi jokin hieno virallinen selityskin, mut tuommoinen poikittais kone vaikka on taka-akselin päällä niin sanotaan keskimoottoriseksi.. Etuna hyvä painonjakauma vetäville pyörille, tuokin niiaa perää aikalailla lähdössä ->lisää painoa ja pitoa vetäville, mut nyt jostain syystä suttaa silti hyvin piiiiitkäään.
|
|
4x4
Junior Member
|
Post by 4x4 on May 15, 2005 21:44:14 GMT 4
Ok, olen luullut että kun moottori on takana poikittain niin se on takamoottori. ja keskimoottoreita ovat esim ferrarit ja lamborginit. Juu tiedän kyllä edut tuosta, mutta haittana on heikko kääntyvyys, kun nokka on kokoajan ilmassa
|
|
|
Post by Taisto on May 15, 2005 22:46:29 GMT 4
Mielestäni kaikki missä kone on taka-akselin yläpuolella tai sen etupuolella on keskimoottorisia. Esim. toyotan MR2 on keskimoottorinen ja se on 1=1 Linkoojan putkiksen tekniikan sioituksen kanssa.
|
|