|
Post by hornetti on Jul 7, 2008 15:41:09 GMT 4
Otappa ilmansuodatin pois. Huohottimesta valu ilman suodattimeen öljyä ja se nyt on sitte varmaan ihan öljystä märkänä. Pese se vaikka pensalla tai muulla vastaavalla liuottimella ja kevyt öljyäminen niin toimii taas ku junan vessa. Saman tehny meidänkin koneilla. Tota konetta ei kärsi kallistaa kaasarin puolelle tai sieltä tulee öljyt ulos.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Jul 7, 2008 16:12:53 GMT 4
mä tein just noin ja toimii nyt kunnolla. varmuuden vuoksi kumminkin laitetaan kaasariin pilottia
|
|
|
Post by hornetti on Jul 7, 2008 16:33:49 GMT 4
No sitä mihinkään tartte. Hmm.. Olen ajatellut kun mökillä on suhteellisen hyvä vesipumppu ollut paitsi vaan että sähkömoottori levähti. Niin tuli mieleen että jos ostaisin tommoen 90e motin ja laittaisin sen siihen ja kunnolla kierrosta peliin niin johan ois jykevä pumppu. Kumminkin mökillä sen verran iso uima allas että tahtoo kestää monta helvetin päivää sen täyttäminen. Sitten lisäksi tuli mieleen että kun pitäs saada lämmitys altaaseen niin mitäs jos teen semmoisen n 3-4 metriä pitkän kennon jossa sisäpuolella kulkee yksi putki jossa menee vesi ja toinen putki päälle jossa kulkisi moottorin pakokaasu. Tulisi muuten kuumaa vettä putkesta.. Täytyykin tuoda ens kerrala möksältä se pumppu ja ruveta rakenteleen.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Jul 7, 2008 16:53:43 GMT 4
[offtopic]toi onkin ihan helvetin hyvä idea pakokaasutkin on kuumia jo n.15 sekunnin kuluttua ni voiskin rokata. jos muuten pumppu on tarpeeks kevyt kiertää ni voi harkita jo 2:1 välitystä tohon. mut sitten varmaankin täytyis rakennella joku venttiili et pystyy vähän sääteleenkin vedenlämpöä[/offtopic]
|
|
|
Post by hornetti on Jul 7, 2008 23:06:38 GMT 4
Noo en miä nyt tiiä. Ku kyllähän uimallaski kun betonista valettu 3 metriä maan sisään niin suurimman osan kesästä noi 10 asteista.. On vähän kylymä uida ja kumminki suhteellisen iso nii antaa pumpata vaan kuumaa vettä niin kauan kunnes on tarpeeksi lämmintä ja sitten sammuttaa. Mutta esimerkiksi jos vesihanaan ajattelee niin toisesta letkusta tulee toisella pumpulla kylmää ja toisella kuumaa tai sitten tekee jonkun potikan väliin että saa kylmää ja kuumaa. .. No joo ei tästä enempää.
|
|
|
Post by jeps on Oct 18, 2008 22:21:15 GMT 4
mitenkähän paljon tua kone ottaa kierroksia? Ja mikä on välityssuhde tuossa yhteensä?
|
|
jannu
New Member
|
Post by jannu on Oct 18, 2008 23:35:18 GMT 4
Muuten jos hirveesti tuota startti pilottia käyttää nii koneesta tulee aika äkkiää väljä..Tai näin oon ainakin kuullu
|
|
|
Post by hornetti on Oct 19, 2008 13:00:11 GMT 4
Mulla oli putken pätkä johon sorvasin messinki sovitteen sisään jossa oli reikä mistä meni pultti läpi. Rasvanipat kylessä ja vaseliinia täyteen. Hyvin ainakin toistaseks kestäny. Ja varaa on porata isommalle pultille jonnekkii 18 milliin. Kai tuommoset koulussakin voi tehä?
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 20, 2008 12:45:52 GMT 4
Ainakin muovipuslat kannattaa laittaa. Väljäksi eikannata jättää, ja tiukka putki-putki sovite on jäykkä.
|
|
|
Post by hornetti on Oct 21, 2008 22:56:44 GMT 4
Kyl se nuilki hyvin kääntyy ku rasvaa välissä, eikä klotaa..
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 27, 2008 13:23:02 GMT 4
Sulla onkin messinkiä välissä.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 27, 2008 16:33:11 GMT 4
mulla on tuolla ihan teräsholkit välissä kun tuli budjettivaje, mutta kun on tuubillinen APS-2 -vaseliinia välissä niin on sellainen ''sopivan jäykkä''. vehe saa näyttää talvella tehonsa JOS kokemäenjoki jäätyy
|
|
|
Post by hornetti on Oct 27, 2008 18:53:11 GMT 4
Juu, minulla tuo oma auto ihan jäissä ollut, ei oo ollut nyt muka aikaa ja inspis lopussa.. noh, jos nyt tilaan tuohon koulun projuun ne laakerit niin tuohon sitten samalla niin ei siinä sitte paljoo olis..
|
|
|
Post by Humppamies on Oct 27, 2008 19:30:40 GMT 4
Tulipa mieleen, varmaan onnistuisi polkupyörän tangon laakeriputki. Ainakin siitä olisi välyksetön ja tarkka.
|
|
Devil
Full Member
|
Post by Devil on Oct 27, 2008 23:41:29 GMT 4
riippuuhan vähän millaisessa käytössä tuo humppiksen tarkoittama fillari on, sillä kaverin jossain crossifillarissa oli puolisen senttiä välystä stongassa
|
|