uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Mar 5, 2009 23:21:37 GMT 4
aattelin kysellä onko kellään tietoa mistä sais kun menin tilaamaan tommosen 5hp paikallismoottorin jossa on pelkkä akseli ja tarttis saada kytkin? ulkomailta näyttäis saavan jos jonkun näkösiä mutta suomesta en googlettamalla oikein löytänyt. joo, vois tehdä itekkin mutta on niin paljon muutakin tehtävää että jos ton "konepuolen" ees sais valmiina...
|
|
|
Post by hornetti on Mar 5, 2009 23:32:35 GMT 4
Promotor... googletappa.. kauppa on helsingissä.. kytkimet käyvät suoraan.
|
|
uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Mar 6, 2009 11:50:24 GMT 4
no hittolainen, sieltähän löyty! soittelin niin löytyy 20mm akselillekin oikein kuulemma järeä malli valuraudasta, hinta vaan korkeahko 200€ kuulostaa vaan kyllä aikas kalliilta kun uus kone maksoi p.kuluineen n.160€. noo, täytyypä miettiä, kiitokset vinkistä!!!
|
|
|
Post by hornetti on Mar 7, 2009 16:04:39 GMT 4
Mutta kytkimet ovat aivan loistavia! Meillä juuri tuo järeä malli. Ikinä ei ole ollut kytkimen kanssa mitään vikoja enkä ole kuullut että kenelläkään olisi ollutkaan.
|
|
uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Mar 8, 2009 10:47:15 GMT 4
joo, sano puhelimessa kans ettei tota saa ajamalla rikki, ja jos jotenkin sattuu onnistumaan niin siihen löytyy varaosat ko. liikkeestä...
|
|
kysyn
Junior Member
|
Post by kysyn on Mar 10, 2009 22:42:14 GMT 4
mulla sattus oleen yks mut taitaa olla liika pieni ja yhteen on osat ku vaan jaksas tehä...
|
|
uvh
Junior Member
|
Post by uvh on Mar 11, 2009 20:02:18 GMT 4
voin ostaa jos meinaat myydä ja jos se olis 20mm akselille?
|
|
|
Post by Mr.nice on Aug 29, 2009 2:03:22 GMT 4
Terse... Sattuuko kellään olemaan kokemusta skootterin keskipakokytkimistä? Millasilla kieroksilla toimiivat ja paljonko yleensä halkaisijat? Rakenteilla vaan perus "ruohonleikkurimopo" härveli ja no, alkuun on tulossa nyt "hihnakytkin" mutta epäilen sen toimivuutta varsinkin kun hihnat (jakopään hihnoja ) kuten muukin mopo on varsin kierrätyskamaa, eli laakeri pukit ja osapulteista tällä hetkellä itse projektiin ostetut ja loput joko aiempaa varastoa tai jostain nyt haalittu. Tietysti jostain kait sitä paremmankin hihnan löytäis kun keksis mistä tonkia. DIY-keskipakokytkin on kanssa käynyt mielessä mutta nyt tuossa katselin TOMMOSTA tuolta scatterin sivuilta että ei olisi älytön hinta (varsinkin jos jotais käytetyn pierasis) ja säästyisi ehkä vähän rakentelussa.
|
|
|
Post by gadgetboy on Aug 29, 2009 12:23:04 GMT 4
Eihän siinä muuta kunhan tuossa on oikeat kiinniotto kierrokset ja on tietoa mistä löydät tuohon sen ulommaisen jutun johon se ottaa kiinni...
|
|
|
Post by Mr.nice on Aug 29, 2009 13:20:22 GMT 4
Silläpähän minä juuri että sattuuko kellään olemaan hajua millasia kierroksia nuo siellä skoottereissa ottaa kun nappaa kiinni.
Sen ulommaisen härdellinhän saisi ehkä itse tehtyä tai jos nyt koko sattuisi niin joku mopon jarrurumpukin ehkä saattaisi täsmätä (ehkä vähän raskas vaan). Ja no mitä tuossa nyt vielä illalla googlettelin niin 30 euroon tuntuu löytyvän myös käytettyjä joissa tuo itse kytkin ja se ulommainen juttu (kelloksikohan kutsutaan).
|
|
|
Post by Taisto on Aug 29, 2009 16:04:52 GMT 4
|
|
zone1
New Member
|
Post by zone1 on Aug 30, 2009 22:43:19 GMT 4
Saa näemmä niin halvalla jo noita skoottereiden keskipakokytkimiä, että ei oikein kannata itse enää tehdä. Löytyykö muutes jostain vielä halvempaa? www.virijavara.fi/shop/?77,kytkinpaketti
|
|