|
Post by garrett on Jan 29, 2013 21:28:48 GMT 4
No niin. Pitkästä aikaa tänneki jotaki.
Sähöukko oli tänään käynny moottoria ihmettelemässä, en sitte osaa sanoa mitä se siellä touhusi, mutta loppusuoralla kuulemma ollaan.
Jatkuu siis lähipäivinä..
|
|
|
Post by garrett on Mar 26, 2013 20:00:06 GMT 4
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 29, 2013 19:26:50 GMT 4
Komia on. Mullaki samanlainen kone hommattuna ja tarkotuksena aika lailla vastaavan tyylinen kampe. Saa nähä mitä alkaa tulemaan. Haponkestävää tulee minun vastaavaan kyllä vähemmän.
|
|
|
Post by garrett on Oct 28, 2014 23:16:55 GMT 4
Rupeaa olemaan jo melkolailla kohtalon ivaa... Toista korollan konetta menossa paikalleen, ensimmäisen upotessa keväällä. Hyvä hyvä..
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 4, 2015 23:40:30 GMT 4
Mitens tällä kampeksella menee, joko on iskussa? Alkas itelläki kopteriprojektin jatko kuumotella näin marraskuussa.
|
|
|
Post by garrett on Nov 6, 2015 0:52:15 GMT 4
Kyllä on pelikunnossa. Parina viime talvena tosin hyvin vähällä käytöllä..
Kovasti on mielessä pyörinyt, jotta uusi värkki pitäisi saada minkä pääproriteettinä olisi keveys. Tuo on niin kauhean raskas käsitellä.. Mitään ei kyllä ole valmiina, eli aivan alusta pitäisi aloittaa. Riittääkö rahkeet, rahat ja mielenkiinto? Rungolta haluaisin jotakin "valtavirrasta" poikkeavaa, varmasti kelluvaa kiitäjää tms. rotaxilla? Lentotunnit täyttäneitä rotaxeja alennuksineen on aina välillä myynnissä, ovat kalliita silti. Jotakin kelkan moottoria ja ensiö-, toisio- ja kolmiovetoja että saa tarpeeksi alennusta? En mie tiedä.. Voipi olla että jää ajatus asteelle
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 7, 2015 20:44:30 GMT 4
Minulla kävi mielessä juurikin samanlainen ajatus tuosta rotaxista. Suunnittelin verstaalla jo kahta rotaxin konetta, joista olisin sisäkkäisillä akseleilla virittänyt kahden toisiaan vastaan pyörivän potkurin konstruktion. Luovuin ajatuksesta ja päädyin 4A-FE:hen. Tuollainen runkoratkaisu vaikuttaa mielenkiintoiselta, koska sillä voisi ajaa jäälläkin kohtuu kovaa. Mittakaavaksi vain rutkasti pienempi.
|
|
|
Post by garrett on Nov 11, 2015 19:23:20 GMT 4
Tämä ajatus sai, ainakin hetkellisen päätöksen eilen, kun piti saada veneeseen perämoottori. Ainahan toki voi miettiä ja suunnitella mutta säästöt meni kyllä viimistä penniä myöten..
|
|
|
Post by Humppamies on Nov 12, 2015 23:32:01 GMT 4
Sullahan kävi just niin kuin mulla. Mulla hydron runkoon löytyi perämoottori, ja kopteri-innostus muuttui perämoottoriveneinnostukseksi. Mutta nyt kun lumikin jo tuli niin törmäsin siihen tosiseikkaan, että perämoottori on talvella aika käyttökelvoton masiina, hydro taas hyvinkin käyttökelpoinen.
|
|
|
Post by garrett on Nov 12, 2015 23:59:06 GMT 4
Juurikin näin. Syksyllä vaan tahtoo olla ostajanmarkkinat venetouhuissa ja tällä kertaa mie taisin nykässä oikeesta narusta. PS. Ens kesänä 50 solmua rikki
|
|