|
Post by kuokkamies on Jan 2, 2014 12:49:44 GMT 4
Aivan mahtava peli, ja ennenkaikkea nämä yksittäiset pienet tai vähän suuremmatkin ratkaisut joita olet ajan kuluessa keksinyt. Ja tuo visuaalinen ilme se on yksinkertaisesti vaan onnistunutta. itse olen vasta aivan äsken löytänyt tämän sivuston ja on mukava katsella kuinka asiota voi tehdä. itsekkin olen tässä viimeisen puolentoistavuoden aikana rakennellut jonkinlaista raaputinta, tosin hiukan järeämpää,eikä noin monitoimista. No ehkä kerron siitä lisää myöhemmin. Kiitosta vaan maasutuksesta. Joo, näillä sivuilla on todella monenlaisia, hianoja laiteita itse kunkin kiinnostusten kohteiden ja tarpeiden ja mahdollisuuksien mukaan värkkäiltynä. Kiitos vaan sivuston ylläpidolle mahdollisuudesta laitella niitä esille. Itellä on aina suurin haaste siinä, kun keksii jonkun uuden ratkaisun niin ei oikeen malttaisi orottaa vaan se pitäis heti päästä tekemään. Oon hoksannu että kun sitä ideaa kumminkin vielä muutaman päivän tuumiskelee ja "kattelee kauempaa", niin monesti se jalostuu viälä paremmaksi. tai kuivuu tykkänään kokoon. Tuolla sun Isolla konelapiolla tosíaankin raaputtelee jo ihan pintaa syvemmältä. Hiano on. TÄMÄN TEKSTIN KUN KIRJOITIT: Itellä on aina suurin haaste siinä, kun keksii jonkun uuden ratkaisun niin ei oikeen malttaisi orottaa vaan se pitäis heti päästä tekemään. Oon hoksannu että kun sitä ideaa kumminkin vielä muutaman päivän tuumiskelee ja "kattelee kauempaa", niin monesti se jalostuu viälä paremmaksi. tai kuivuu tykkänään kokoon. Niin tuntuu Et se on varastettu mun aivoista. Kuvaa meinaan ajatuksia enempi kuin tarkkaan
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Jan 2, 2014 17:21:42 GMT 4
... Niin tuntuu Et se on varastettu mun aivoista. Kuvaa meinaan ajatuksia enempi kuin tarkkaan
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Jan 25, 2014 10:07:00 GMT 4
Koneslapio odottelee lumen tuloa ja lingon valmistumista, eli sillä rintamalla ei juurikaan uutta. Tuossa pari vähä kesäisempää kuvaa näin pakkasen keskelle. Eli oon tuumaillut jonkin sortin turvakaarta, johon myös työvalot voisi kiinnittää. Tuo vehjes kun on vähän lyhyen läntä ja jakkara aika korkealla, niin ei siihen oikeen silmään istuvaa ratkaisua meinaa saada. Kaari pitää olla taittuvaa mallia, että kone sopii kuomukärryyn, eli tuo umpinaisempi "paavin koppi" -malli taitaapi olla poissuljettu. -kaikkien neljän tolpan nivelöinti taittuvaksi katon kera menee vähä näpräilyn puolelle, Sekä tekmisen että käytettävyyden osalta. Samaten semmonen reunaehto, että kaari (valoineen) pitää taittua nimenomaan taaksepäin, mutta ei saa mennä taitettuna liian taakse, että mahtuu kuomun alle. - eteenpäin taitettuna taasen ei pääse koneesta pois kun kuomun reunat estää. Samaten tuohon moottorin päälle pitää jonkun sortin koppaa näpertää. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
|
|
enska600
Junior Member
Pihakuormaaja
|
Post by enska600 on Jan 25, 2014 11:23:28 GMT 4
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Jan 26, 2014 9:54:27 GMT 4
Kiitoksia kuvista enska600. Tuota sun koneen kaarta olinkin jo vähän "sillä silmällä" katsellut.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Jan 27, 2014 11:01:24 GMT 4
Jotain tämän suuntasta vois jossain kohtaa koittaa väsätä. vaikkapa 80x40 tuupista. Sarana apauttiarallaa tuon selkänojan korkeudelle. Mahdollinen sadekatto joku kevyt jonka voi vaan nostaa paikalleen jos tarvii.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Feb 2, 2014 12:59:02 GMT 4
Tuolla keskustelu yms. -osastolla oon kirjoitellu lumilinkoprojektista.
Tässä pätkää eka koeajosta. Kuiva hötölumi näyttää ainakin siirtyvän. Tuossa reunimmaisella ajokerralla oli jo vähän paksumpi kerros.
Pientä laittoa vailla, mutta eiköhän siitä ihan käyttökelpoinen vehjes saada aikaiseksi.
Kirjottelen sinne toiseen ketjuun jossain välissä lisää.
|
|
|
Post by kuokkamies on Feb 2, 2014 20:08:46 GMT 4
Hienostihan se pelittää, nyt vaan odottelemaan että tulis 20cm märkää lunta, niin voisi linko näyttää kyntensä Saako sitä yhtään kauvemmas heittämään, aattelin vaan että jos on paljon lunta ja joutuu seuraavalla kiekalla lisänä edellisen kierroksen lumet heittämään niin voi käydä raskaaksi.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Feb 2, 2014 20:50:38 GMT 4
Hienostihan se pelittää, nyt vaan odottelemaan että tulis 20cm märkää lunta, niin voisi linko näyttää kyntensä Saako sitä yhtään kauvemmas heittämään, aattelin vaan että jos on paljon lunta ja joutuu seuraavalla kiekalla lisänä edellisen kierroksen lumet heittämään niin voi käydä raskaaksi. Tuota testausmateriaalia ei tosiaan tänä talavena oo turhan paljo ollu. Nyt kun sai kokeiltua että homma on "hehtaarillansa", niin eiköhän tuolle heittoetäisyydellekin jotain oo tehtävissä. ... ja ainahan voi kauhalla ensin ohentaa lingottava kerros viiteen senttiin
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Feb 3, 2014 10:57:52 GMT 4
Hienostihan se pelittää, nyt vaan odottelemaan että tulis 20cm märkää lunta, niin voisi linko näyttää kyntensä Saako sitä yhtään kauvemmas heittämään, aattelin vaan että jos on paljon lunta ja joutuu seuraavalla kiekalla lisänä edellisen kierroksen lumet heittämään niin voi käydä raskaaksi. Tuota testausmateriaalia ei tosiaan tänä talavena oo turhan paljo ollu. Nyt kun sai kokeiltua että homma on "hehtaarillansa", niin eiköhän tuolle heittoetäisyydellekin jotain oo tehtävissä. ... ja ainahan voi kauhalla ensin ohentaa lingottava kerros viiteen senttiin ...ja vielä senverran, että tuossa pihan aurailussahan tuo linko on meleko turha vehjes. Puskulevy on huomattavasti nopeempi. Tarttee lähteä romikselle hakemaan 50x50 kulmarautaa. Mulla on semmonen ollu aina alkutalvesta pultattuna puskulevyn alla estämässä ettei levy haukkaa turhan syvältä. Hoksasin vaan just, että olin sen edellisen kulmaraudan silpunnu tuon lingon kiinnikkeiksi
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Apr 5, 2014 9:01:54 GMT 4
Vähän on vaihteeksi valokaarta saatu etiäppäin. Tuossa muutama kuva valesvireestä. Tarvii vielä kiinnikkeet ja tukiraudat joihin moottorin suojapeltitkin saa sitten kiinni. Oma näpertelynsä tuossakin on kun pitää yrittää huomioida että kaaren saa taittumaan niin ettei se jää takaa liika pitkälle ja että vehjettä voi käyttää myös kaari alhaalla. Nyt jää valot ja piuhat turhan lähelle pakoputkea. Valot on Motonetin halpis-ledejä. Valoteho ei liene kummoinen, mutta voittaa kirkkaasti tähän mennessä käytössä olleen otsalampun.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on Apr 5, 2014 9:02:50 GMT 4
|
|
|
Post by kuokkamies on Apr 5, 2014 11:36:49 GMT 4
Tuo turvakaari systeemihän näyttää tosi nopealta ja simppeliltä suunnitella ja valmistaa, MUTTA! ei kuitenkaan käytännössä niin helppo varmasti olekkaan. Tuppaa olemaan että noissa simppeleissä pikkujutuissa pitää ottaa yllättävän paljon asioita huomioon, ja kaikkien asioiden huomioiminen ei ainakaan minulta onnistu kerraalla kuin äärimmäisen harvoin Kyllä noilla halpisvaloillakin tällaisisa hitaissa härveleissä valoteho on varmasti ihan riittävä, tosin kaikenlaiset syntyvät varjot ja katvealueet saattavat haitata, mutta ne eivät ole halpisvalojen syy. Varmasti saa paremman/järkevämmän valaistuksen useammalla pienitehoisella valolla kuin yhdellä suurtehotykillä.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 7, 2014 10:40:56 GMT 4
Tommonen valmis ritilä tuli romiksella vastaan. Ei malttanu ohi kävellä. Olis meininki tehdä kulmiin irrotettaville ja säädettäville putkijaloille paikat, niin toimii siirrettävänä työpöytänä. - Kansilevyn kera ja toisin päin käännettynä tietenkin. Lavakaulukset kun laittaa niin voi viedä isomman määrän työkaluja ja muuta rompetta työkohteeseen.
|
|
tlapio
Junior Member
|
Post by tlapio on May 7, 2014 10:43:00 GMT 4
Siinä vielä actionia. Vähä oli varjoa ja valoa... - Kaartakin tuli vähä viriteltyä, mutta vielä pientä laittoa vailla
|
|