|
PROTOX
Feb 16, 2014 14:56:30 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 16, 2014 14:56:30 GMT 4
Hoksasin kirjottaneeni niin että kaikki varmasti ymmärtävät väärin. Erkka luultavasti tarkoitti niveltä josta puomi kääntyy, sen varmasti valtaosa tajusikin, mutta minä en luultavasti moni ehti ihmetellä, että mitä erikoista tuossa puomin nivelessä on, mutta minä tarkoitinkin puomia kääntävää nivelistöä. Että silleen.
|
|
|
PROTOX
Feb 17, 2014 20:59:12 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 17, 2014 20:59:12 GMT 4
Tässä vähän esimakua pumpun ympärille tulevasta letkuhässäkästä. Kuvassa paikallaan noin puolet pumpuille tulevista letkuista.
|
|
|
PROTOX
Feb 19, 2014 20:55:36 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 19, 2014 20:55:36 GMT 4
Tässä hydraulimoottorille kiinnitysalustaa, hiukan vielä keskeneräistä. Latikka mitä kuvassa näkyy on mitoiltaan 150x20mm, kevyempikin rakenne olisi varmasti riittänyt, mutta olen tarkoituksella koittanut saada koneeseen lisää painoa, ja raskaat osat on yksi vaihtoehto.
|
|
maza
New Member
|
PROTOX
Feb 20, 2014 19:45:37 GMT 4
Post by maza on Feb 20, 2014 19:45:37 GMT 4
Näyttää kyllä aika jykevältä, saako kysyä miks sitä painoa tarviit niin paljon lisää?
|
|
|
PROTOX
Feb 20, 2014 20:43:18 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 20, 2014 20:43:18 GMT 4
Näyttää kyllä aika jykevältä, saako kysyä miks sitä painoa tarviit niin paljon lisää? Siinähän on sellanen juttu, kun tämä minun kone on pelkästään kaivinkone, eikä sillä pysty oikein tekemään muuta kuin mitä nyt kaivinkoneella yleensä pystyy tekemään, eli kaivamaan ja nostelemaan ja sen sellaista. Täntyyppisissä hommissa paino on aika suoraan verrannollinen koneen kaivuutehoon ja myös nostokykyyn, tietenkin olettaen etta muuten puhti riitää.
|
|
|
PROTOX
Feb 20, 2014 20:50:27 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 20, 2014 20:50:27 GMT 4
Tässä moottoripukki paikallaan.
|
|
tlapio
Junior Member
|
PROTOX
Feb 20, 2014 23:21:34 GMT 4
Post by tlapio on Feb 20, 2014 23:21:34 GMT 4
Näyttää kyllä aika jykevältä, saako kysyä miks sitä painoa tarviit niin paljon lisää? Siinähän on sellanen juttu, kun tämä minun kone on pelkästään kaivinkone, eikä sillä pysty oikein tekemään muuta kuin mitä nyt kaivinkoneella yleensä pystyy tekemään, eli kaivamaan ja nostelemaan ja sen sellaista. Täntyyppisissä hommissa paino on aika suoraan verrannollinen koneen kaivuutehoon ja myös nostokykyyn, tietenkin olettaen etta muuten puhti riitää. Katoppas tommonen sivu www.otas.cz/index_en.htmlJa sieltä tuo hiilenkuskausvideo. Sulla on tuo puomisto sen verran jäpäkkää tekoa, että kauhan tilallehan saa helposti vaikka puskulevyn tai kuormaajan kauhan. Ei lopu ulottuvuus kesken.
|
|
|
PROTOX
Feb 20, 2014 23:45:45 GMT 4
Post by tappuri on Feb 20, 2014 23:45:45 GMT 4
Jestas ku oli turvallisen näköstä puuhastelua noilla videoilla...
|
|
|
PROTOX
Feb 21, 2014 0:10:05 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 21, 2014 0:10:05 GMT 4
Siinähän on sellanen juttu, kun tämä minun kone on pelkästään kaivinkone, eikä sillä pysty oikein tekemään muuta kuin mitä nyt kaivinkoneella yleensä pystyy tekemään, eli kaivamaan ja nostelemaan ja sen sellaista. Täntyyppisissä hommissa paino on aika suoraan verrannollinen koneen kaivuutehoon ja myös nostokykyyn, tietenkin olettaen etta muuten puhti riitää. Katoppas tommonen sivu www.otas.cz/index_en.htmlJa sieltä tuo hiilenkuskausvideo. Sulla on tuo puomisto sen verran jäpäkkää tekoa, että kauhan tilallehan saa helposti vaikka puskulevyn tai kuormaajan kauhan. Ei lopu ulottuvuus kesken. Joo tollasen levyn oon kyllä joskus aatellu värkätä, olis hyvä tasoitella kaikenlaista, tosin mulla on jo tollanen metrin leveä luiskakauha tuohon koneeseen, tilavuus varmasti jotain 150L tai jopa enemmän, siitä ei taida olla kuvia vielä täällä, silläkin pystyy jo jonkinverran tasoittelemaan. Sen kauhan tein ihan ensimmäiseksi tuohon koneeseen, ennenkuin kone oli edes koekäytetty. Se kauha onkin aika järeä, kestää kovaakin käyttöä, painoa 120kg. Tuo videoissa näkyvä maakairakin olis ihan kiva, se on vaan siitä paha tehdä, kun se vaatii jonkinlaisen planeettavaihteiston tai muun vastaavan alennusvaihteen. Tai no nyt kun aloin oikeen miettimään niin vois sen aika helpostikkin ratkaista.
|
|
|
PROTOX
Feb 21, 2014 12:22:35 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 21, 2014 12:22:35 GMT 4
Jestas ku oli turvallisen näköstä puuhastelua noilla videoilla... Heh heh, älä muuta sano! Näyttää sellaiselta toi meno, että homma voi karata käsistä hetkenä minä hyvänsä, ja muutenkin toi koneen käytös on jotenkin pelottavan hermostunutta, ja massa sitä luokkaa että kun puomin oikaisee niin kone hyppää pystyyn Mutta jotain hyvääkin, nuo lisälaitteet näytti ainakin joiltakin osilta ihan asiallisilta vempaimilta.
|
|
maza
New Member
|
PROTOX
Feb 21, 2014 20:04:44 GMT 4
Post by maza on Feb 21, 2014 20:04:44 GMT 4
Joo no onhan noi videolla sen verran keveen näkösiä, pompahtelee ja tärisee aika helpolla...
|
|
|
PROTOX
Feb 21, 2014 20:50:52 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 21, 2014 20:50:52 GMT 4
Tässä huono kuva kauhasta josta tuossa aiemmin mainitsin. Huulilevy 16mm hardoxia ja pohjassakin kulutuspalat hardoxista, mitä ei siellä tosiaankaan omassa käytössä tarvitse
|
|
|
PROTOX
Feb 22, 2014 20:09:17 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 22, 2014 20:09:17 GMT 4
Öljysäiliö, tai siis jatkoa vanhaan säiliöön. Ja näin sen olisi tarkoitus tulla. suurin huolenaihe on, että saanko tuosta pohjalla olevasta säiliöstä täysin tiiviin ja sitten hiukan huolettaa tuon putken hitsisaumat, kun oli pieniä ongelmia hitsatessa. Putki kun on seinämävahvuudeltaan 1,4mm rosteri putkea, eikä nyt sattunut olemaan kuin 3.2mm 48 puikkoja. Ei tuo 48 puikko sinällään mitään ongelmaa aiheuttanut, mutta 3.2mm puikko on hiukan liian paksu noin ohuen putken hitsaukseen, Tai no onnistui se kohtuu hyvin niinkauvan kun saumassa ei ole pahemmin rakoa, mutta se rako tekee siitä jo hiukan hankalaa. Ei ehkä ammattilaiselle, mutta tällaiselle poropeukalolle kylläkin.
|
|
|
PROTOX
Feb 25, 2014 0:20:58 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 25, 2014 0:20:58 GMT 4
En tiedä onko tämä ihan oikea paikka kirjoittaa tätä, mutta kirjoitan kuitenki. Kävin tänään ostamassa paikallisesta autovaraosa ym liikkeestä kumikorkkisen arkin, koko jotain 30x50cm. Jos joku ei tiedä niin kyseessä on materiaali josta voi tehdä tiivisteitä. Menin tiskille ja kysyin tuotetta ja sitä olikin varastossa useaa eri paksuutta, mentiin katsomaan levyjä, ja myyjä sanoi yhden niistä arkeista olevan paksuudeltaan 1.5mm, joka näytti olevan tarkoituksiini sopiva, siis otin sen. Kun menin tiskille maksamaan niin myyjä huomasi että levy onkin vain millin paksuinen, No päätin vaihtaa sen 1.5 milliseen, siinä kun myyjä räpläsi hintoja tietokoneelta, niin sanoi minulle yhtäkkiä, että se kyllä kannatti vaihtaa levy paksumpaan, nimittäin se 1.5mm levy maksoi n20€ ja 1mm levy n60€. Valmistaja sama, toinen levy vain puoli milliä ohuempi. Aika uskomatonta tuo hinnoittelu. Niin muuten kuului tämä kirjoitus siinä suhteessa tänne, että se arkki tulee silvottuna konelapioon
|
|
|
PROTOX
Feb 28, 2014 17:23:08 GMT 4
Post by kuokkamies on Feb 28, 2014 17:23:08 GMT 4
Tuli tollanen suojapurkki painokasalle värkättyä, ihan vaan ulkonäön vuoksi, vaikken tiedä paraniko se siitä juurikaan. Tein sen 5mm pellistä kun sellaisia paloja sattui olemaan, ja saihan siitä takapäähän varmaan 30kg lisäpainoa, niin ja onhan paksusta pellistä mukavampi hitsaillakkin, ainakin jos omistaa vaan puikkokoneen. Aika epäolennainen asia tuo suojakotelo, kun on vielä tekniikkakin ihan levällään, mutta ei sitä jaksa yhteen asiaa niin pirun kauvan keskittyä, ja kun vielä tuppa joka hommasta joku osa tai vielä pahempaa ratkaisu puuttumaan.
|
|